Zarządzenie nr 11/03

Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2002
GGSSS SGS

ZARZąDZENIE NR 11/03

WÓJTA GMINY KRynki

z dnia  5 marca 2003 r.

sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2002.

Na podstawie art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 15, poz. 148 ) oraz art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych ( Dz. U. Nr 85, poz. 428 ze zm. )  zarządzam , co następuje:

§ 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2002, wg którego:

          -  plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi                           - 5.555.197,- zł

          - wykonanie                                                                                         - 5.381.062,- zł

             w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie -    626.224,- zł 

           - plan wydatków po zmianach wynosi                                                - 5.630.458,- zł

           - wykonanie                                                                                         - 5.229.295,-zł

             w tym z zadań w zakresie administracji rzadowej zleconej gminie  -   614.796,- zł

zgodnie z załącznikiem nr 1, 2, 3, 4.

§ 2.  Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedłożone zostanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na najbliższej sesji Rady Gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu  w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/03

                                                                                      Wójta Gminy Krynki

           z dnia 5 marca 2003r.

Dochody za 2002 rok wg działów , rozdziałów i paragrafów w zł

 

Wyszczególnienie, nazwa działu, rozdziału i §

Klasyfikacja

 

Plan na 2002 r.

 

Wykonanie

 

%

Dział

Rozdział

§

 

I. DOCHODY WŁASNE

 

 

 

 

1.806.551

 

1.739.141

 

96,3

Rolnictwo i łowiectwo

010

01010

097

27.500

35.400

128,7

Leśnictwo

020

02001

075

1.620

1.812

111,9

Gospodarka mieszkaniowa

700

 

 

101.700

93.880

92,3

w tym

gospodarka gruntami i nieruch.

z tego:

- dochody z dzierżawy

- wpływy ze sprzedaż  skł. majątk.

- odsetki

Administracja publiczna

 

 

 

 

 

 

 

750

 

70005

 

 

 

 

 

075

084

091

 

 

101.700

 

700

101.000

-

97.000

 

 

93.880

 

589

92.266

1.025

68.220

 

 

 

84,1

91,4

 

70,3

w tym:

- urzędy gmin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    756

 

75023

 

 

76.500

 

46.350

 

60,6

z tego:

- wpływy z opłaty administracyjnej

- wpływy z opł. za zarządz. użytk. wieczyste nieruchomości

- wpływy z różnych dochodów

Pozostała działalność

 

 

 

 

 

75095

 

045

 

047

097

 

2.500

 

1.000

73.000

20.500

 

2.240

 

151

43.959

21.870

 

 

89,6

 

15,1

60,2

106,7

Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholi

Dochody od osób prawnych, od osób fiz.i od innych jednostek nie posiadających osób. prawnych

     

048

 

20.500

 

 

1.547.431

21.870

 

 

1.509.165

106,7

 

 

97,5

w tym:

Wpływy z podatku dochod. od osób fizycznych

Podatek od działalności gosp. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej

- odsetki od nietermin. wpłat z tyt. podatków i opłat

Wpływy z podat. rolnego, podat. leśn., podatku od czynn. cywilnopraw oraz i opłat  lokaln. od os. praw. i innych jedn. org.

z tego:

- podatek od nieruchomości

- podatek rolny

- podatek leśny

- podatek od środków transp.

- odsetki

- Wpływy z podatku rolnego, pod. leśnego, pod.od spadków i darowizn, pod.od czynności  cywilnopraw. oraz podatków i opłat lokalnych od osób fiz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75601

 

 

 

500

 

            669

 

133,8

 

 

 

 

 

75615

 

035

 

091

 

 

 

500

 

-

 

   522.441

668

 

               1

               

    

     594.821

     133,6

 

-

 

     113,9

 

 

 

 

 

 

 

75616

031

032

033

034

091

 

 

 

      432.232

38.526

41.683

10.000

-

 

 

     599.803

 

     482.458

37.133

45.095

9.902

20.233

 

 

     524.819

 

     111,6

96,4

108,2

99,0

-

 

 

       87,5

- podatek od nieruchomości

- podatek rolny

- podatek leśny

- - podatek od środk. transp.

- - podatek od spadk. i darowizn

- - podatek od posiadania psów

- - wpływy z opłaty targowej

- - podatek od czynn. cywilnopr.

- - odsetki

- Wpływy z innych opłat stan. dochody j.s.t na podst. ustaw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75618

031

032

033

034

036

037

043

050

091

 

      361.700

182.974

3.617

30.000

5.400

1.041

2.571

12.500

-

12.040

    295.320

149.384

2.955

55.201

1.635

372

3.160

12.676

4.116

8.677

    81,6

81,6

81,7

184,0

30,3

35,7

122,9

101,4

-

72,1

- Wpływy z opłaty skarbowej

- -odsetki

- Udziały gmin w podatkach stan. dochód budż. państwa

 

 

75621

041

091

 

12.040

-

412.647

8.503

174

380.179

70,6

-

92,1

- z tego:

- - podatek doch.od os. fizycznych

- - podatek doch. od osób prawnych

- Różne rozliczenia

 

 

758

 

 

001

002

 

 

407.147

5.500

10.000

 

376.588

3.591

12.578

 

92,5

65,3

125,8

- - różne rozliczenia finansowe

- Opieka społeczna

 

853

75814

092

10.000

2.000

12.578

1.960

125,8

98,0

- -  usługi opiekuńcze i specjalist. usługi opiekuńcze

-  

Edukacyjna opieka wych.

 

 

 

854

85328

083

2.000

 

14.000

1.960

 

13.666

98,0

 

97,6

- - przedszkola

- Kultura i ochr. dziedzictwa narod.

 

921

85404

083

14.000

          5.300

13.666

         2.460

97,6

       46,4

- - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

 

 

92109

 

083

 

5.300

 

2.460

 

       46,4

 

- II. DOTACJE CELOWE

 

 

 

 

1.174.891

 

 

1.068.166

 

90,9

- w tym:

- na zadania własne

 

 

 

 

 

541.253

 

441.942

 

81,7

- z tego:

- Rolnictwo i łowiectwo

 

010

 

 

 

15.000

 

15.000

 

100,0

- - infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

 

01010

629

15.000

15.000

100,0

- Administracja publiczna

750

 

 

46.000

46.000

100,0

- - pozostała działalność

 

75095

662

46.000

46.000

100,0

‘ Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

754

 

 

4.300

4.300

100,0

- -ochotnicze straże pożarne

 

75412

270

4.300

4.300

100,0

- Oświata i wychowanie

801

 

 

298.617

248.617

83,3

- - szkoły podstawowe

 

80101

 

14.306

14.306

100,0

 

 

- gimnazja

 

- dowożenie uczniów do szkół

- pozostała działalność

- Opieka społeczna

 

 

 

 

 

 

853

 

 

80110

 

80113

80195

203

270

629

203

270

203

12.906

1.400

256.668

5.529

11.000

11.114

154.133

12.906

1.400

206.668

5.529

11.000

11.114

108.071

100

100

80,5

100,0

100,0

100,0

70,1

- - dodatki mieszkaniowe

- - pozostała działalność

- - Edukacyjna opieka wychowawcza

 

 

    854

85315

85395

203

203

270

      126.500

14.500

13.133

        18.703

80.438

14.500

13.133

15.454

63,6

100,0

100,0

82,6

- - pomoc materialna dla uczniów

- - pozostała działalność

- - szkolne schronisko młodzieżowe

- Kultura fizyczna i sport

 

 

 

926

85415

85495

85417

 

270

203

232

13.800

2.703

2.200

4.500

10.551

2.703

2.200

4.500

76,5

100,0

100,0

100,0

- - pozostała działalność

 

92695

270

4.500

4.500

100,0

- - na zadania zlecone

- z tego:

- Administracja publiczna

 

 

750

 

 

     633.638

 

71.600

     626.224

 

71.600

      98,8

 

100,0

- - urzędy wojewódzkie

- - spis powszechny i inne

- Urzędy nacz. org.wł. państw., kontroli i ochr.prawa oraz sądownictwa

 

 

 

751

75011

75056

201

201

53.000

18.600

 

18.618

53.000

18.600

 

11.803

100,0

100,0

 

63,4

- - urzedy naczelnych org. władzy państw., kontroli i ochr. prawa

- - wybory do rad gmin, rad pow. i sejmików wojew. oraz referenda gminne, powiatowe i wojew.

-  

- Oświata i wychowanie

 

 

 

 

 

801

75101

 

 

75109

201

 

 

201

579

 

 

18.039

 

1.350

579

 

 

11.224

 

967

100,0

 

 

62,2

 

71,6

- - szkoły podstawowe

-  

 

80101

201

1.350

967

 

71,6

 

- Opieka społeczna

853

 

 

464.070

463.854

100,0

- - składki na ubezp. zdrowotne opłacane za osoby pobieraj. świadczenie z pom. społ.

- - zasiłki i pomoc w naturze oraz skł. na ubezp. społ.

- - zasiłki rodz., pielęgn., wych.

- - ośrodki pomocy społecznej

- - pomoc dla repatriantów

- - pozostała działalność

- Gospod. komunalna i ochrona środ.

 

 

 

 

 

 

 

 

900

 

85313

85314

85316

85319

85334

85395

 

 

201

201

201

201

201

201

 

10.000

335.000

40.900

70.000

7.000

1.170

78.000

 

9.817

335.000

40.867

70.000

7.000

1.170

78.000

 

98,2

100,0

99,9

100,0

100,0

100,0

100,0

- - oświetlenia  ulic, placów i dróg

 

90015

 

201

631

49.000

29.000

49.000

29.000

100,0

100,0

-  

-    III. SUBWENCJA OGÓLNA

 

 

 

 

 

2.573.755

 

2.573.755

 

100,0

- Różne rozliczenia

- w tym:

- - część podst. subw.og. dla gmin

- - część oświat. subw.ogólnej dla j.s.t

- - część rekompensujaca subw. ogóln. dla gmin

- z tego:

- - rekompensująca dochody utrac. w zw. z częściową likwid. podatk. od środk. transportowych

- - rekompensująca dochody utrac. z tytułu ulg i zwolnień ustaw. w podatku rolnym i leśnym

 

758

 

 

75802

75801

     75805

 

 

 

 

 

 

292

292

292

 

2.573.755

 

550.879

1.807.307

215.569

 

 

130.879

 

84.690

2.573.755

 

550.879

1.807.307

215.569

 

 

130.879

 

      84.690

100,0

 

100,0

100,0

100,0

 

100,0

 

100,0

 

OGÓŁEM

 

 

 

 

5.555.197

 

 

5.381.062

 

96,9

 

Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk

 

                                                                                      Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 11/03

                                                                                      Wójta Gminy Krynki

                                                                                       z dnia  5 marca 2003 r.

Wydatki za rok 2002 wg działów , rozdziałów, paragrafów w zł.

Wyszczególnienie, nazwa działu, rozdziału

Klasyfikacja

Plan na 2002 rok

Wykonanie

 

%

Dział

Rozdział

§

Rolnictwo i łowiectwo

010

 

 

354.600

238.221

67,2

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

 

01010

 

350.000

234.491

67,0

Wydatki inwestycyjne jedn. budż.

 

6050

350.000

234.491

 

Izby rolnicze

01030

 

4.600

3.730

81,1

Wydatki bieżące

 

2850

4.600

3.730

 

Transport i łączność

600

 

 

205.000

199.783

97,5

Drogi publiczne i gminne

 

60016

 

205.000

199.783

 

Wydatki bieżące

 

4210-4300

205.000

199.783

 

Gospodarka mieszkaniowa

700

 

 

7.000

5.184

74,1

Gospodarka gruntami i nieruch.

 

70005

 

7.000

5.184

 

Wydatki bieżące

 

3030

7.000

5.184

 

Działalność usługowa

710

 

 

38.350

38.350

100,0

Plany zagospadar. przestrzennego

 

71004

 

27.500

27.500

100,0

Wydatki bieżące

 

3030

27.500

27.500

 

Pozostała działalność

71095

 

10.850

10.850

100,0

Wydatki bieżące

 

3030

10.850

10.850

 

Administracja Publiczna

750

 

 

966.175

929.944

96,2

w tym:

zadania zlecone

urzędy wojewódzkie

 

 

 

75011

 

 

71.600

56.900

 

71.600

53.488

 

100,0

94,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe

- dodatkowe wynagrodz. roczne

- składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

56.900

 

37.800

3.715

7.423

1.017

1.317

53.488

 

37.800

3.715

7.423

1.017

1.317

 

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Rady gmin

75022

 

46.000

38.587

83,9

Wydatki bieżące

 

 

3030- 4300

46.000

38.587

 

Urzędy gmin

75023

 

626.483

610.458

97,4

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestycyjne

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

611.483

 

401.189

30.774

69.345

9.605

9.769

15.000

595.746

 

394.233

30.058

68.562

9.558

9.769

14.712

97,4

 

98,3

97,7

98,9

99,5

100,0

98,1

Pobór podatków , opłat i nieopodatk. należności budżet.

 

75047

 

32.000

30.546

95,5

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne sołtysów

 

 

 

4100

32.000

 

21.000

30.546

 

20.586

 

 

98,0

Spis powszechny i inne

75056

 

18.600

18.600

100,0

Pozostała działalność

75095

 

186.192

178.265

95,7

Wydatki bieżące

w tym:

 - wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestycyjne

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

131.052

 

56.106

4.166

20.748

3.162

4.610

55.140

123.125

 

52.877

4.165

19.634

3.056

4.610

55.140

94,0

 

94,2

100,0

94,6

96,6

100,0

100,0

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

 

751

 

 

 

18.618

 

11.803

 

63,4

w tym:

- zadania zlecone

 

 

 

 

18.618

 

11.803

 

63,4

Urzędy naczelnych organów wł. państw., kontroli i ochrony prawa

 

75101

 

 

579

 

579

 

100,0

Wydatki bieżące

 

 

4110-4300

579

579

 

Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz referenda  gminne, powiatowe i wojewódzkie

 

 

75109

 

 

 

18.039

 

 

11.224

 

 

62,2

Wydatki bieżące

 

3030-4410

18.039

11.224

62,2

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

754

 

 

69.300

53.436

77,1

Ochotnicze straże pożarne

 

75412

 

69.300

53.436

77,1

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

 

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

69.300

 

20.730

1.212

3.923

538

659

53.436

 

18.951

1.212

3.451

473

659

 

 

91,4

100,0

88,0

87,9

100,0

Obsługa długu publicznego

757

 

 

134.420

133.135

99,0

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek j.s.t.

 

 

75702

 

 

134.420

 

133.135

 

99,0

Odsetki i dyskonto od kraj. skarb. papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów

 

 

8070

 

134.420

 

133.135

 

Oświata i wychowanie

801

 

 

2.141.504

2.089.208

97,6

w tym:

zadania zlecone

 

 

 

 

1.350

 

967

 

71,6

Szkoły podstawowe

80101

 

1.074.423

1.074.040

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestyc. j.b.

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

1.070.816

 

649.182

58.415

127.693

17.487

42.301

3.607

1.070.433

 

649.182

58.415

127.693

17.487

42.301

3.607

 

100,0

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Przedszkola przy szkołach podst.

 

80104

 

40.850

40.835

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

40.850

 

25.463

1.912

5.366

756

1.569

40.835

 

25.463

1.912

5.366

747

1.569

 

 

100,0

100,0

100,0

98,8

100,0

Gimnazja

80110

 

951.117

901.117

94,7

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki inwest. jedn. budżetow.

Dowóz uczniów do szkół

 

 

 

 

 

 

 

 

80113

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6050

441.517

 

282.427

13.432

55.521

7.592

16.261

509.600

64.000

441.517

 

282.427

13.432

55.521

7.592

16.261

459.600

62.102

100,0

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

90,2

97,0

Wydatki bieżące

 

4110-4430

64.000

62.102

 

Pozostała działalność

80195

 

11.114

11.114

100,0

Wydatki bieżące

 

4300-4440

11.114

11.114

100,0

Ochrona zdrowia

851

 

 

91.032

78.898

86,7

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

85154

 

23.300

23.229

99,7

Wydatki bieżące

w tym:

- składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

 

 

 

4110

4120

23.300

 

304

42

23.229

 

304

42

99,7

Pozostała działalność

85195

 

67.732

55.669

82,2

Wydatki bieżące

 

2620-4280

67.732

55.669

 

Opieka społeczna

853

 

 

790.853

722.447

91,4

w tym:

- zadania zlecone

 

 

 

 

464.070

 

463.854

 

100,0

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadcz. z pomocy społecznej

 

 

85313

 

 

10.000

 

9.817

 

98,2

Wydatki bieżące

 

4130

10.000

9.817

 

Dodatki mieszkaniowe

85315

 

228.000

162.968

71,5

Wydatki bieżące

 

3110

228.000

162.968

 

Ośrodki pomocy społecznej

85319

 

76.413

74.130

97,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

76.413

 

47.995

3.767

9.437

1.274

1.427

74.130

 

46.769

3.767

9.165

1.237

1.427

 

 

97,4

100,0

97,1

97,1

100,0

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

85328

 

48.737

47.862

98,2

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- dotacje przedm. z budż. dla jedn. nie zalicz. do sektora publicznego

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

2630

48.737

 

14.137

1.012

1.960

290

659

30.000

47.862

 

14.097

1.012

1.959

287

659

29.778

 

 

99,7

100,0

99,9

99,0

100

99,3

Pomoc dla repatriantów

85334

 

7.000

7.000

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

 

 

 

4010

4110

4120

7.000

 

5.817

1.040

143

7.000

 

5.817

1.040

143

 

 

100,0

100,0

100,0

Pozostała działalność

85395

 

34.803

34.803

100,0

Wydatki bieżące

 

3110

34.803

34.803

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne

85314

 

345.000

345.000

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- składki na ubezp. społeczne

 

 

 

 

4110

345.000

 

18.410

345.000

 

18.410

100,0

 

100,0

Zasiłki rodzinne, pielęgn. i wych.

85316

 

40.900

40.867

99,9

Wydatki bieżące

 

3310

40.900

40.867

99,9

Edukacyjna opieka wychowawcza

854

 

 

330.705

319.933

96,7

Świetlice szkolne

 

85401

 

141.052

141.052

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

141.052

 

99.702

8.655

19.552

2.679

5.600

141.052

 

99.702

8.655

19.552

2.679

5.600

 

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100.0

Przedszkola

85404

 

170.950

163.427

95,6

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

170.950

 

103.104

8.014

20.450

2.850

5.686

163.427

 

101.545

8.014

20.430

2.804

5.686

95,6

 

98,5

100,0

99,9

98,4

100,0

Pomoc materialna dla uczniów

85415

 

13.800

10.551

76,5

Wydatki bieżące

 

3240

13.800

10.551

 

Szkolne schroniska młodzieżowe

85417

 

2.200

2.200

100,0

Wydatki bieżące

 

4210-4300

2.200

2.200

 

Pozostała działalność

85495

 

2.703

2.703

100,0

Wydatki bieżące

 

4440

2.703

2.703

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

900

 

 

254.800

223.133

87,6

w tym:

zadania zlecone

 

 

 

 

78.000

 

66.572

 

85,3

Oświetlenie ulic, placów i dróg

90015

 

209.800

179.466

85,5

Wydatki bieżące

Wydatki inwestycyjne jedn. budż.

 

 

4260-4580

6050

170.800

39.000

144.747

34.719

84,7

89,0

Zakłady gosp. komunalnej

90017

 

20.000

20.000

100,0

Dotacje przedm. z budż. dla zakładu budżetowego

 

2610

20.000

20.000

 

Pozostała działalność

90095

 

25.000

23.667

94,7

Wydatki bieżące

 

4210

25.000

23.667

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

921

 

 

164.875

155.320

94,2

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

92109

 

133.645

125.889

94,2

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestyc. j.b.

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

129.900

 

53.368

5.345

10.040

1.554

2.744

3.745

122.144

 

48.405

5.345

9.385

1.285

2.744

3.745

94,0

 

90,7

100,0

93,5

82,7

100,0

100,0

 

Biblioteki

92116

 

31.230

29.431

94,2

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

 

31.230

 

13.503

987

2.591

355

878

29.431

 

12.863

987

2.367

330

878

 

 

95,3

100,0

91,4

93,0

100,0

Kultura fizyczna i sport

926

 

 

30.946

30.500

98,6

Pozostała działalność

 

92695

 

30.946

30.500

 

Wydatki bieżące

 

4210-4430

30.946

30.500

 

Różne rozliczenia

758

 

 

32.280

-

 

Rezerwy ogólne i celowe

 

75818

4810

32.280

-

 

OGÓŁEM

w tym:

- zadania własne

- zadania zlecone

 

 

 

5.630.458

 

4.996.820

633.638

5.229.295

 

4.614.499

614.796

92,9

 

92,3

       97,0

Wydatki inwestycyjne

Wydatki pozostałe

 

 

 

976.092

4.654.366

806.014

4.423.281

82,6

95,0

 

 

Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 11/03

                                                                                Wójta Gminy Krynki

                                                                                 z dnia 5 marca 2003 r.

 

Dotacje celowe otrzymane i wydatkowane w 2002 roku na zadania zlecone gminie

 

Dział

Rozdział

Paragraf

Strona dochodowa

Strona wydatkowa

Plan

Wykonanie

%

Plan

Wykonanie

%

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

750

 

 

71.600

71.600

100,0

71.600

71.600

100,0

 

75011

 

53.000

53.000

100,0

53.000

53.000

100,0

 

 

3020

 

 

 

30

30

 

 

 

4010

 

 

 

37.800

37.800

 

 

 

4040

 

 

 

3.715

3.715

 

 

 

4110

 

 

 

7.423

7.423

 

 

 

4120

 

 

 

1.017

1.017

 

 

 

4210

 

 

 

1.033

1.033

 

 

 

4410

 

 

 

497

497

 

 

 

4440

 

 

 

1.317

1.317

 

 

 

4300

 

 

 

168

168

 

 

75056

 

18.600

18.600

100,0

18.600

18.600

100,0

 

 

3030

 

 

 

17.550

17.550

 

 

 

4300

 

 

 

342

342

 

 

 

4410

 

 

 

708

708

 

751

 

 

18.618

11.803

63,4

18.618

11.803

63,4

 

75101

 

579

579

100,0

579

579

100,0

 

 

4110

 

 

 

71

71

 

 

 

4120

 

 

 

10

10

 

 

 

4300

 

 

 

398

398

 

 

 

4210

 

 

 

100

100

 

 

75109

 

18.039

11.224

62,2

18.039

11.224

62,2

 

 

3030

 

 

 

12.120

6.060

 

 

 

4210

 

 

 

2.500

2.102

 

 

 

4300

 

 

 

2.419

2.204

 

 

 

4410

 

 

 

1.000

858

 

801

 

 

1.350

967

71,6

1.350

967

71,6

 

80101

3240

 

 

 

1.350

967

 

853

 

 

464.070

463.854

100,0

464.070

463.854

100,0

 

85313

 

10.000

9.817

98,2

10.000

9.817

98,2

 

 

4130

 

 

 

10.000

9.817

 

 

85314

 

335.000

335.000

100,0

335.000

335.000

100,0

 

 

3110

 

 

 

316.590

316.590

 

 

 

4110

 

 

 

18.410

18.410

 

 

85316

 

40.900

40.867

99,9

40.900

40.867

99,9

 

 

3110

 

 

 

40.900

40.867

 

 

85319

 

70.000

70.000

100,0

70.000

70.000

100,0

 

 

3020

 

 

 

762

762

 

 

 

4010

 

 

 

45.377

45.377

 

 

 

4040

 

 

 

3.245

3.245

 

 

 

4110

 

 

 

8.876

8.876

 

 

 

4120

 

 

 

1.197

1.197

 

 

 

4210

 

 

 

5.705

5.705

 

 

 

4260

 

 

 

500

500

 

 

 

4300

 

 

 

2.607

2.607

 

 

 

4410

 

 

 

414

414

 

 

 

4440

 

 

 

1.317

1.317

 

 

85334

 

7.000

7.000

100,0

7.000

7.000

100,0

 

 

4010

 

 

 

5.817

5.817

 

 

 

4110

 

 

 

1.040

1.040

 

 

 

4120

 

 

 

143

143

 

 

85395

 

1.170

1.170

100,0

1.170

1.170

100,0

 

 

3110

 

 

 

1.170

1.170

 

900

 

 

78.000

78.000

100,0

78.000

66.572

85,3

 

90015

 

78.000

78.000

100,0

78.000

66.572

85,3

 

 

4260

 

 

 

46.927

33.681

 

 

 

4270

 

 

 

2.073

1.891

 

 

 

6050

 

 

 

29.000

29.000

 

Ogółem zadania zlecone

633.638

626.224

98,8

633.638

614.796

97,0

 

 Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 4 do Zarządzenia Nr 11/03

                                                                                  Wójta Gminy Krynki

                                                                                   z dnia 5 marca 2003 r.

 

 

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2002.

 

                        Budżet gminy na rok 2002 uchwalony przez Radę Gminy w dniu 28 marca 2002 roku Uchwałą Nr XXI/161/02 wynosił - 5.134.300,- .

Po dokonaniu zmian w ciągu roku budżet gminy przedstawiał się następująco:

 

               Plan dochodów wynosił    -  5.555.197,- zł

               Plan wydatków wynosił    -  5.630.458 ,- zł

 

Źródło pokrycia deficytu budżetu gminy w kwocie  75.261 ,- zł stanowiły wolne środki .

 

Dochody budżetowe za rok 2002 wykonano w wysokości 5.381.062,- , co przy planowanym dochodzie w wysokości 5.555.197 ,- stanowi 96,9% planu.

 

 

 

           

                                                                                        

 

        

        

 

 

 

 

 

 

 

sCzegółowe WYKONANIE DOCHODÓW ZA ROK 2002 PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:

Z kwoty 5.381.062,- zł przypada na:

1. Dochody własne                                              - 1.739.141 ,- zł

2. Dotacje celowe                                                - 1.068.166 ,- zł

w tym:

- dotacje celowe na zadania własne                     -   441.942 ,- zł

- dotacje celowe na zadania zlecone                    - 626.224 ,- zł

3. Subwencja ogólna                                            - 2.573.755 ,- zł

w tym:

- część podstawowa                                                -  550.879 ,- zł

- część oświatowa                                                 - 1.807.307 ,- zł

- część rekompensująca                                        -    215.569 ,- zł

z tego:

- rekompensująca dochody utracone z likwidacją podatku od środków transportowych - 130.879 ,- zł.

- rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień - 84.690 ,- zł.

 Za przyłącze wodociągowe w Ostrowiu Południowym i w Kruszynianach od prywatnych gospodarstw wpłynęło 35.400 ,- zł, co stanowi 128,7% planu.

Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich przekazało Nadleśnictwo Krynki z/s   w Poczopku, Starostwo Powiatowe w Sokółce w kwocie 1.812 ,- zł , tj. 111,9 % planu.

     Ze sprzedaży mienia komunalnego uzyskano wpływy w kwocie 93.880 ,- zł,z tego 1.025 ,- zł stanowią odsetki od spłaconych rat    kupionych mieszkań i lokali gminnych . Z czynszów dzierżawnych uzyskano 589 ,- zł  oraz z tytułu kupionych lokali i działek gminnych 92.266,- zł.

Dochody admnistracji publicznej - urzędy gmin wyniosły 68.220 ,-zł , tj. 70,3 % planu:

- wpływy z opłaty admnistracyjnej za czynności urzędowe wyniosły 2.240, -  zł, tj. 89,6% planu,

- wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości wyniosły 151,-zł, tj.15,1% planu,

- wpływy z różnych dochodów wynoszą 43.959 ,- zł, tj. 60,2% planu, w tym: świadectwo pochodzenia zwierząt , za wynajm pomieszczeń, opalanie budynku Posterunku Policji w Krynkach ; za prowizję z obsługi Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, ze sprzedaży znaków skarbowych, od przekazanych składek zdrowotnych i podatku dochodowego, refundacja prac interwencyjnych za 2001 rok, za sprzedaną makulaturę i złom , wpłaty na budowę kanalizacji saanitarnej w Krynkach od prywatnych gospodarstw.

Dochody za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wyniosły 21.870 ,- zł, tj.106,7% planu.

Dochody z podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. wpływy z karty podatkowej realizowane są przez Urząd Skarbowy w Sokółce, z tego tytułu wpłynęło 669,- zł, tj.133,8% planu.

Dochody z podatków i opłat od osób prawnych osiagnięto w wysokości 594.821 ,- zł, co przy planie 522.441,- zł stanowi 113,9% planu.

Z wyżej wymienionej kwoty:

- podatek od nieruchomości - płacony jest od 25 jednostek. Osiągnięto dochody w wysokości 482.458,- zł, co stanowi 113,9% planu.

-podatek rolny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki , AWRSP, Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe "AGROPOL" sp. z o.o i sześć parafii na kwotę 37.133,- zł, tj. 96,4% planu.

- podatek leśny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki, AWRSP oraz parafię w Ostrowiu Południowym na kwotę 45.095,-zł, tj. 108,2% planu.

- podatek od środków transportowych - został wpłacony w kwocie 9.902,-zł, tj.99% planu.  Wpłynęło 20.233,- zł odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.

Z podatków i opłat od osób fizycznych wpłynęły dochody w wysokości 524.819,-zł , tj. 87,5% planu:

- wpływy z podatku od nieruchomości                        - 295.320,- zł , tj.81,6%

- wpływy z podatku rolnego                                        - 149.384,- zł , tj.81,6%

- wpływy z podatku leśnego                                        -     2.955,- zł , tj.81,7%

- wpływy z podatku od środków transportowych      -  55.201,- zł , tj. 184%

- wpływy z podatku od spadków i darowizn             -     1.635,- zł , tj.   30,3% (realizowany przez Urzad Skarbowy w Sokółce)

- podatek od posiadania psów                                       -     372,- zł , tj. 35,7%

- wpływy z opłaty targowej                                        -    3.160,- zł , tj. 122,9%

- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych -  12.681,- zł , tj. 101,4%

- wpłynęło 4.116,- zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków. Wpłynęłoby więcej dochodów do budżetu gminy, ale ze względu  na trudną sytuację finansową  dochody nie zostały wykonane.

Dochody z tytułu opłaty skarbowej za rok 2002 wyniosły 8.677,-zł, co stanowi 72,1% planu. Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe.

Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych na rok 2002 planowanych i przekazanych przez Ministrstwo Finansów wpłynęła kwota 376.588,- zł, tj. 92,5% planu. Uzależniony on jest od należnych podatkó dochodowych od osób  fizycznych w kraju, gminie województwie, od liczby mieszkańców w gminie i województwie oraz wskaźnika , który co rocznie ulega zmianie.

Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych wpłynęła do budżetu gminy kwota 3.591,- zł, tj. 65,3 % planu. Realizowany on jest przez urząd skarbowy. Plan nie został wykonany ponieważ zaprzestały działalności małe zakłady produkcyjne na naszym terenie.

Dochody z tytułu odsetek od środków na rachunkach bankowych wynoszą 12.578,- zł, tj. 125,8% planu.

Z tytułu sprawowania opieki przez opiekunki społeczne , osoby samotne i niedołężne wniosły do budżetu opłatę w kwocie 1.960,- zł, tj. 98% planu.

Z opłat stałych za przedszkole wpłynęła do budżetu kwota 13.666,- zł, tj. 97,6% planu.

Dochody Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Krynkach wyniosły 2.460,- zł, tj. 46,4% planu. Są to dochody za wynajm sali, sprzedaż pocztówek i kaset.

Na zadania własne i zlecone gminie otrzymano 1.068.166,- zł, tj. 90,9% planu.

Na zadania własne gminy - 441.942,- zł ,tj. 81,7% planu, z tego: 

- z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na wodociag w Ostrowiu Południowym  i Kruszynianach  otrzymano      - 15.000,- zł

- z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce na utworzenie stanowiska pracy  otrzymano 46.000,- zł.

- z Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Białymstoku  na bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową  otrzymano 4.300,- zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na podwyżki nauczycielom w Szkole Podstawowej otrzymano  12.906,- zł. 

- wpłaty od jednostek prowadzacych działalność gospodarczą na dofinansowanie dla Szkoły Podstawowej do zakupu komputera  -1.400,- zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na podwyżki nauczycielom i pochodne od nich w Gimnazjum  otrzymano 5.529,- zł.

- otrzymano środki pieniężne ze spłaty funduszu z Amerykańsko - Polskiej Wspólnej Komisji ds. Pomocy Humanitarnej na wyposażenie hali sportowej w Krynkach  w kwocie 6.668,- zł oraz 200.000,- zł z Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie.

- z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa  na dowożenie dzieci do szkół  otrzymano 11.000,-zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano 10.814,- zł. Z rezerwy celowej na letnią sesję kwalifikacyjną i egzaminacyjną zwiazaną z awansem zawodowym nauczycieli otrzymano 300,- zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dodatki mieszkaniowe  80.438,- zł, tj. 63,6% planu.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dofinansowanie do wyzywienia uczniów w Szkole Podstawowej wyniosła 14.500,-zł.

- z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na dożywianie w świetlicy szkolnej dzieci pracowników PGR  otrzymano 13.133,- zł.

- z Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia" w Warszawie na edukacyjuną opiekę wychowaczą dla stypendystów otrzymano 10.551,- zł, tj. 76,5% planu.

- ze Starostwa Powiatowego w Sokółce dotację na szkolne schronisko młodzieżowe  otrzymano 2.200,- zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano w  wysokości 2.703,- zł.

- dofinansowanie do sportu przekazało PPUH sp. z o.o Czyścioch w kwocie 4.500,- zł.

Na zadania zlecone gminie z  wpłynęło 626.224 ,- zł , tj. 98,8% planu, z tego:

- na zadania Urzędu Wojewódzkiego wykonywane przez Urząd Gminy otrzymaliśmy 53.000,- zł.

- na Spis Powszechny i inne wpłynęło 18.600,- zł.

- na dofinansowanie zadań związanych z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców wpłynęło 579,- zł.

- na wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie wpłynęło 11.224,-zł , tj. 62,2% planu.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zakup podręczników szkolnych uczniom klas I Szkoły Podstawowej  wpłynęło 967,- zł, tj. 71,6% planu ponieważ tylko 13 dzieci spełniło wymagane kryteria.

- na opieka społeczną:

a) na składki i na ubezpieczenie zdrowotne, opłaty za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej  otrzymano 9.817,- zł, tj. 98,2% planu,

b) na wypłatę zasiłków stałych i pomoc w naturze - 335.000 ,- zł, tj. 100% planu,

c) na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych - 40.867,- zł, tj.99,9% planu,

d) na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej (2,5 etatu) - 70.000,- zł, tj. 100% planu,

- na pomoc dla repatriantów otrzymano 7.000,- zł, tj. 100% planu.

- z  Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  w Białymstoku na wyprawkę szkolna dzieciom z I klas otrzymano 1.170,- zł, tj. 100% planu.

- na oświetlenie ulic wpłynęła kwota 49.000,- zł, tj. 100% planu. Przekazywana jest za oświetlenie ulic i jego konserwację nie będących w zarzadzie gminy po przedłożeniu zapłaconych faktur. Wpływ tej dotacji uzależniony  jest od wielkości kwot faktur.

- na budowę nowych punktów świetlnych otrzymaliśmy  29.000,- zł, tj. 100% planu.

Subwencja ogólna dla gminy wyniosła                                2.573.755,- zł w tym:

1. część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin          -      550.879,- zł

2. część oświatowa subwencji ogólnej                             -  1.807.307,- zł

3. część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin     -     215.569,- zł      z tego:

- rekompensująca dochody utracone z likwidacją podatku od środków transportowych 130.879,- zł,

-rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień  84.690,- zł

W roku 2002 dochody w stosunku do planu wykonano w  96,9%.

Wydatki budżetowe wykonano w wysokości 5.229.295,- zł, co przy planie 5.630.458,- zł stanowi 92,9%, z tego zrealizowano zadania zlecone na kwotę 614.796,-zł. Stanowi to 11,8% wykonanych wydatków.

Szczegółowe wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

Na rozbudowę wodociągu w Kruszynianach wydano 9.941,- zł. Na budowę wodociągu w Ostrowiu Południowym wydano 99.307,- zł. Na modernizację stacji uzdatniania wody w Krynkach 85.197,- zł, w Kruszynianach 15.411,- zł oraz w Górce 24.635,- zł.

Przelano wpłaty na izby rolnicze 2% wykonanych dochodów z wpływu podatku rolnego w kwocie 3.730,- zł.

Na odśnieżanie, naprawę dróg, ulic oraz chodników wydano 199.783,- zł, tj. 3,8% poniesionych wydatków w 2002 roku.

Opłacono rachunki za podziały i wyceny działek i lokali gminnych przeznaczonych do sprzedaży na kwotę 5.184,- zł.

Za wykonanie Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Krynki zapłacono  kwotę 27.500,- zł. Na Strategię Rozwoju  Gminy Krynki wydano kwotę10.850,- zł.

Wydatki na Radę Gminy wyniosły 38.587,- zł. Dotyczą one wypłat diet radnym, członkom Zarządu, komisji, przewodniczącemu i wiceprzewodniczącym oraz delagacji i drobnych zakupów. 

Wydatki Urzędu Gminy wyniosły 663.946,- zł, tj. 12,7% ogólnych wydatków, z tego ze środków własnych 610.945,- zł oraz Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  53.000,- zł. Na płace 17 pracowników , w tym jednego zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy wydano 397.236,- zł. Wypłacono 5 nagród jubileuszowych oraz 2 odprawy emerytalne- 34.745,- zł. Wypłacono dodatkowe wynagrodzenie roczne w wysokości 33.773,- zł. Przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 86.560,- zł, na ZFŚS - 11.086,- zł. Zakupiono ręczniki, herbatę, mydło pracownikom na kwotę 2.973,- zł. Na delagacje służbowe oraz ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych wydano 13.302,- zł. Na olej opałowy, druki, prenumeratę czasopism, papier, materiały biurowe wydano 43.879,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 3.591,- zł. Za rozmowy telefoniczne, przesyłki pocztowe, usługi transportowe, wodę, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania okresowe wydano 21.519,- zł. Za ubezpieczenie budynków, komputerów opłacono składkę w wysokości 570,- zł. Zakupiono dwa komputery z oprzyrządzeniem oraz kserokopiarkę  na kwotę 14.712,- zł.

Wypłacono prowizję sołtysom w wysokości 20.586,- zł. Opłacono za czasopisma, druki 2.997,- zł. Na obsługę bankową, za znaczki pocztowe, koszty komornika wydano 6.963,- zł.

W rozdziale Spis powszechny i inne wydano 18.600,- zł, z tego na 5 dodatków spisowych 17.550,- zł, na rozmowy telefoniczne 342,- zł oraz delegacje służbowe 708,- zł.

Wydatki w rozdziale Pozostałej działalności wykonano w kwocie 178.265,- zł, tj. 3,4% ogólnych wydatków. Na płace pracowników interwencyjnych wydano 52.877,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 4165,- zł. Odprowadzono składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 22.690,- zl. Na Zakładowy  Fundusz Świadczeń Socjalnych przelano 4.610,- zł. Za ubranie robocze , badania lekarskie wydano 5.167,- zł. Za druki, czasopisma, pieczątki, książeczki czekowe zapłacono 24.851,- zł. Opłacono składkę za Związek Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, ubezpieczenia w kwocie 2.209,- zł. Za  obsługę bankową, abonament telewizyjny przelano 6.222,- zł. Na delagacje wydano 334,- zł. Zakupiono sprzęt pracownikom niepełnosprawnym na kwotę 55.140,- zł.

Za aktualizację spisów wyborców wypłacono rachunek na kwotę 398,- zł oraz przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy na kwotę 81,- zł. Opłacono rachunek za materiały - 100,- zł.

Wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów wyniosły 11.224,- zł. Na diety członkom komisji wydano 6.060,- zł. Na wydatki kancelaryjne, druki kart do głosowania - 2.102,- zł. Za transport , rozmowy telefoniczne zapłacono 2.204,- zł oraz delegacje służbowe 858,- zł. 

Na obsługę Ochotniczych Straży Pożarnych wydano 53.436,-zł, tj. 1,0% ogólnych wydatków. Kwotę 20.163,- zł stanowią wynagrodzenia dwóch pracowników od II półrocza . Na w/wkwotę składają się płace - 18.951,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie  roczne - 1.212,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy przekazano 3.924,- zł. Przelano 659 ,- zł na ZFŚS. Zakupiono mydło, herbatę, ręczniki i odzież na kwotę 761,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 732,- zł. Za udział w akcjach gaszenia pożarów wypłacono strażakom 4.598,- zł. Za części do samochodów strażackich, paliwo zapłacono 13.960,- zł. Opłacono rachunki za energię elektryczną na kwotę 5.129,- zł. za rozmowy telefoniczne, naprawę pomp zapłacono 2.995,- zł. Na  ubezpieczenie pojazdów wydano 515,- zł.

Przelano odsetki w kwocie 133.135,- zł, tj. 2,5 % ogólnych wydatków od zaciągniętych pożyczek na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach.

Wydatki Szkoły Podstawowej w Krynkach  za 2002 rok zamknęły się kwotą 1.074.040,- zł, tj. 20,5% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia dla 25 nauczycieli i 9 pracowników obsługi oraz 2 pracowników sezonowych wydano kwotę 649.182,- zł , w tym na nagrody jubileuszowe kwotę 15.079,- zł, na ekwiwalent za niewykorzystany  urlop wypoczynkowy kwotę 804,- zł, na odprawy emerytalne kwotę 27.988,- zł.. Pozostałą kwotę stanowi wynagrodzenie - 605.311,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 58. 415,- zł. Na dodatki socjalne, tj. wiejski i mieszkaniowy kwotę 50.562,- zł oraz dodatki na zagospodarowanie nauczycieli kwotę  4.880,-zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 127.693,- zł.  Składki na Fundusz Pracy kwotę 17.487,- zł. Składki na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych  przekazano kwotę 42.301,- zł. Na podróże służbowe wydano kwotę 2.389,- zł. Na zakup materiałów i wyposażenia wydano kwotę 56.434,- zł, w tym na zakup węgla kwotę 21.373,- zł., trocin kwotę 1.912,- zł, wykaszarki na kwotę 1.373,- zł, programów i nowelizacji programów komputerowych na kwotę 2.145,- zł, prasy- kwotę 1.517,- zł oraz innych materiałów, tj. ubrań roboczych, środków czystości , papieru i farby do kserokopiarek , świadectw  itp. na kwotę 28.114,- zł , na zakup leków  wydano kwotę 424,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 2.312,- zł. Opłacono za dostawę energii i wody kwotę 15.186,- zł. Za usługi remontowe zapłacono kwotę 20.552,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 20.646,- zł, w tym za usługi pocztowe i telefoniczne kwotę 3.780,- zł, za badania pracowników kwotę 1.194,- zł, za wywóz śmieci kwotę 630,- zł, za dowóz dzieci na zawody sportowe kwotę 1.590,- zł, za emisję zanieczyszczeń kwotę 810,- zł, za szkolenie  pracowników  w zakresie bhp oraz inne szkolenia kwotę 2.235,- zł, za pomiary skuteczności zerowania i pomiary instalacji odgromowej kwotę 1.267,- zł. Pozostałą kwotę stanowią opłaty i prowizje bankowe, opłaty za czynnośći sanitarno-epidemiologiczne, radiofoniczne, itp. - 9.140,- zł. Za ubezpieczenie budynków i środków trwałych zapłacono kwotę 1.003,- zł. Na zakup podręczników szkolnych 13 uczniom klas I wydano 967,- zł. Na zakup środka trwałego, tj. komputera kwotę 3.607,- zł.

Wydatki w rozdziale Przedszkola przy szkole podstawowej za 2002 rok wyniosły kwotę 40.835,- zł. Na  wynagrodzenie dla 2 nauczycieli wykorzystano kwotę 25.463,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wydano kwotę 1.912,- zł. na dodatki socjalne kwotę 3.251,- zł . Na delagacje służbowe kwotę 119,- zł. Na materiały kwotę 1.628,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych kwotę 133,- zł. Za zużycie energii elektrycznej kwotę 500,- zł. Na ubezpieczenie społeczne zapłacono kwotę 5.366,- zł. na Fundusz Pracy przekazano kwotę 747,- zł. Na ZFŚS  kwotę 1.569,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 147,- zł.

Wydatki Gimnazjum za 2002 rok zamknęły się kwotą  901.117,- zł, tj.17,2% wykonanych wydatków.

Na wynagrodzenia dla nauczycieli i pracowników gimnazjum wydano kwotę 282.427,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne kwotę 13.432,- zł. Na dodatki socjalne, tj. dodatek wiejski i mieszkaniowy kwotę 20.913,- zł. Na podróże służbowe nauczycieli kwotę1.773,- zł. Zakupiono materiałów na kwotę 24.579,- zł, w tym węgiel na kwotę 10.960,- zł, na farby do drukarki, na nagrody dla uczniów , na świadectwa  szkolne oraz na inne materiały potrzebne do funkcjonowania szkoły kwotę 13.619,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i  książek wydano kwotę 3.029,-zł. Na zakup energii i wody wydano kwotę 2.786,- zł. Na usługi remontowe wydano 3.789,- zł. Na zakup usług pozostałych  wydano kwotę 9.097,- zł  (telefon, wynajem autobusu, opłaty bankowe,  inne).  Na ubezpieczenie społeczne wydano kwotę 55.521,- zł. Na Fundusz Pracy kwotę 7.592,- zł. Za ubezpieczenie środków trwałych kwotę 318,- zł. Na ZFŚS  kwotę 16.261,- zł. Na budowę gimnazjum i sali gimnastycznej w Krynkach wydano 459.600,- zł , z tego 200.000,- zł stanowi dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.

Dopłacono do biletów miesięcznych dzieciom dojeżdżającym do szkoły kwotę 20.197,- zł. Opłacono faktury za dowóz dzieci młodszych na kwotę 40.667,- zł. Przelano ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 56,- zł. Za ubezpieczenie autobusu zapłacono 1182,-zł. Ogółem na dowożenie dzieci do szkoły podstawowej i gimnazjum wydano 62.102,- zł, tj. 1,2% ogólnych wydatków, z tego 11.000,- zł stanowi dofinansowanie z AWRSP.

 Na wypłaty z ZFŚS nauczycielom emerytom i rencistom przelano 10.814,- zł . Z rezerwy celowej na letnią sesję kwalifikacyjną i egzaminacyjną związaną z awansem zawodowym nauczycieli wykorzystano 300,- zł.

W rozdziale Przeciwdziałanie alkoholizmowi  na delegacje służbowe wydano 804,- zł, na materiały do świetlicy Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych - broszury, węgiel przeznaczono 3.358,- zł. Za usługi transportowe , zajęcia komputerowe, pogadanki, rozmowy telefoniczne - 12.968,- zł. Na ubezpieczenie sprzętu wydano 196,- zł.  Przelano ZUS i Fundusz Pracy od rachunków na kwotę 346,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 531,- zł. Opłacono 3564 posiłków na kwotę 5.026,- zł  dla 35 uczniów. Ogółem wydatki tego rozdziału  wyniosły 23.229,- zł.

Udzielono pomocy mieszkańcom gminy w zakresie opieki zdrowotnej. Opłacono badania mammograficzne i prześwietlenia płuc . Ogółem na kwotę 55.669,- zł.

Na opiekę społeczną w 2002 roku wydano 722.447,- zł, tj. 13,80% poniesionych wydatków ogółem, z tego na zadania własne gminy 258.593,- zł.

W ramach zadań własnych udzielono 49 rodzinom zasiłków celowych pieniężnych i w naturze na kwotę 10.000,- zł. Potrzeby związane z pomocą są o wiele większe. Jednak z braku środków gmina nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb.

Wypłacono 1216 dodatków mieszkaniowych na ogólną kwotę 162.968,- zł, tj. 3,1% poniesionych wydatków, w tym z dotacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 80.438,- zł.

Dopłacono do wynagrodzeń pracowników socjalnych z budżetu gminy kwotę 1.914,- zł, z tego na płace 1.392,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 522,- zł. Przelano składki na ZUS oraz Fundusz Pracy - 329,- zł. Na ZFŚS przekazano 110,- zł. Za druki, szkolenia zapłacono    1.420,- zł. Za ubezpieczenie  sprzętu - 357,- zł.  Ogółem wydatki wyniosły 4.130,- zł.

Świadczono usługi opiekuńcze 7 osobom niepełnosprawanym na kwotę 18.084,-zł. Z tej kwoty na płace opiekunek społecznych wydano 14.097,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.012,- zł oraz na pochodne od wynagrodzeń - ZUS i Fundusz Pracy 2.246,- zł. Za ZFŚS przelano 659,- zł. Opłacono rachunki za badania lekarskie - 70,- zł.

Na utrzymanie Stacji "Caritas" wydano 29.778,- zł. Pielęgniarka zatrudniona w tym ośrodku  świadczy usługi medyczne osobom samotnym i niepełnosprawnym, które nie mają możliwości dotarcia do ośrodka zdrowia. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 47.862,- zł.

Opłacano przez 10 miesiecy 12.172 posiłków w stołówce szkolnej 120 dzieciom na kwotę17.213,- zł, w tym z dotacji Wojewody Podlaskiego 14.500,- zł.

 Dożywiono 132 dzieci z rodzin popegeerowskich od IX-XII 2002r. - łącznie posiłków 10.307 na kwotę 16.420,- zł ,w tym udział gminy 3.287,- zł  plus dotacja z AWRSP 13.133,- zł.

W ramach zadań zleconych gminie z opieki społecznej wypłacono 126 zasiłków stałych, 12 kobietom wychowującym dzieci specjalnej troski na kwotę 51.996,- zł, 123 zasiłki stałe wyrównawcze dla 11 osób, które nie mają prawa do rent i emerytur na kwotę 37.724,- zł . Wypłacono 360 rent socjalnych 30 osobom niepełnosprawnym od dzieciństwa na kwotę 143.761,- zł, 70 zasiłków 16 kobietom z tytułu macierzyństwa- 19.470,- zł, 37 zasiłków okresowych gwarantowanych 4 kobietom z rodzin niepełnych na kwotę 14.102,- zł. Udzielono 78 rodzinom 306 zasiłków okresowych na kwotę 49.537,- zł. Opłacono 136 składek na ubezpieczenie społeczne 13 osobom przebywającym na zasiłkach  stałych i okresowych gwarantowanych- 18.410,- zł.

Opłacono składki na ubezpieczenie zdrowotne  za osoby pobierające zasiłek stały, wyrównawczy, okresowy gwarantowany i rentę socjalną. Łącznie opłacono składkę na ubezpieczenie zdrowotne za 49 osób, naliczono i opłacono 332 składek na kwotę 9.817,- zł.

6 rodzinom wypłacono zasiłki rodzinne na kwotę 3.232,- zł oraz 23 osobom zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 37.635,- zł.

Wypłacono wynagrodzenia 2 osobom na kwotę 48.622,- zł, z tego na płace 45.377,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 3.245,- zł. Przelano składki ZUS i Fundusz Pracy- 10.073,- zł. Na konto ZFŚS przelano 1.317,- zł. Zakupiono mydło, herbat ę i ręczniki, wypłacono ekwiwalent za odzież na kwotę 762,- zł. Na delegacje służbowe wydano 414,- zł. Opłacono rachunki za druki, wyposażenie, części do  komputera na kwotę 5.705,- zł. Za przesyłki pocztowe , rozmowy telefoniczne, naprawy ksera, szkolenia pracowników wydano 2.607,- zł. Za energię elekrtyczną zapłacono 500,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 70.000,- zł.

Na pomoc dla repatriantki w ramach zadań zleconych wydano 7.000,- zł.

Na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas szkoły podstawowej wydano 1.170,- zł.

  Wydatki świetlicy szkolnej za 2002 rok zamknęły się kwotą 141.052,- zł. Na wynagrodzenia dla 2 nauczycieli i 4 pracowników stołówki szkolnej wydano kwotę 99.702,- zł, w tym na nagrody jubileuszowe kwotę 2.119,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 8.655,- zł. Na dodatki socjalne dla nauczycieli kwotę 4.844,- zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 19.552,- zł. Składki na Fundusz Pracy wyniosły kwotę 2.679,- zł. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 5.600,- zł. na podróże służbowe kwotę 20,- zł.

W Przedszkolu w Krynkach na wynagrodzenie 4 nauczycieli oraz jednego pracownika obsługi wydano 109.559,- zł, z tego na płace 101.545,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 8.014,- zł. Na składki ZUS i Fundusz Pracy przekazano 23.234,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki oraz fartuchy, wypłacono dodatki mieszkaniowe nauczycielom - ogółem na kwotę 8.497,- zł. Na wyjazdy służbowe  wydano 1.835,- zł. Zakupiono środki czystości, leki, książki, pomoce naukowe, opłacono prenumeratę czasopism na kwotę 8.830,- zł. Za energię elektryczną przekazano 1.872,- zł. Opłacono rachunki za wodę, transport, rozmowy telefoniczne, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania kaloryczności posiłków - 3.737,- zł. Na ZFŚS przelano 5.686,- zł. Przelano składki na ubezpieczenie budynków -177,- zł. Ogółem wydatki przedszkola wyniosły 163.427,- zł, tj. 3,1 % wydatków poniesionych w 2002 roku.

W rozdziale Pomoc materialna dla uczniów  wypłacono stypendia na kwotę 10.551,- zł dla siedmiorga uczniów.

Wydatki Schroniska młodzieżowego przy Szkole Podstawowej  wyniosły kwotę 2.200,- zł. Na zakup materiałów, tj. środków czystości wydano kwotę 77,- zł. Za zużycie energii elektrycznej i wody zapłacono kwotę 2.044,- zł. Na pozostałe usługi, tj. wywóz śmieci kwotę 79,- zł.

Przelano na ZFŚS kwotę 2.703,- zł nauczycielom emerytom i rencistom.

Wydatki na oświetlenie uliczne oraz konserwację wyniosły 179.466,- zł , tj. 3,4 % wykonanych wydatków w opisywanym okresie. W w/w kwocie mieści się dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  w wysokości 66.572,- zł (zwrot za oświetlenie uliczne i jego konserwację na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych).Opłacono za dokumentację techniczną oraz ogłoszenie przetargu na oświetlenie kwotę 4.666,- zł . Za wykonanie nowych punktów świetlnych zapłacono 30.053,- zł.

Przelano dotację dla ZGKiM w Krynkach w wysokości 20.000,- zł.

Na akcję zbierania odpadów przez dzieci ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Krynkach wydano 23.667,- zł.

Wydatki Ośrodka Kultury w Krynkach wyniosły 125.889,- zł , tj. 2,4% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia wydano 53.750,- zł, z tego na płace pracowników 48.405,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 5.345,- zł. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 10.670,- zł. Na ZFŚS przelano 2.744,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki pracownikom,  wypłata odszkodowania na kwotę 9.821,- zł. Na delegacje służbowe wydano 596,- zł. Opłacono rachunki za węgiel, drewno, materiały biurowe, paliwo, kaset, różnego rodzaju gry, dyplomy, leki na kwotę 25.261,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 4.916,- zł. za rozmowy telefoniczne, wodę, transport, wywóz nieczystości , pranie firan i pościeli, naprawę sprzętu muzycznego, spektakle teatralne, koncerty dla dzieci i młodzieży, wieczorki taneczne  opłacono rachunki na kwotę 10.743,- zł. Za prowadzenie zajęć z chórem "Pogodna Jesień" wydano 2.709,- zł. Za ubezpieczenie budynków zapłacono 934,- zł. Zakupiono piec c.o za kwotę 3.745,- zł.

Przy Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Krynkach działają chór "Pogodna Jesień", który skupia emerytów i rencistów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a w miarę potrzeb, częściej . Działalność chóru jest bogata. Wszelkie organizowane imprezy są z ich udziałem. Istnieją także kółka zainteresowań, takie ja: plastyczne, taneczne,muzyczne oraz teatralne. Wszystkie skupiają dzieci oraz młodzież z Krynek. GOKiS organizuje wiele imprez kulturalnych. Organizowane były wieczorki taneczne, spektakle teatralne dla dzieci, koncerty dla młodzieży, bal maskowy, wycieczki Szlakiem Tatarskim zakończone ogniskiem.

Wydatki Biblioteki wyniosły 29.431,- zł , tj. 0,56% poniesionych wydatków w opisywanym okresie. Na wynagrodzenie wydano 13.850,- zł, z tego na płace 12.863,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 987,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy - 2.697,- zł. Na delagacje służbowe wydano 211,- zł. Za prenumaratę czasopism, materiały  zapłacono 2.156,- zł, energię elektryczną 790,- zł. Opłacono rachunki za wodę oraz ścieki, abonament telewizyjny na kwotę 499,- zł. zakupiono książki na kwotę 8.082,- zł. Na ZFŚS przelano 878,- zł. Za herbatę, mydło i ręczniki zapłacono 220,- zł. Za ubezpieczenie budynków 48,- zł.

Na Kulturę fizyczną i sport wydano 30.500,- zł, z tego na leki i proszki do prania strojów piłkarskich, buty 3.558,- zł, delegacaje sportowe, transport, pranie strojów piłkarskich 25.020,- zł oraz ubezpieczenie zawodników 1.922,- zł.

1. Wydatki inwestycyjne w 2002 roku wyniosły 806.014,- zł. Stanowi to 15,4% poniesionych wydatków. Spłacono również obowiązujące raty pożyczek zaciągniętych na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach w kwocie 509.000,- zł.

2. wydatki na wynagrodzenia , tj. płace, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, nagrody jublileuszowe wyniosły 1.925.003,- zł, tj. 36,8% ogólnych wydatków ( 90 etatów ).

3. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wynoiosły 399.060,- zł , tj. 7,6% wydatków.

4. Na zasiłki, pomoc w naturze, dodatki mieszkaniowe wydano 600.455,- zł, tj. 11,5% poniesionych wydatków.

5.Na pozostałe wydatki przypada kwota 1.498.763,- zł, tj. 28,7% ogólnych wydatków.

 

Wykonane dochody       -                                             5.381.062,- zł

Wykonane wydatki        -                                            5.229.295,- zł                                                                

                                             Różnica  /+/                        151.768,- zł      

 

Wolne środki ujęte do planu       -                                564.261,- zł

Spłacone pożyczki                        -                                509.000,- zł

Wolne środki na koniec 2002 roku     -                        207.028,- zł                  

 

Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 

 

                                                                                              

 

 

 

 

 

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony