Statut przedszkola

UCHWAŁA Nr 1/2000

UCHWAŁA Nr 1/2000

RADY PEDAGOGICZNEJ

PRZEDSZKOLA W KRYNKACH

z dnia 31 maja 2000 roku

 

w sprawie  uchwalenia Statutu Przedszkola w Krynkach

 

                  Na podstawie art. 50 ust.2 pkt 1 i art. 52 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496; zm. Z 1997 r, Nr 28, poz.153, Nr 141 , poz. 943; z 1998 r. Nr 117, poz. 759, Nr 162,poz. 1126; z 2000 r. Nr 12, poz. 136) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie ramowych statutów publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum oraz publicznego przedszkola  ( Dz. U. Nr 14, poz. 131; zm. z 2000r. Nr 2, poz. 20) oraz Rozporządzenia  Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego ( Dz. U. Nr 14, poz. 129; zm. Nr 60, poz. 642; z 200 r. Nr 2, poz. 18) Rada Pedagogiczna Przedszkola w Krynkach  u c h w a l a co następuje:

 

§ 1.

 

Organizację Przedszkola w Krynkach określa Statut stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

 

Traci moc Statut Przedszkola Samorządowego w Krynkach uchwalony przez radę Pelagiczną dnia 30 marca 1993 r. wraz z aneksem z dnia 28 kwietnia 1998 r.

 

§ 3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem akceptacji pod względem zgodności  z prawem.

 

 

 

                        

 

                                                                   Przewodniczący                           Członkowie

                                                                Rady Pedagogicznej                  Rady Pedagogicznej

          

                                                                                                                     1.

                                                                                                                    

                                                                                                                     2.

                                                                                                                    

                                                                                                                     3.

 

 

 

 

 

 

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.

 

Przedszkole W Krynkach jest placówką oświatowo - wychowawczą działającą jako zakład budżetowy.

§ 2.

 

  1. Organem prowadzącym Przedszkole jest Gmina Krynki zwana dalej w Statucie Gminą.
  2. Nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem sprawuje Podlaski Kurator Oświaty zwany dalej Kuratorem.
  3. Ustalona nazwa używana przez Przedszkole brzmi: Przedszkole w Krynkach ul. Cerkiewna.
  4. Dopuszcza się możliwość nadania Przedszkolu  imienia patrona - imię nadaje organ prowadzący na wniosek rady pedagogicznej.

 

 

II. CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

 

 

§ 3.

 

  1. Przedszkole realizuje bezpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie co najmniej podstawy programowej.
  2. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa w szczególności w zakresie:

2.1.  udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno - pedagogicznej;

2.2.  organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi;

2.3.  umożliwianie dzieciom podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej , językowej i religijnej. Na wniosek rodziców Przedszkole organizuje dla dzieci nieodpłatne lekcje religii. W tym czasie dzieci nie uczęszczające na religię , mają zapewnioną opiekę nauczyciela.

  1. Przedszkole realizuje zadania z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole:

3.1.  poznawanie i rozumienie siebie i świata;

3.2.  nabywanie umiejętności poprzez działanie;

3.3.  odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej, wspólnocie;

3.4.  budowanie systemu wartości;

W przypadku dzieci niepełnosprawnych - ze szczególnym uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności.

      4. Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę i bezpieczeństwo:

          4.1. każda grupa wiekowa powierzona jest opiece jednej lub dwóch nauczycielek;

          4.2. w grupie najmłodszej  jest zatrudniona osoba jako pomoc nauczycielki, która   

                 wspiera pracę opiekuńczą;

4.3.     podczas pobytu dzieci w ogrodzie , zajęcia i zabawy  poszczególnych grup wiekowych, odbywają się na wyznaczonym terenie ze sprzętem  dostosowanym do potrzeb i możliwości dzieci;

4.4.     w trakcie zajęć poza terenem przedszkola ( spacery, wycieczki ) zapewniona jest opieka nauczycielki oraz dodatkowo na każde 10 dzieci - jedna osoba dorosła.

  1. W sprawowaniu opieki nad wychowankami konieczne jest przestrzeganie przez rodziców lub opiekunów prawnych osobistego  przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola . Dzieci mogą być również odbierane przez osoby dorosłe mające upoważnienie od rodziców bądź opiekunów.  Osoba odbierająca dziecko nie może być pod wpływem alkoholu.
  2. Dyrektor przedszkola w porozumieniu z rada pedagogiczną może wystąpić do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynkach  o przyznanie pomocy stałej bądź doraźnej dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej.

 

 

III. ORGANY PRZEDSZKOLA

 

§ 4.

  1. Organami przedszkola są:

1.1.  dyrektor;

1.2.  rada pedagogiczna;

1.3.  komitet rodzicielski

  1. Przedszkolem kieruje nauczyciel, któremu powierzono stanowisko dyrektora:

2.1.  dyrektor ponosi pełną odpowiedzialność za BHP w placówce;

2.2.  dyrektor kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno - wychowawczą placówki oraz reprezentuje ja na zewnątrz;

2.3.  dyrektor sprawuje nadzór pedagogiczny i dokonuje oceny nauczycieli;

2.4.  dyrektor sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego dzieci poprzez aktywne działanie pro zdrowotne;

2.5.  realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji i zgodne z obowiązującym prawem;

2.6.  dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki zaopiniowanym przez radę pedagogiczną oraz ponosi odpowiedzialność za ich wykorzystanie;

2.7.  organizuje obsługę administracyjną , finansową i gospodarczą przedszkola;

2.8.  dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i pracowników  nie będących nauczycielami;

2.9.  dyrektor występuje z wnioskiem, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach nagród , odznaczeń i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników;

2.10.       dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z rada pedagogiczną  i komitetem rodzicielskim;

2.11.       dyrektor placówki przedstawia radzie pedagogicznej , nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego  oraz informacje o działalności przedszkola;

2.12.       wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.

  1. Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących opieki, wychowania i kształcenia.

3.1.  w skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce;

3.2.  w zebraniach rady pedagogicznej mogą  brać udział ( z głosem doradczym) osoby zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej ;

3.3.  rada pedagogiczna uchwala swój regulamin, który nie może być sprzeczny ze statutem;

3.4.  przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor przedszkola;

3.5.  zebrania plenarne rady pedagogicznej organizowane są nie rzadziej niż jeden raz na kwartał lub w miarę bieżących potrzeb;

3.6.  inicjatorem zebrań rady pedagogicznej może być:

a)      dyrektor przedszkola;

b)      rada pedagogiczna ( co najmniej 1/3 jej członków);

c)      organ prowadzący;

d)      organ sprawujący nadzór pedagogiczny ( na wniosek);

3.7.  zebrania rady pedagogicznej są protokołowane. Nauczyciele zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach rady pedagogicznej , które mogą naruszać dobro osobiste;

3.8.  do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

a)      zatwierdzanie planów pracy przedszkola;

b)      podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych;

c)      podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków;

d)      ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.

3.9.  rada pedagogiczna opiniuje:

a)      organizację przedszkola;

b)      projekt planu finansowego przedszkola;

c)      propozycje dyrektora przedszkola w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć

d)      wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;

3.10.       rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu przedszkola oraz jego zmiany i uchwala go;

3.11.       rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego przedszkole - o odwołanie z funkcji dyrektora;  

3.12.       uchwały rady pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ich członków.

  1. Komitet rodzicielski jest społecznie działającym organem na rzecz placówki:

4.1.  współdziała z placówką w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i przedszkole;

4.2.  uczestniczy w życiu przedszkola przyczyniając się do podnoszenia jakości pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci;

4.3.  komitet rodzicielski opiniuje statut przedszkola;

4.4.  przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu pracy placówki;

4.5.  ma prawo do wyrażenia opinii na temat funkcjonowania placówki do organu sprawującego nadzór nad przedszkolem;

4.6.  w celu wspierania działalności statutowej przedszkola komitet rodzicielski może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł;

4.7.  wyboru członków do komitetu rodzicielskiego dokonuje się na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców na zasadzie dobrowolnych zgłoszeń;

4.8.  komitet powinien liczyć co najmniej 6 osób;

4.9.  komitet rodzicielski uchwala regulamin swojej działalności , który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola oraz wybiera przewodniczącego;’

4.10.       zebrania komitetu SA protokołowane;

4.11.       w posiedzeniach komitetu rodzicielskiego uczestniczyć może z głosem doradczym dyrektor placówki;

4.12.       do udziału w posiedzeniach zapraszane mogą być inne osoby z głosem doradczym.

 

§ 5.

 

  1. Wszystkie organy przedszkola współdziałają ze sobą w sprawach nauczania i wychowania dzieci:

1.1.     dają każdemu możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji określonych ustawą i zawartych w statucie przedszkola;

1.2.     zapewniają bieżącą wymianę informacji pomiędzy sobą.

 

  1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach opieki i kształcenia dzieci:

2.1.     nauczyciele utrzymują stały kontakt z rodzicami, udzielają rzetelnych informacji na temat dziecka, jego zachowania i rozwoju;

2.2.     przedszkole organizuje zajęcia bądź dni otwarte;

2.3.     zebrania z wszystkimi rodzicami organizowane są w miarę potrzeb bieżących lecz nie rzadziej niż 2 razy w roku;

2.4.     rodzice mają prawo znać zadania wynikające z rocznego planu pracy przedszkola oraz znać tematy i treści planów miesięcznych w danym oddziale.

  1. Koordynatorem współdziałania wszystkich organów przedszkola jest dyrektor.

 

§ 6.

 

  1. Spory między organami przedszkola ( z wyjątkiem dyrektora) rozstrzyga dyrektor placówki.
  2. Spory między dyrektorem przedszkola , a innymi organami przedszkola - w zależności od przedmiotu - rozstrzyga organ prowadzący lub Kurator.

 

IV. ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

 

§ 7.

 

  1. Przedszkole jest czynne 10 godzin dziennie od godziny 7ººdo godz. 16ºº od poniedziałku do piątku przez cały rok szkolny. Dzienny czas przedszkola ustalony jest z organem prowadzącym na dany rok szkolny z uwzględnieniem aktualnych potrzeb środowiska.
  2. Terminy przerw w pracy przedszkola wyznaczane są w porozumieniu z organem prowadzącym i zatwierdzane w arkuszu organizacji pracy przedszkola n adany rok szkolny.
  3. W przedszkolu istnieje możliwość korzystania z 1,2 lub 3 posiłków - opłata jest proporcjonalna do ich ilości:

3.1. 1 posiłek   - 50% odpłatności

3.2. 2 posiłki    - 75 % odpłatności

3.3. 3 posiłki    - 100% odpłatności

      4. Koszty wyżywienia dziecka w pełni pokrywane są   przez   rodziców    bądź   prawnych      

           opiekunów.

      5. Opłaty za świadczenia  udzielane  przez  przedszkole  ustala  organ    prowadzący   z  

           uwzględnieniem art. 6 pkt 1 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku.

6.  Wysokość opłat za wyżywienie ustala dyrektor przedszkola w porozumieniu z radą  

     pedagogiczną i komitetem rodzicielskim.

  1. Sumy określone w § 7 ust. 5 i 6 kwitowane są na drukach kwitariusza przychodowego, które są drukami ścisłego zarachowania.
  2. W przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu trwającej dłużej niż 3 dni, rodzicom ( opiekunom) przysługuje zwrot wpłaty za wyżywienie.
  3. Z wyżywienia mogą korzystać pracownicy przedszkola wnosząc opłaty jak w § 7 ust.3 i 6.
  4. W przedszkolu dzieci mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych ( np. język angielski):

10.1. uczęszczanie  dziecka na  te zajęcia  zależy  od  dobrowolnej  decyzji   rodziców   

         (  opiekunów  prawnych);

10.2. opłatę za zajęcia dodatkowe uiszczają rodzice.

 

§ 8.

 

  1. Szczegółową organizację wychowania , nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora i zatwierdzony przez organ prowadzący do dnia 30 maja każdego roku.
  2. W arkuszu organizacji pracy przedszkola określa się w szczególności:

2.1.  dzienny czas pracy przedszkola, w tym czas przeznaczony na realizację podstawy programowej  wychowania przedszkolnego nie krótszy niż 5 godzin dziennie;

2.2.  liczbę pracowników , łącznie z liczba stanowisk kierowniczych;

2.3.   ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący.

 

§ 9.

 

  1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem  ich potrzeb , zainteresowań, uzdolnień, stopnia i rodzaju niepełnosprawności.
  2. Liczba dzieci w oddziale nie może przekroczyć 25 ( z zastrzeżeniem ust. 3).
  3. Liczba dzieci w oddziale przedszkola integracyjnego oraz w oddziale integracyjnym w przedszkolu  ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych.
  4. Dopuszczalna jest możliwość okresowego łączenia oddziałów, gdy liczba dzieci nie przekracza 10.

 

§ 10.

 

  1. Praca wychowawczo - dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie "Programu wychowania w przedszkolu" wydany przez Ministerstwo Edukacji narodowej nr DKO-4013-1/92.
  2. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
  3. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności nauki języka obcego , nauki religii powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosi:

3.1.  z dziećmi w wieku 3-4 lat  - około 15 minut;

3.2.  z dziećmi w wieku 5-6 lat   - około 30 minut.

  1. W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
  2. Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

 

§ 11.

 

  1. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej , z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny oraz oczekiwań rodziców ( prawnych opiekunów ) i wymogów prawnych.
  2. Na podstawie ramowego rozkładu nauczyciel ( nauczyciele) , któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla tego oddziału szczegółowy  rozkład dnia, z uwzględnieniem  potrzeb i zainteresowań dzieci.

 

 

§ 12.

 

  1. Do realizacji  celów statutowych przedszkole posiada 2 sale dziennego pobytu dzieci, kuchnię i pomieszczenia administracyjno - gospodarcze.
  2. Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci.
  3. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych , organizowany jest jak najdłuższy  pobyt w ogrodzie.

 

 

V. NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY

 

 

§ 13.

 

  1. W przedszkolu zatrudnieni są: dyrektor, nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi.
  2. zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli oraz innych pracowników określają odrębne przepisy.

 

§ 14.

 

  1. Dyrektor przedszkola powierza poszczególne oddziały opiece jednego lub dwóch nauczycieli zależne od czasu pracy oddziału lub realizowanych zadań oraz z uwzględnieniem  propozycji rodziców ( prawnych opiekunów).
  2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczo- dydaktycznej przedszkole organizuje pracę tak, aby nauczyciele ( nauczyciele) opiekował się oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci do przedszkola.
  3. Komitet rodzicielski w porozumieniu z dyrektorem placówki ma możliwość wyrażania opinii na temat doboru nauczyciela w oddziale dziecięcym.

 

 

§ 15.

 

  1. W przedszkolu ogólnodostępnym z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem  pedagogicznym oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne.  
  2. W oddziałach integracyjnych , w zależności od potrzeb , zatrudnia się  dodatkowo nauczycieli i pomoc nauczyciela.

 

§ 16.

 

  1. Zakres zadań nauczycieli:

1.1.  współdziałanie z rodzicami ( prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo- edukacyjnych:

a)      podanie do wiadomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale;

b)      informowanie o zachowaniu i rozwoju dziecka;

c)      uwzględnianie zdania rodziców w diagnostyce placówki w celu podniesienia jakości pracy przedszkola.

1.2.  planowanie  i prowadzenie pracy wychowawczo - dydaktycznej oraz  odpowiedzialność za jej jakość:

a)      nauczyciel odpowiada przede wszystkim za bezpieczeństwo i zdrowie  powierzonych mu wychowanków;

b)      organizuje pracę oddziału zgodnie z przepisami BHP i sprawuje opiekę  nad znajdującymi się w nim pomocami;

c)      tworzy warunki wspomagające rozwój dzieci i ich zdolności , zainteresowania;

d)      dąży do pobudzania procesów rozwojowych , do optymalnej aktywizacji dzieci poprzez wykorzystywanie ich inicjatywy;

e)      nauczyciel wspiera rozwój aktywności poznawczej dziecka nastawionej na poznanie samego siebie, otaczającej rzeczywistości społeczno - kulturalnej i przyrodniczej, wzbogaconej o zasób jego doświadczeń;

f)        otacza indywidualną opieką każdego z wychowanków oraz dostosowuje metody i formy pracy do jego możliwości;

g)      przestrzega ustalony czas pracy i wykorzystuje go w sposób jak najbardziej efektywny;

h)      dba o dobro przedszkola i chroni jego mienie;

i)        dba o estetykę i kulturę w miejscu pracy , przestrzega zasad współżycia społecznego ;

j)        sumiennie i terminowo wykonuje uchwały i wnioski rady pedagogicznej;

k)      przestrzega dyscypliny pracy oraz wykonuje inne prace zlecone przez dyrektora;

1.3.  współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo-edukacyjnych;

1.4.  prowadzenie dokumentacji pedagogicznej dotyczącej swojej pracy,

1.5.  prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji ( zgodnie z ustaleniami rady pedagogicznej);

1.6.  prowadzenie badań diagnostycznych w celu ukierunkowania pracy z dziećmi;

1.7.  współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inną.

  1. Nauczyciel ma prawo korzystać w swojej  pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony dyrektora, doradcy metodycznego i rady pedagogicznej.
  2. Formy współdziałania z rodzicami  ( prawnymi opiekunami):

3.1.  nauczyciel współdziałając z rodzicami w sprawach wychowania i kształcenia dzieci ma obowiązek:

- podawanie do wiadomości poprzez wywieszanie jeden raz na miesiąc informacji 

   dla rodziców na temat zamierzeń pracy dydaktyczno - wychowawczej;

-  organizowania  spotkań  z rodzicami ,  zebrań  grupowych,  zajęć   otwartych     

    w   celu    wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze;

- bieżącego  informowania  rodziców   o  rozwoju ,  postępach  i                   

   trudnościach   wychowawczych dzieci;

 

rzadziej niż raz w tygodniu:

 

- prezentowanie tekstów wierszy i piosenek;

- współdziałania z  rodzicami  w  organizowaniu  uroczystości  przedszkolnych   i    

  codziennej działalności placówki.

3.2.  w celu realizacji zadań dydaktyczno- wychowawczych wykonuje inne polecenia dyrektora związane z organizacją pracy w placówce.

 

§ 17.

 

      1.  Każdemu pracownikowi powierza się określony zakres obowiązków.

      2.  Szczegółowe zadania pracowników określają odrębne przepisy.

 

VI. WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA

 

 

§ 18.

 

  1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Dopuszcza się możliwość przyjmowania dzieci młodszych w przypadku, gdy liczba dzieci zgłoszonych nie przekracza liczby miejsc.
  2.  Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełnienia obowiązku szkolnego może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego, w tym roku kalendarzowym , w którym kończy 10 lat.

 

 

§ 19.

 

  1. Rekrutacja dzieci do placówki odbywa się w kwietniu poprzedniego roku szkolnego.
  2. Podstawą zgłoszenia dziecka do przedszkola  jest "Karta zgłoszenia dziecka"
  3. Decyzję o przyjęciu dziecka do przedszkola w następnym roku szkolnym podejmuje komisja kwalifikacyjna na posiedzeniu w miesiącu maju według kryteriów wyznaczonych przez nią rok rocznie.
  4. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci:

4.1.  sześcioletnie;

4.2.  matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci;

4.3.  matek lub ojców , wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do samodzielnej egzystencji ( na podstawie odrębnych przepisów);

4.4.  z rodzin zastępczych.

  1. W przypadku , gdy liczba zgłoszonych do przedszkola dzieci jest mniejsza od ilości miejsc, dyrektor przedszkola może odstąpić od powołania komisji kwalifikacyjnej.

 

§ 20.

 

  1. Przedszkole zapewnia wychowankom prawo do właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo - edukacyjno i opiekuńczego uwzględniając zasady:

1.1.  zaspakajania potrzeb dziecka;

1.2.  aktywności;

1.3.  indywidualizacji;

1.4.  organizowania życia społecznego;

1.5.  integracji;

1.6.  bezpieczeństwa;

1.7.  poszanowania godności osobistej;

1.8.  życzliwego podmiotowego traktowania;

1.9.  ochrony prze przemocą psychiczną i fizyczną.

  1. Wychowankowie przedszkola ubezpieczeni są od następstw nieszczęśliwych wypadków. Opłatę z tego tytułu uiszczają rodzice ( opiekunowie prawni) w miesiącu wrześniu ( początek roku szkolnego).

 

§ 21.

 

1.         Na podstawie uchwały rady pedagogicznej dyrektor przedszkola może dokonać skreślenia dziecka z listy wychowanków w przypadku gdy:

1.1.    dziecko nie uczęszcza do przedszkola przez okres 2 tygodni, a rodzice nie zgłoszą przyczyny nieobecności;

1.2.    rodzice bez podania przyczyny, systematycznie zalegają z opłatami za wyżywienie i pobyt dziecka w przedszkolu;

1.3.    agresja dziecka zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu pozostałym wychowankom ( zatajenie tego faktu przez rodziców ).

 

VII. DOKUMENTACJA PLACÓWKI I ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ

 

§ 22.

 

  1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
  2. Zasady gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.

 

VIII. POSTANOWIENIE KOŃCOWE

 

§ 23.

 

  1. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę dokonującą zmian w obowiązującym statucie.
  2. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę uchylającą dotychczasowy statut.

 

 

 

 

 

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony