Zarządzenie nr 11/03
ZARZąDZENIE NR 11/03
WÓJTA GMINY KRynki
z dnia 5 marca 2003 r.
sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2002.
Na podstawie art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 15, poz. 148 ) oraz art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych ( Dz. U. Nr 85, poz. 428 ze zm. ) zarządzam , co następuje:
§ 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2002, wg którego:
- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 5.555.197,- zł
- wykonanie - 5.381.062,- zł
w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie - 626.224,- zł
- plan wydatków po zmianach wynosi - 5.630.458,- zł
- wykonanie - 5.229.295,-zł
w tym z zadań w zakresie administracji rzadowej zleconej gminie - 614.796,- zł
zgodnie z załącznikiem nr 1, 2, 3, 4.
§ 2. Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedłożone zostanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na najbliższej sesji Rady Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/03
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2003r.
Dochody za 2002 rok wg działów , rozdziałów i paragrafów w zł
Wyszczególnienie, nazwa
działu, rozdziału i § |
Klasyfikacja |
Plan na 2002 r. |
Wykonanie |
% |
||
Dział |
Rozdział |
§ |
||||
I.
DOCHODY WŁASNE |
|
|
|
1.806.551 |
1.739.141 |
96,3 |
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
01010 |
097 |
27.500 |
35.400 |
128,7 |
Leśnictwo |
020 |
02001 |
075 |
1.620 |
1.812 |
111,9 |
Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
|
|
101.700 |
93.880 |
92,3 |
w tym gospodarka gruntami i nieruch. z tego: - dochody z dzierżawy - wpływy ze sprzedaż skł. majątk. - odsetki Administracja publiczna |
750 |
70005 |
075 084 091 |
101.700 700 101.000 - 97.000 |
93.880 589 92.266 1.025 68.220 |
84,1 91,4 70,3 |
w tym: - urzędy gmin |
756 |
75023 |
|
76.500 |
46.350 |
60,6 |
z tego: - wpływy z opłaty administracyjnej - wpływy z opł. za zarządz. użytk. wieczyste nieruchomości - wpływy z różnych dochodów Pozostała działalność |
75095 |
045 047 097 |
2.500 1.000 73.000 20.500 |
2.240 151 43.959 21.870 |
89,6 15,1 60,2 106,7 |
|
Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholi Dochody od osób prawnych, od osób fiz.i od innych jednostek nie posiadających osób. prawnych |
|
048 |
20.500 1.547.431 |
21.870 1.509.165 |
106,7 97,5 |
|
w tym: Wpływy z podatku dochod. od osób fizycznych Podatek od działalności gosp. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej - odsetki od nietermin. wpłat z tyt. podatków i opłat Wpływy z podat. rolnego, podat. leśn., podatku od czynn. cywilnopraw oraz i opłat lokaln. od os. praw. i innych jedn. org. z tego: - podatek od nieruchomości - podatek rolny - podatek leśny - podatek od środków transp. - odsetki - Wpływy z podatku rolnego, pod. leśnego, pod.od spadków i darowizn, pod.od czynności cywilnopraw. oraz podatków i opłat lokalnych od osób fiz. |
|
75601 |
|
500 |
669 |
133,8 |
75615 |
035 091 |
500 - 522.441 |
668 1
594.821 |
133,6 - 113,9 |
||
75616 |
031 032 033 034 091 |
432.232 38.526 41.683 10.000 - 599.803 |
482.458 37.133 45.095 9.902 20.233 524.819 |
111,6 96,4 108,2 99,0 - 87,5 |
||
- podatek od nieruchomości - podatek rolny - podatek leśny - - podatek od środk. transp. - - podatek od spadk. i darowizn - - podatek od posiadania psów - - wpływy z opłaty targowej - - podatek od czynn. cywilnopr. - - odsetki - Wpływy z innych opłat stan. dochody j.s.t na podst. ustaw |
75618 |
031 032 033 034 036 037 043 050 091 |
361.700 182.974 3.617 30.000 5.400 1.041 2.571 12.500 - 12.040 |
295.320 149.384 2.955 55.201 1.635 372 3.160 12.676 4.116 8.677 |
81,6 81,6 81,7 184,0 30,3 35,7 122,9 101,4 - 72,1 |
|
- Wpływy z opłaty skarbowej - -odsetki - Udziały gmin w podatkach stan. dochód budż. państwa |
75621 |
041 091 |
12.040 - 412.647 |
8.503 174 380.179 |
70,6 - 92,1 |
|
- z tego: - - podatek doch.od os. fizycznych - - podatek doch. od osób prawnych - Różne rozliczenia |
758 |
|
001 002 |
407.147 5.500 10.000 |
376.588 3.591 12.578 |
92,5 65,3 125,8 |
- - różne rozliczenia finansowe - Opieka społeczna |
853 |
75814 |
092 |
10.000 2.000 |
12.578 1.960 |
125,8 98,0 |
- - usługi opiekuńcze i specjalist. usługi opiekuńcze - Edukacyjna opieka wych. |
854 |
85328 |
083 |
2.000 14.000 |
1.960 13.666 |
98,0 97,6 |
- - przedszkola - Kultura i ochr. dziedzictwa narod. |
921 |
85404 |
083 |
14.000 5.300 |
13.666 2.460 |
97,6 46,4 |
- - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
|
92109 |
083 |
5.300 |
2.460 |
46,4 |
- II.
DOTACJE CELOWE |
|
|
|
1.174.891 |
1.068.166 |
90,9 |
- w tym: - na zadania własne |
|
|
|
541.253 |
441.942 |
81,7 |
- z tego: - Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
|
15.000 |
15.000 |
100,0 |
- - infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
|
01010 |
629 |
15.000 |
15.000 |
100,0 |
- Administracja publiczna |
750 |
|
|
46.000 |
46.000 |
100,0 |
- - pozostała działalność |
|
75095 |
662 |
46.000 |
46.000 |
100,0 |
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
754 |
|
|
4.300 |
4.300 |
100,0 |
- -ochotnicze straże pożarne |
|
75412 |
270 |
4.300 |
4.300 |
100,0 |
- Oświata i wychowanie |
801 |
|
|
298.617 |
248.617 |
83,3 |
- - szkoły podstawowe |
|
80101 |
|
14.306 |
14.306 |
100,0 |
- gimnazja - dowożenie uczniów do szkół - pozostała działalność - Opieka społeczna |
853 |
80110 80113 80195 |
203 270 629 203 270 203 |
12.906 1.400 256.668 5.529 11.000 11.114 154.133 |
12.906 1.400 206.668 5.529 11.000 11.114 108.071 |
100 100 80,5 100,0 100,0 100,0 70,1 |
- - dodatki mieszkaniowe - - pozostała działalność - - Edukacyjna opieka wychowawcza |
854 |
85315 85395 |
203 203 270 |
126.500 14.500 13.133 18.703 |
80.438 14.500 13.133 15.454 |
63,6 100,0 100,0 82,6 |
- - pomoc materialna dla uczniów - - pozostała działalność - - szkolne schronisko młodzieżowe - Kultura fizyczna i sport |
926 |
85415 85495 85417 |
270 203 232 |
13.800 2.703 2.200 4.500 |
10.551 2.703 2.200 4.500 |
76,5 100,0 100,0 100,0 |
- - pozostała działalność |
|
92695 |
270 |
4.500 |
4.500 |
100,0 |
- - na zadania zlecone - z tego: - Administracja publiczna |
750 |
|
|
633.638 71.600 |
626.224 71.600 |
98,8 100,0 |
- - urzędy wojewódzkie - - spis powszechny i inne - Urzędy nacz. org.wł. państw., kontroli i ochr.prawa oraz sądownictwa |
751 |
75011 75056 |
201 201 |
53.000 18.600 18.618 |
53.000 18.600 11.803 |
100,0 100,0 63,4 |
- - urzedy naczelnych org. władzy państw., kontroli i ochr. prawa - - wybory do rad gmin, rad pow. i sejmików wojew. oraz referenda gminne, powiatowe i wojew. - - Oświata i wychowanie |
801 |
75101 75109 |
201 201 |
579 18.039 1.350 |
579 11.224 967 |
100,0 62,2 71,6 |
- - szkoły podstawowe - |
|
80101 |
201 |
1.350 |
967 |
71,6 |
- Opieka społeczna |
853 |
|
|
464.070 |
463.854 |
100,0 |
- - składki na ubezp. zdrowotne opłacane za osoby pobieraj. świadczenie z pom. społ. - - zasiłki i pomoc w naturze oraz skł. na ubezp. społ. - - zasiłki rodz., pielęgn., wych. - - ośrodki pomocy społecznej - - pomoc dla repatriantów - - pozostała działalność - Gospod. komunalna i ochrona środ. |
900 |
85313 85314 85316 85319 85334 85395 |
201 201 201 201 201 201 |
10.000 335.000 40.900 70.000 7.000 1.170 78.000 |
9.817 335.000 40.867 70.000 7.000 1.170 78.000 |
98,2 100,0 99,9 100,0 100,0 100,0 100,0 |
- - oświetlenia ulic, placów i dróg |
|
90015 |
201 631 |
49.000 29.000 |
49.000 29.000 |
100,0 100,0 |
- - III. SUBWENCJA OGÓLNA |
|
|
|
2.573.755 |
2.573.755 |
100,0 |
- Różne rozliczenia - w tym: - - część podst. subw.og. dla gmin - - część oświat. subw.ogólnej dla j.s.t - - część rekompensujaca subw. ogóln. dla gmin - z tego: - - rekompensująca dochody utrac. w zw. z częściową likwid. podatk. od środk. transportowych - - rekompensująca dochody utrac. z tytułu ulg i zwolnień ustaw. w podatku rolnym i leśnym |
758 |
75802 75801 75805 |
292 292 292 |
2.573.755 550.879 1.807.307 215.569 130.879 84.690 |
2.573.755 550.879 1.807.307 215.569 130.879 84.690 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
OGÓŁEM |
|
|
|
5.555.197 |
5.381.062 |
96,9 |
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 11/03
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2003 r.
Wydatki za rok 2002 wg działów , rozdziałów, paragrafów w zł.
Wyszczególnienie,
nazwa działu, rozdziału |
Klasyfikacja |
Plan na 2002 rok |
Wykonanie |
% |
||
Dział |
Rozdział |
§ |
||||
Rolnictwo
i łowiectwo |
010 |
|
|
354.600 |
238.221 |
67,2 |
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
|
01010 |
|
350.000 |
234.491 |
67,0 |
Wydatki inwestycyjne jedn. budż. |
|
6050 |
350.000 |
234.491 |
|
|
Izby rolnicze |
01030 |
|
4.600 |
3.730 |
81,1 |
|
Wydatki bieżące |
|
2850 |
4.600 |
3.730 |
|
|
Transport
i łączność |
600 |
|
|
205.000 |
199.783 |
97,5 |
Drogi publiczne i gminne |
|
60016 |
|
205.000 |
199.783 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210-4300 |
205.000 |
199.783 |
|
|
Gospodarka
mieszkaniowa |
700 |
|
|
7.000 |
5.184 |
74,1 |
Gospodarka gruntami i nieruch. |
|
70005 |
|
7.000 |
5.184 |
|
Wydatki bieżące |
|
3030 |
7.000 |
5.184 |
|
|
Działalność
usługowa |
710 |
|
|
38.350 |
38.350 |
100,0 |
Plany zagospadar. przestrzennego |
|
71004 |
|
27.500 |
27.500 |
100,0 |
Wydatki bieżące |
|
3030 |
27.500 |
27.500 |
|
|
Pozostała działalność |
71095 |
|
10.850 |
10.850 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
3030 |
10.850 |
10.850 |
|
|
Administracja
Publiczna |
750 |
|
|
966.175 |
929.944 |
96,2 |
w tym: zadania zlecone urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
71.600 56.900 |
71.600 53.488 |
100,0 94,0 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe - dodatkowe wynagrodz. roczne - składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
56.900 37.800 3.715 7.423 1.017 1.317 |
53.488 37.800 3.715 7.423 1.017 1.317 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
|
Rady gmin |
75022 |
|
46.000 |
38.587 |
83,9 |
|
Wydatki bieżące |
|
|
3030- 4300 |
46.000 |
38.587 |
|
Urzędy gmin |
75023 |
|
626.483 |
610.458 |
97,4 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestycyjne |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
611.483 401.189 30.774 69.345 9.605 9.769 15.000 |
595.746 394.233 30.058 68.562 9.558 9.769 14.712 |
97,4 98,3 97,7 98,9 99,5 100,0 98,1 |
|
Pobór podatków , opłat i nieopodatk. należności budżet. |
|
75047 |
|
32.000 |
30.546 |
95,5 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne sołtysów |
|
4100 |
32.000 21.000 |
30.546 20.586 |
98,0 |
|
Spis powszechny i inne |
75056 |
|
18.600 |
18.600 |
100,0 |
|
Pozostała działalność |
75095 |
|
186.192 |
178.265 |
95,7 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestycyjne |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
131.052 56.106 4.166 20.748 3.162 4.610 55.140 |
123.125 52.877 4.165 19.634 3.056 4.610 55.140 |
94,0 94,2 100,0 94,6 96,6 100,0 100,0 |
|
Urzędy
naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz
sądownictwa |
751 |
|
|
18.618 |
11.803 |
63,4 |
w tym: - zadania zlecone |
|
|
|
18.618 |
11.803 |
63,4 |
Urzędy naczelnych organów wł. państw., kontroli i ochrony prawa |
75101 |
|
579 |
579 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
|
4110-4300 |
579 |
579 |
|
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie |
75109 |
|
18.039 |
11.224 |
62,2 |
|
Wydatki bieżące |
|
3030-4410 |
18.039 |
11.224 |
62,2 |
|
Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
754 |
|
|
69.300 |
53.436 |
77,1 |
Ochotnicze straże pożarne |
|
75412 |
|
69.300 |
53.436 |
77,1 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
69.300 20.730 1.212 3.923 538 659 |
53.436 18.951 1.212 3.451 473 659 |
91,4 100,0 88,0 87,9 100,0 |
|
Obsługa
długu publicznego |
757 |
|
|
134.420 |
133.135 |
99,0 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek j.s.t. |
|
75702 |
|
134.420 |
133.135 |
99,0 |
Odsetki i dyskonto od kraj. skarb. papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów |
|
8070 |
134.420 |
133.135 |
|
|
Oświata
i wychowanie |
801 |
|
|
2.141.504 |
2.089.208 |
97,6 |
w tym: zadania zlecone |
|
|
|
1.350 |
967 |
71,6 |
Szkoły podstawowe |
80101 |
|
1.074.423 |
1.074.040 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestyc. j.b. |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
1.070.816 649.182 58.415 127.693 17.487 42.301 3.607 |
1.070.433 649.182 58.415 127.693 17.487 42.301 3.607 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
|
Przedszkola przy szkołach podst. |
|
80104 |
|
40.850 |
40.835 |
100,0 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
40.850 25.463 1.912 5.366 756 1.569 |
40.835 25.463 1.912 5.366 747 1.569 |
100,0 100,0 100,0 98,8 100,0 |
|
Gimnazja |
80110 |
|
951.117 |
901.117 |
94,7 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki inwest. jedn. budżetow. Dowóz uczniów do szkół |
80113 |
4010 4040 4110 4120 4440 6050 |
441.517 282.427 13.432 55.521 7.592 16.261 509.600 64.000 |
441.517 282.427 13.432 55.521 7.592 16.261 459.600 62.102 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 90,2 97,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4110-4430 |
64.000 |
62.102 |
|
|
Pozostała działalność |
80195 |
|
11.114 |
11.114 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4300-4440 |
11.114 |
11.114 |
100,0 |
|
Ochrona
zdrowia |
851 |
|
|
91.032 |
78.898 |
86,7 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
|
85154 |
|
23.300 |
23.229 |
99,7 |
Wydatki bieżące w tym: - składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy |
|
4110 4120 |
23.300 304 42 |
23.229 304 42 |
99,7 |
|
Pozostała działalność |
85195 |
|
67.732 |
55.669 |
82,2 |
|
Wydatki bieżące |
|
2620-4280 |
67.732 |
55.669 |
|
|
Opieka
społeczna |
853 |
|
|
790.853 |
722.447 |
91,4 |
w tym: - zadania zlecone |
|
|
|
464.070 |
463.854 |
100,0 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadcz. z pomocy społecznej |
|
85313 |
|
10.000 |
9.817 |
98,2 |
Wydatki bieżące |
|
4130 |
10.000 |
9.817 |
|
|
Dodatki mieszkaniowe |
85315 |
|
228.000 |
162.968 |
71,5 |
|
Wydatki bieżące |
|
3110 |
228.000 |
162.968 |
|
|
Ośrodki pomocy społecznej |
85319 |
|
76.413 |
74.130 |
97,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
76.413 47.995 3.767 9.437 1.274 1.427 |
74.130 46.769 3.767 9.165 1.237 1.427 |
97,4 100,0 97,1 97,1 100,0 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
85328 |
|
48.737 |
47.862 |
98,2 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - dotacje przedm. z budż. dla jedn. nie zalicz. do sektora publicznego |
|
4010 4040 4110 4120 4440 2630 |
48.737 14.137 1.012 1.960 290 659 30.000 |
47.862 14.097 1.012 1.959 287 659 29.778 |
99,7 100,0 99,9 99,0 100 99,3 |
|
Pomoc dla repatriantów |
85334 |
|
7.000 |
7.000 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy |
|
4010 4110 4120 |
7.000 5.817 1.040 143 |
7.000 5.817 1.040 143 |
100,0 100,0 100,0 |
|
Pozostała działalność |
85395 |
|
34.803 |
34.803 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
3110 |
34.803 |
34.803 |
|
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społeczne |
85314 |
|
345.000 |
345.000 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - składki na ubezp. społeczne |
|
|
4110 |
345.000 18.410 |
345.000 18.410 |
100,0 100,0 |
Zasiłki rodzinne, pielęgn. i wych. |
85316 |
|
40.900 |
40.867 |
99,9 |
|
Wydatki bieżące |
|
3310 |
40.900 |
40.867 |
99,9 |
|
Edukacyjna
opieka wychowawcza |
854 |
|
|
330.705 |
319.933 |
96,7 |
Świetlice szkolne |
|
85401 |
|
141.052 |
141.052 |
100,0 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
141.052 99.702 8.655 19.552 2.679 5.600 |
141.052 99.702 8.655 19.552 2.679 5.600 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100.0 |
|
Przedszkola |
85404 |
|
170.950 |
163.427 |
95,6 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
170.950 103.104 8.014 20.450 2.850 5.686 |
163.427 101.545 8.014 20.430 2.804 5.686 |
95,6 98,5 100,0 99,9 98,4 100,0 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
85415 |
|
13.800 |
10.551 |
76,5 |
|
Wydatki bieżące |
|
3240 |
13.800 |
10.551 |
|
|
Szkolne schroniska młodzieżowe |
85417 |
|
2.200 |
2.200 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210-4300 |
2.200 |
2.200 |
|
|
Pozostała działalność |
85495 |
|
2.703 |
2.703 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4440 |
2.703 |
2.703 |
|
|
Gospodarka
komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
254.800 |
223.133 |
87,6 |
w tym: zadania zlecone |
|
|
|
78.000 |
66.572 |
85,3 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
90015 |
|
209.800 |
179.466 |
85,5 |
|
Wydatki bieżące Wydatki inwestycyjne jedn. budż. |
|
|
4260-4580 6050 |
170.800 39.000 |
144.747 34.719 |
84,7 89,0 |
Zakłady gosp. komunalnej |
90017 |
|
20.000 |
20.000 |
100,0 |
|
Dotacje przedm. z budż. dla zakładu budżetowego |
|
2610 |
20.000 |
20.000 |
|
|
Pozostała działalność |
90095 |
|
25.000 |
23.667 |
94,7 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210 |
25.000 |
23.667 |
|
|
Kultura
i ochrona dziedzictwa narodowego |
921 |
|
|
164.875 |
155.320 |
94,2 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
|
92109 |
|
133.645 |
125.889 |
94,2 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestyc. j.b. |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
129.900 53.368 5.345 10.040 1.554 2.744 3.745 |
122.144 48.405 5.345 9.385 1.285 2.744 3.745 |
94,0 90,7 100,0 93,5 82,7 100,0 100,0 |
|
Biblioteki |
92116 |
|
31.230 |
29.431 |
94,2 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
31.230 13.503 987 2.591 355 878 |
29.431 12.863 987 2.367 330 878 |
95,3 100,0 91,4 93,0 100,0 |
|
Kultura
fizyczna i sport |
926 |
|
|
30.946 |
30.500 |
98,6 |
Pozostała działalność |
|
92695 |
|
30.946 |
30.500 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210-4430 |
30.946 |
30.500 |
|
|
Różne
rozliczenia |
758 |
|
|
32.280 |
- |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
|
75818 |
4810 |
32.280 |
- |
|
OGÓŁEM w tym: -
zadania własne -
zadania zlecone |
|
|
|
5.630.458 4.996.820 633.638 |
5.229.295 4.614.499 614.796 |
92,9 92,3 97,0 |
Wydatki
inwestycyjne Wydatki
pozostałe |
|
|
|
976.092 4.654.366 |
806.014 4.423.281 |
82,6 95,0 |
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 11/03
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2003 r.
Dotacje celowe otrzymane i
wydatkowane w 2002 roku na zadania zlecone gminie
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Strona dochodowa |
Strona wydatkowa |
||||
Plan |
Wykonanie |
% |
Plan |
Wykonanie |
% |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
750 |
|
|
71.600 |
71.600 |
100,0 |
71.600 |
71.600 |
100,0 |
|
75011 |
|
53.000 |
53.000 |
100,0 |
53.000 |
53.000 |
100,0 |
|
|
3020 |
|
|
|
30 |
30 |
|
|
|
4010 |
|
|
|
37.800 |
37.800 |
|
|
|
4040 |
|
|
|
3.715 |
3.715 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
7.423 |
7.423 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
1.017 |
1.017 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
1.033 |
1.033 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
497 |
497 |
|
|
|
4440 |
|
|
|
1.317 |
1.317 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
168 |
168 |
|
|
75056 |
|
18.600 |
18.600 |
100,0 |
18.600 |
18.600 |
100,0 |
|
|
3030 |
|
|
|
17.550 |
17.550 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
342 |
342 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
708 |
708 |
|
751 |
|
|
18.618 |
11.803 |
63,4 |
18.618 |
11.803 |
63,4 |
|
75101 |
|
579 |
579 |
100,0 |
579 |
579 |
100,0 |
|
|
4110 |
|
|
|
71 |
71 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
10 |
10 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
398 |
398 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
100 |
100 |
|
|
75109 |
|
18.039 |
11.224 |
62,2 |
18.039 |
11.224 |
62,2 |
|
|
3030 |
|
|
|
12.120 |
6.060 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
2.500 |
2.102 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
2.419 |
2.204 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
1.000 |
858 |
|
801 |
|
|
1.350 |
967 |
71,6 |
1.350 |
967 |
71,6 |
|
80101 |
3240 |
|
|
|
1.350 |
967 |
|
853 |
|
|
464.070 |
463.854 |
100,0 |
464.070 |
463.854 |
100,0 |
|
85313 |
|
10.000 |
9.817 |
98,2 |
10.000 |
9.817 |
98,2 |
|
|
4130 |
|
|
|
10.000 |
9.817 |
|
|
85314 |
|
335.000 |
335.000 |
100,0 |
335.000 |
335.000 |
100,0 |
|
|
3110 |
|
|
|
316.590 |
316.590 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
18.410 |
18.410 |
|
|
85316 |
|
40.900 |
40.867 |
99,9 |
40.900 |
40.867 |
99,9 |
|
|
3110 |
|
|
|
40.900 |
40.867 |
|
|
85319 |
|
70.000 |
70.000 |
100,0 |
70.000 |
70.000 |
100,0 |
|
|
3020 |
|
|
|
762 |
762 |
|
|
|
4010 |
|
|
|
45.377 |
45.377 |
|
|
|
4040 |
|
|
|
3.245 |
3.245 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
8.876 |
8.876 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
1.197 |
1.197 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
5.705 |
5.705 |
|
|
|
4260 |
|
|
|
500 |
500 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
2.607 |
2.607 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
414 |
414 |
|
|
|
4440 |
|
|
|
1.317 |
1.317 |
|
|
85334 |
|
7.000 |
7.000 |
100,0 |
7.000 |
7.000 |
100,0 |
|
|
4010 |
|
|
|
5.817 |
5.817 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
1.040 |
1.040 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
143 |
143 |
|
|
85395 |
|
1.170 |
1.170 |
100,0 |
1.170 |
1.170 |
100,0 |
|
|
3110 |
|
|
|
1.170 |
1.170 |
|
900 |
|
|
78.000 |
78.000 |
100,0 |
78.000 |
66.572 |
85,3 |
|
90015 |
|
78.000 |
78.000 |
100,0 |
78.000 |
66.572 |
85,3 |
|
|
4260 |
|
|
|
46.927 |
33.681 |
|
|
|
4270 |
|
|
|
2.073 |
1.891 |
|
|
|
6050 |
|
|
|
29.000 |
29.000 |
|
Ogółem zadania zlecone |
633.638 |
626.224 |
98,8 |
633.638 |
614.796 |
97,0 |
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik nr 4 do Zarządzenia Nr 11/03
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2003 r.
Sprawozdanie
z wykonania budżetu gminy za rok 2002.
Budżet gminy na rok
2002 uchwalony przez Radę Gminy w dniu 28 marca 2002 roku Uchwałą Nr XXI/161/02
wynosił - 5.134.300,- zł.
Po dokonaniu
zmian w ciągu roku budżet gminy przedstawiał się następująco:
Plan dochodów wynosił -
5.555.197,- zł
Plan wydatków wynosił -
5.630.458 ,- zł
Źródło pokrycia deficytu
budżetu gminy w kwocie
75.261 ,- zł stanowiły wolne środki .
Dochody budżetowe za rok
2002 wykonano w wysokości 5.381.062,- zł , co przy
planowanym dochodzie w wysokości 5.555.197 ,- zł
stanowi 96,9% planu.
sCzegółowe WYKONANIE DOCHODÓW ZA ROK 2002 PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:
Z kwoty 5.381.062,- zł przypada na:
1. Dochody własne - 1.739.141 ,- zł
2. Dotacje celowe - 1.068.166 ,- zł
w tym:
- dotacje celowe na zadania własne - 441.942 ,- zł
- dotacje celowe na zadania zlecone - 626.224 ,- zł
3. Subwencja ogólna - 2.573.755 ,- zł
w tym:
- część podstawowa - 550.879 ,- zł
- część oświatowa - 1.807.307 ,- zł
- część rekompensująca - 215.569 ,- zł
z tego:
- rekompensująca dochody utracone z likwidacją podatku od środków transportowych - 130.879 ,- zł.
- rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień - 84.690 ,- zł.
Za przyłącze wodociągowe w Ostrowiu Południowym i w Kruszynianach od prywatnych gospodarstw wpłynęło 35.400 ,- zł, co stanowi 128,7% planu.
Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich przekazało Nadleśnictwo Krynki z/s w Poczopku, Starostwo Powiatowe w Sokółce w kwocie 1.812 ,- zł , tj. 111,9 % planu.
Ze sprzedaży mienia komunalnego uzyskano wpływy w kwocie 93.880 ,- zł,z tego 1.025 ,- zł stanowią odsetki od spłaconych rat kupionych mieszkań i lokali gminnych . Z czynszów dzierżawnych uzyskano 589 ,- zł oraz z tytułu kupionych lokali i działek gminnych 92.266,- zł.
Dochody admnistracji publicznej - urzędy gmin wyniosły 68.220 ,-zł , tj. 70,3 % planu:
- wpływy z opłaty admnistracyjnej za czynności urzędowe wyniosły 2.240, - zł, tj. 89,6% planu,
- wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości wyniosły 151,-zł, tj.15,1% planu,
- wpływy z różnych dochodów wynoszą 43.959 ,- zł, tj. 60,2% planu, w tym: świadectwo pochodzenia zwierząt , za wynajm pomieszczeń, opalanie budynku Posterunku Policji w Krynkach ; za prowizję z obsługi Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, ze sprzedaży znaków skarbowych, od przekazanych składek zdrowotnych i podatku dochodowego, refundacja prac interwencyjnych za 2001 rok, za sprzedaną makulaturę i złom , wpłaty na budowę kanalizacji saanitarnej w Krynkach od prywatnych gospodarstw.
Dochody za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wyniosły 21.870 ,- zł, tj.106,7% planu.
Dochody z podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. wpływy z karty podatkowej realizowane są przez Urząd Skarbowy w Sokółce, z tego tytułu wpłynęło 669,- zł, tj.133,8% planu.
Dochody z podatków i opłat od osób prawnych osiagnięto w wysokości 594.821 ,- zł, co przy planie 522.441,- zł stanowi 113,9% planu.
Z wyżej wymienionej kwoty:
- podatek od nieruchomości - płacony jest od 25 jednostek. Osiągnięto dochody w wysokości 482.458,- zł, co stanowi 113,9% planu.
-podatek rolny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki , AWRSP, Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe "AGROPOL" sp. z o.o i sześć parafii na kwotę 37.133,- zł, tj. 96,4% planu.
- podatek leśny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki, AWRSP oraz parafię w Ostrowiu Południowym na kwotę 45.095,-zł, tj. 108,2% planu.
- podatek od środków transportowych - został wpłacony w kwocie 9.902,-zł, tj.99% planu. Wpłynęło 20.233,- zł odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.
Z podatków i opłat od osób fizycznych wpłynęły dochody w wysokości 524.819,-zł , tj. 87,5% planu:
- wpływy z podatku od nieruchomości - 295.320,- zł , tj.81,6%
- wpływy z podatku rolnego - 149.384,- zł , tj.81,6%
- wpływy z podatku leśnego - 2.955,- zł , tj.81,7%
- wpływy z podatku od środków transportowych - 55.201,- zł , tj. 184%
- wpływy z podatku od spadków i darowizn - 1.635,- zł , tj. 30,3% (realizowany przez Urzad Skarbowy w Sokółce)
- podatek od posiadania psów - 372,- zł , tj. 35,7%
- wpływy z opłaty targowej - 3.160,- zł , tj. 122,9%
- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych - 12.681,- zł , tj. 101,4%
- wpłynęło 4.116,- zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków. Wpłynęłoby więcej dochodów do budżetu gminy, ale ze względu na trudną sytuację finansową dochody nie zostały wykonane.
Dochody z tytułu opłaty skarbowej za rok 2002 wyniosły 8.677,-zł, co stanowi 72,1% planu. Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe.
Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych na rok 2002 planowanych i przekazanych przez Ministrstwo Finansów wpłynęła kwota 376.588,- zł, tj. 92,5% planu. Uzależniony on jest od należnych podatkó dochodowych od osób fizycznych w kraju, gminie województwie, od liczby mieszkańców w gminie i województwie oraz wskaźnika , który co rocznie ulega zmianie.
Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych wpłynęła do budżetu gminy kwota 3.591,- zł, tj. 65,3 % planu. Realizowany on jest przez urząd skarbowy. Plan nie został wykonany ponieważ zaprzestały działalności małe zakłady produkcyjne na naszym terenie.
Dochody z tytułu odsetek od środków na rachunkach bankowych wynoszą 12.578,- zł, tj. 125,8% planu.
Z tytułu sprawowania opieki przez opiekunki społeczne , osoby samotne i niedołężne wniosły do budżetu opłatę w kwocie 1.960,- zł, tj. 98% planu.
Z opłat stałych za przedszkole wpłynęła do budżetu kwota 13.666,- zł, tj. 97,6% planu.
Dochody Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Krynkach wyniosły 2.460,- zł, tj. 46,4% planu. Są to dochody za wynajm sali, sprzedaż pocztówek i kaset.
Na zadania własne i zlecone gminie otrzymano 1.068.166,- zł, tj. 90,9% planu.
Na zadania własne gminy - 441.942,- zł ,tj. 81,7% planu, z tego:
- z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na wodociag w Ostrowiu Południowym i Kruszynianach otrzymano - 15.000,- zł
- z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce na utworzenie stanowiska pracy otrzymano 46.000,- zł.
- z Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Białymstoku na bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową otrzymano 4.300,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na podwyżki nauczycielom w Szkole Podstawowej otrzymano 12.906,- zł.
- wpłaty od jednostek prowadzacych działalność gospodarczą na dofinansowanie dla Szkoły Podstawowej do zakupu komputera -1.400,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na podwyżki nauczycielom i pochodne od nich w Gimnazjum otrzymano 5.529,- zł.
- otrzymano środki pieniężne ze spłaty funduszu z Amerykańsko - Polskiej Wspólnej Komisji ds. Pomocy Humanitarnej na wyposażenie hali sportowej w Krynkach w kwocie 6.668,- zł oraz 200.000,- zł z Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie.
- z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na dowożenie dzieci do szkół otrzymano 11.000,-zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano 10.814,- zł. Z rezerwy celowej na letnią sesję kwalifikacyjną i egzaminacyjną zwiazaną z awansem zawodowym nauczycieli otrzymano 300,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dodatki mieszkaniowe 80.438,- zł, tj. 63,6% planu.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dofinansowanie do wyzywienia uczniów w Szkole Podstawowej wyniosła 14.500,-zł.
- z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa na dożywianie w świetlicy szkolnej dzieci pracowników PGR otrzymano 13.133,- zł.
- z Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia" w Warszawie na edukacyjuną opiekę wychowaczą dla stypendystów otrzymano 10.551,- zł, tj. 76,5% planu.
- ze Starostwa Powiatowego w Sokółce dotację na szkolne schronisko młodzieżowe otrzymano 2.200,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano w wysokości 2.703,- zł.
- dofinansowanie do sportu przekazało PPUH sp. z o.o Czyścioch w kwocie 4.500,- zł.
Na zadania zlecone gminie z wpłynęło 626.224 ,- zł , tj. 98,8% planu, z tego:
- na zadania Urzędu Wojewódzkiego wykonywane przez Urząd Gminy otrzymaliśmy 53.000,- zł.
- na Spis Powszechny i inne wpłynęło 18.600,- zł.
- na dofinansowanie zadań związanych z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców wpłynęło 579,- zł.
- na wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie wpłynęło 11.224,-zł , tj. 62,2% planu.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zakup podręczników szkolnych uczniom klas I Szkoły Podstawowej wpłynęło 967,- zł, tj. 71,6% planu ponieważ tylko 13 dzieci spełniło wymagane kryteria.
- na opieka społeczną:
a) na składki i na ubezpieczenie zdrowotne, opłaty za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej otrzymano 9.817,- zł, tj. 98,2% planu,
b) na wypłatę zasiłków stałych i pomoc w naturze - 335.000 ,- zł, tj. 100% planu,
c) na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych - 40.867,- zł, tj.99,9% planu,
d) na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej (2,5 etatu) - 70.000,- zł, tj. 100% planu,
- na pomoc dla repatriantów otrzymano 7.000,- zł, tj. 100% planu.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na wyprawkę szkolna dzieciom z I klas otrzymano 1.170,- zł, tj. 100% planu.
- na oświetlenie ulic wpłynęła kwota 49.000,- zł, tj. 100% planu. Przekazywana jest za oświetlenie ulic i jego konserwację nie będących w zarzadzie gminy po przedłożeniu zapłaconych faktur. Wpływ tej dotacji uzależniony jest od wielkości kwot faktur.
- na budowę nowych punktów świetlnych otrzymaliśmy 29.000,- zł, tj. 100% planu.
Subwencja ogólna dla gminy wyniosła 2.573.755,- zł w tym:
1. część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin - 550.879,- zł
2. część oświatowa subwencji ogólnej - 1.807.307,- zł
3. część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin - 215.569,- zł z tego:
- rekompensująca dochody utracone z likwidacją podatku od środków transportowych 130.879,- zł,
-rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień 84.690,- zł
W roku
2002 dochody w stosunku do planu wykonano w
96,9%.
Wydatki budżetowe wykonano w wysokości 5.229.295,- zł, co przy planie 5.630.458,- zł stanowi 92,9%, z tego zrealizowano zadania zlecone na kwotę 614.796,-zł. Stanowi to 11,8% wykonanych wydatków.
Szczegółowe wykonanie wydatków przedstawia się następująco:
Na rozbudowę wodociągu w Kruszynianach wydano 9.941,- zł. Na budowę wodociągu w Ostrowiu Południowym wydano 99.307,- zł. Na modernizację stacji uzdatniania wody w Krynkach 85.197,- zł, w Kruszynianach 15.411,- zł oraz w Górce 24.635,- zł.
Przelano wpłaty na izby rolnicze 2% wykonanych dochodów z wpływu podatku rolnego w kwocie 3.730,- zł.
Na odśnieżanie, naprawę dróg, ulic oraz chodników wydano 199.783,- zł, tj. 3,8% poniesionych wydatków w 2002 roku.
Opłacono rachunki za podziały i wyceny działek i lokali gminnych przeznaczonych do sprzedaży na kwotę 5.184,- zł.
Za wykonanie Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Krynki zapłacono kwotę 27.500,- zł. Na Strategię Rozwoju Gminy Krynki wydano kwotę10.850,- zł.
Wydatki na Radę Gminy wyniosły 38.587,- zł. Dotyczą one wypłat diet radnym, członkom Zarządu, komisji, przewodniczącemu i wiceprzewodniczącym oraz delagacji i drobnych zakupów.
Wydatki Urzędu Gminy wyniosły 663.946,- zł, tj. 12,7% ogólnych wydatków, z tego ze środków własnych 610.945,- zł oraz Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 53.000,- zł. Na płace 17 pracowników , w tym jednego zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy wydano 397.236,- zł. Wypłacono 5 nagród jubileuszowych oraz 2 odprawy emerytalne- 34.745,- zł. Wypłacono dodatkowe wynagrodzenie roczne w wysokości 33.773,- zł. Przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 86.560,- zł, na ZFŚS - 11.086,- zł. Zakupiono ręczniki, herbatę, mydło pracownikom na kwotę 2.973,- zł. Na delagacje służbowe oraz ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych wydano 13.302,- zł. Na olej opałowy, druki, prenumeratę czasopism, papier, materiały biurowe wydano 43.879,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 3.591,- zł. Za rozmowy telefoniczne, przesyłki pocztowe, usługi transportowe, wodę, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania okresowe wydano 21.519,- zł. Za ubezpieczenie budynków, komputerów opłacono składkę w wysokości 570,- zł. Zakupiono dwa komputery z oprzyrządzeniem oraz kserokopiarkę na kwotę 14.712,- zł.
Wypłacono prowizję sołtysom w wysokości 20.586,- zł. Opłacono za czasopisma, druki 2.997,- zł. Na obsługę bankową, za znaczki pocztowe, koszty komornika wydano 6.963,- zł.
W rozdziale Spis powszechny i inne wydano 18.600,- zł, z tego na 5 dodatków spisowych 17.550,- zł, na rozmowy telefoniczne 342,- zł oraz delegacje służbowe 708,- zł.
Wydatki w rozdziale Pozostałej działalności wykonano w kwocie 178.265,- zł, tj. 3,4% ogólnych wydatków. Na płace pracowników interwencyjnych wydano 52.877,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 4165,- zł. Odprowadzono składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 22.690,- zl. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przelano 4.610,- zł. Za ubranie robocze , badania lekarskie wydano 5.167,- zł. Za druki, czasopisma, pieczątki, książeczki czekowe zapłacono 24.851,- zł. Opłacono składkę za Związek Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, ubezpieczenia w kwocie 2.209,- zł. Za obsługę bankową, abonament telewizyjny przelano 6.222,- zł. Na delagacje wydano 334,- zł. Zakupiono sprzęt pracownikom niepełnosprawnym na kwotę 55.140,- zł.
Za aktualizację spisów wyborców wypłacono rachunek na kwotę 398,- zł oraz przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy na kwotę 81,- zł. Opłacono rachunek za materiały - 100,- zł.
Wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów wyniosły 11.224,- zł. Na diety członkom komisji wydano 6.060,- zł. Na wydatki kancelaryjne, druki kart do głosowania - 2.102,- zł. Za transport , rozmowy telefoniczne zapłacono 2.204,- zł oraz delegacje służbowe 858,- zł.
Na obsługę Ochotniczych Straży Pożarnych wydano 53.436,-zł, tj. 1,0% ogólnych wydatków. Kwotę 20.163,- zł stanowią wynagrodzenia dwóch pracowników od II półrocza . Na w/wkwotę składają się płace - 18.951,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.212,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy przekazano 3.924,- zł. Przelano 659 ,- zł na ZFŚS. Zakupiono mydło, herbatę, ręczniki i odzież na kwotę 761,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 732,- zł. Za udział w akcjach gaszenia pożarów wypłacono strażakom 4.598,- zł. Za części do samochodów strażackich, paliwo zapłacono 13.960,- zł. Opłacono rachunki za energię elektryczną na kwotę 5.129,- zł. za rozmowy telefoniczne, naprawę pomp zapłacono 2.995,- zł. Na ubezpieczenie pojazdów wydano 515,- zł.
Przelano odsetki w kwocie 133.135,- zł, tj. 2,5 % ogólnych wydatków od zaciągniętych pożyczek na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach.
Wydatki Szkoły Podstawowej w Krynkach za 2002 rok zamknęły się kwotą 1.074.040,- zł, tj. 20,5% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia dla 25 nauczycieli i 9 pracowników obsługi oraz 2 pracowników sezonowych wydano kwotę 649.182,- zł , w tym na nagrody jubileuszowe kwotę 15.079,- zł, na ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy kwotę 804,- zł, na odprawy emerytalne kwotę 27.988,- zł.. Pozostałą kwotę stanowi wynagrodzenie - 605.311,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 58. 415,- zł. Na dodatki socjalne, tj. wiejski i mieszkaniowy kwotę 50.562,- zł oraz dodatki na zagospodarowanie nauczycieli kwotę 4.880,-zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 127.693,- zł. Składki na Fundusz Pracy kwotę 17.487,- zł. Składki na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 42.301,- zł. Na podróże służbowe wydano kwotę 2.389,- zł. Na zakup materiałów i wyposażenia wydano kwotę 56.434,- zł, w tym na zakup węgla kwotę 21.373,- zł., trocin kwotę 1.912,- zł, wykaszarki na kwotę 1.373,- zł, programów i nowelizacji programów komputerowych na kwotę 2.145,- zł, prasy- kwotę 1.517,- zł oraz innych materiałów, tj. ubrań roboczych, środków czystości , papieru i farby do kserokopiarek , świadectw itp. na kwotę 28.114,- zł , na zakup leków wydano kwotę 424,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 2.312,- zł. Opłacono za dostawę energii i wody kwotę 15.186,- zł. Za usługi remontowe zapłacono kwotę 20.552,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 20.646,- zł, w tym za usługi pocztowe i telefoniczne kwotę 3.780,- zł, za badania pracowników kwotę 1.194,- zł, za wywóz śmieci kwotę 630,- zł, za dowóz dzieci na zawody sportowe kwotę 1.590,- zł, za emisję zanieczyszczeń kwotę 810,- zł, za szkolenie pracowników w zakresie bhp oraz inne szkolenia kwotę 2.235,- zł, za pomiary skuteczności zerowania i pomiary instalacji odgromowej kwotę 1.267,- zł. Pozostałą kwotę stanowią opłaty i prowizje bankowe, opłaty za czynnośći sanitarno-epidemiologiczne, radiofoniczne, itp. - 9.140,- zł. Za ubezpieczenie budynków i środków trwałych zapłacono kwotę 1.003,- zł. Na zakup podręczników szkolnych 13 uczniom klas I wydano 967,- zł. Na zakup środka trwałego, tj. komputera kwotę 3.607,- zł.
Wydatki w rozdziale Przedszkola przy szkole podstawowej za 2002 rok wyniosły kwotę 40.835,- zł. Na wynagrodzenie dla 2 nauczycieli wykorzystano kwotę 25.463,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wydano kwotę 1.912,- zł. na dodatki socjalne kwotę 3.251,- zł . Na delagacje służbowe kwotę 119,- zł. Na materiały kwotę 1.628,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych kwotę 133,- zł. Za zużycie energii elektrycznej kwotę 500,- zł. Na ubezpieczenie społeczne zapłacono kwotę 5.366,- zł. na Fundusz Pracy przekazano kwotę 747,- zł. Na ZFŚS kwotę 1.569,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 147,- zł.
Wydatki Gimnazjum za 2002 rok zamknęły się kwotą 901.117,- zł, tj.17,2% wykonanych wydatków.
Na wynagrodzenia dla nauczycieli i pracowników gimnazjum wydano kwotę 282.427,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne kwotę 13.432,- zł. Na dodatki socjalne, tj. dodatek wiejski i mieszkaniowy kwotę 20.913,- zł. Na podróże służbowe nauczycieli kwotę1.773,- zł. Zakupiono materiałów na kwotę 24.579,- zł, w tym węgiel na kwotę 10.960,- zł, na farby do drukarki, na nagrody dla uczniów , na świadectwa szkolne oraz na inne materiały potrzebne do funkcjonowania szkoły kwotę 13.619,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 3.029,-zł. Na zakup energii i wody wydano kwotę 2.786,- zł. Na usługi remontowe wydano 3.789,- zł. Na zakup usług pozostałych wydano kwotę 9.097,- zł (telefon, wynajem autobusu, opłaty bankowe, inne). Na ubezpieczenie społeczne wydano kwotę 55.521,- zł. Na Fundusz Pracy kwotę 7.592,- zł. Za ubezpieczenie środków trwałych kwotę 318,- zł. Na ZFŚS kwotę 16.261,- zł. Na budowę gimnazjum i sali gimnastycznej w Krynkach wydano 459.600,- zł , z tego 200.000,- zł stanowi dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.
Dopłacono do biletów miesięcznych dzieciom dojeżdżającym do szkoły kwotę 20.197,- zł. Opłacono faktury za dowóz dzieci młodszych na kwotę 40.667,- zł. Przelano ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 56,- zł. Za ubezpieczenie autobusu zapłacono 1182,-zł. Ogółem na dowożenie dzieci do szkoły podstawowej i gimnazjum wydano 62.102,- zł, tj. 1,2% ogólnych wydatków, z tego 11.000,- zł stanowi dofinansowanie z AWRSP.
Na wypłaty z ZFŚS nauczycielom emerytom i rencistom przelano 10.814,- zł . Z rezerwy celowej na letnią sesję kwalifikacyjną i egzaminacyjną związaną z awansem zawodowym nauczycieli wykorzystano 300,- zł.
W rozdziale Przeciwdziałanie alkoholizmowi na delegacje służbowe wydano 804,- zł, na materiały do świetlicy Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych - broszury, węgiel przeznaczono 3.358,- zł. Za usługi transportowe , zajęcia komputerowe, pogadanki, rozmowy telefoniczne - 12.968,- zł. Na ubezpieczenie sprzętu wydano 196,- zł. Przelano ZUS i Fundusz Pracy od rachunków na kwotę 346,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 531,- zł. Opłacono 3564 posiłków na kwotę 5.026,- zł dla 35 uczniów. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 23.229,- zł.
Udzielono pomocy mieszkańcom gminy w zakresie opieki zdrowotnej. Opłacono badania mammograficzne i prześwietlenia płuc . Ogółem na kwotę 55.669,- zł.
Na opiekę społeczną w 2002 roku wydano 722.447,- zł, tj. 13,80% poniesionych wydatków ogółem, z tego na zadania własne gminy 258.593,- zł.
W ramach zadań własnych udzielono 49 rodzinom zasiłków celowych pieniężnych i w naturze na kwotę 10.000,- zł. Potrzeby związane z pomocą są o wiele większe. Jednak z braku środków gmina nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb.
Wypłacono 1216 dodatków mieszkaniowych na ogólną kwotę 162.968,- zł, tj. 3,1% poniesionych wydatków, w tym z dotacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 80.438,- zł.
Dopłacono do wynagrodzeń pracowników socjalnych z budżetu gminy kwotę 1.914,- zł, z tego na płace 1.392,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 522,- zł. Przelano składki na ZUS oraz Fundusz Pracy - 329,- zł. Na ZFŚS przekazano 110,- zł. Za druki, szkolenia zapłacono 1.420,- zł. Za ubezpieczenie sprzętu - 357,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 4.130,- zł.
Świadczono usługi opiekuńcze 7 osobom niepełnosprawanym na kwotę 18.084,-zł. Z tej kwoty na płace opiekunek społecznych wydano 14.097,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.012,- zł oraz na pochodne od wynagrodzeń - ZUS i Fundusz Pracy 2.246,- zł. Za ZFŚS przelano 659,- zł. Opłacono rachunki za badania lekarskie - 70,- zł.
Na utrzymanie Stacji "Caritas" wydano 29.778,- zł. Pielęgniarka zatrudniona w tym ośrodku świadczy usługi medyczne osobom samotnym i niepełnosprawnym, które nie mają możliwości dotarcia do ośrodka zdrowia. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 47.862,- zł.
Opłacano przez 10 miesiecy 12.172 posiłków w stołówce szkolnej 120 dzieciom na kwotę17.213,- zł, w tym z dotacji Wojewody Podlaskiego 14.500,- zł.
Dożywiono 132 dzieci z rodzin popegeerowskich od IX-XII 2002r. - łącznie posiłków 10.307 na kwotę 16.420,- zł ,w tym udział gminy 3.287,- zł plus dotacja z AWRSP 13.133,- zł.
W ramach zadań zleconych gminie z opieki społecznej wypłacono 126 zasiłków stałych, 12 kobietom wychowującym dzieci specjalnej troski na kwotę 51.996,- zł, 123 zasiłki stałe wyrównawcze dla 11 osób, które nie mają prawa do rent i emerytur na kwotę 37.724,- zł . Wypłacono 360 rent socjalnych 30 osobom niepełnosprawnym od dzieciństwa na kwotę 143.761,- zł, 70 zasiłków 16 kobietom z tytułu macierzyństwa- 19.470,- zł, 37 zasiłków okresowych gwarantowanych 4 kobietom z rodzin niepełnych na kwotę 14.102,- zł. Udzielono 78 rodzinom 306 zasiłków okresowych na kwotę 49.537,- zł. Opłacono 136 składek na ubezpieczenie społeczne 13 osobom przebywającym na zasiłkach stałych i okresowych gwarantowanych- 18.410,- zł.
Opłacono składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające zasiłek stały, wyrównawczy, okresowy gwarantowany i rentę socjalną. Łącznie opłacono składkę na ubezpieczenie zdrowotne za 49 osób, naliczono i opłacono 332 składek na kwotę 9.817,- zł.
6 rodzinom wypłacono zasiłki rodzinne na kwotę 3.232,- zł oraz 23 osobom zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 37.635,- zł.
Wypłacono wynagrodzenia 2 osobom na kwotę 48.622,- zł, z tego na płace 45.377,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 3.245,- zł. Przelano składki ZUS i Fundusz Pracy- 10.073,- zł. Na konto ZFŚS przelano 1.317,- zł. Zakupiono mydło, herbat ę i ręczniki, wypłacono ekwiwalent za odzież na kwotę 762,- zł. Na delegacje służbowe wydano 414,- zł. Opłacono rachunki za druki, wyposażenie, części do komputera na kwotę 5.705,- zł. Za przesyłki pocztowe , rozmowy telefoniczne, naprawy ksera, szkolenia pracowników wydano 2.607,- zł. Za energię elekrtyczną zapłacono 500,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 70.000,- zł.
Na pomoc dla repatriantki w ramach zadań zleconych wydano 7.000,- zł.
Na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas szkoły podstawowej wydano 1.170,- zł.
Wydatki świetlicy szkolnej za 2002 rok zamknęły się kwotą 141.052,- zł. Na wynagrodzenia dla 2 nauczycieli i 4 pracowników stołówki szkolnej wydano kwotę 99.702,- zł, w tym na nagrody jubileuszowe kwotę 2.119,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 8.655,- zł. Na dodatki socjalne dla nauczycieli kwotę 4.844,- zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 19.552,- zł. Składki na Fundusz Pracy wyniosły kwotę 2.679,- zł. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 5.600,- zł. na podróże służbowe kwotę 20,- zł.
W Przedszkolu w Krynkach na wynagrodzenie 4 nauczycieli oraz jednego pracownika obsługi wydano 109.559,- zł, z tego na płace 101.545,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 8.014,- zł. Na składki ZUS i Fundusz Pracy przekazano 23.234,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki oraz fartuchy, wypłacono dodatki mieszkaniowe nauczycielom - ogółem na kwotę 8.497,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 1.835,- zł. Zakupiono środki czystości, leki, książki, pomoce naukowe, opłacono prenumeratę czasopism na kwotę 8.830,- zł. Za energię elektryczną przekazano 1.872,- zł. Opłacono rachunki za wodę, transport, rozmowy telefoniczne, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania kaloryczności posiłków - 3.737,- zł. Na ZFŚS przelano 5.686,- zł. Przelano składki na ubezpieczenie budynków -177,- zł. Ogółem wydatki przedszkola wyniosły 163.427,- zł, tj. 3,1 % wydatków poniesionych w 2002 roku.
W rozdziale Pomoc materialna dla uczniów wypłacono stypendia na kwotę 10.551,- zł dla siedmiorga uczniów.
Wydatki Schroniska młodzieżowego przy Szkole Podstawowej wyniosły kwotę 2.200,- zł. Na zakup materiałów, tj. środków czystości wydano kwotę 77,- zł. Za zużycie energii elektrycznej i wody zapłacono kwotę 2.044,- zł. Na pozostałe usługi, tj. wywóz śmieci kwotę 79,- zł.
Przelano na ZFŚS kwotę 2.703,- zł nauczycielom emerytom i rencistom.
Wydatki na oświetlenie uliczne oraz konserwację wyniosły 179.466,- zł , tj. 3,4 % wykonanych wydatków w opisywanym okresie. W w/w kwocie mieści się dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w wysokości 66.572,- zł (zwrot za oświetlenie uliczne i jego konserwację na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych).Opłacono za dokumentację techniczną oraz ogłoszenie przetargu na oświetlenie kwotę 4.666,- zł . Za wykonanie nowych punktów świetlnych zapłacono 30.053,- zł.
Przelano dotację dla ZGKiM w Krynkach w wysokości 20.000,- zł.
Na akcję zbierania odpadów przez dzieci ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Krynkach wydano 23.667,- zł.
Wydatki Ośrodka Kultury w Krynkach wyniosły 125.889,- zł , tj. 2,4% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia wydano 53.750,- zł, z tego na płace pracowników 48.405,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 5.345,- zł. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 10.670,- zł. Na ZFŚS przelano 2.744,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki pracownikom, wypłata odszkodowania na kwotę 9.821,- zł. Na delegacje służbowe wydano 596,- zł. Opłacono rachunki za węgiel, drewno, materiały biurowe, paliwo, kaset, różnego rodzaju gry, dyplomy, leki na kwotę 25.261,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 4.916,- zł. za rozmowy telefoniczne, wodę, transport, wywóz nieczystości , pranie firan i pościeli, naprawę sprzętu muzycznego, spektakle teatralne, koncerty dla dzieci i młodzieży, wieczorki taneczne opłacono rachunki na kwotę 10.743,- zł. Za prowadzenie zajęć z chórem "Pogodna Jesień" wydano 2.709,- zł. Za ubezpieczenie budynków zapłacono 934,- zł. Zakupiono piec c.o za kwotę 3.745,- zł.
Przy Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Krynkach działają chór "Pogodna Jesień", który skupia emerytów i rencistów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a w miarę potrzeb, częściej . Działalność chóru jest bogata. Wszelkie organizowane imprezy są z ich udziałem. Istnieją także kółka zainteresowań, takie ja: plastyczne, taneczne,muzyczne oraz teatralne. Wszystkie skupiają dzieci oraz młodzież z Krynek. GOKiS organizuje wiele imprez kulturalnych. Organizowane były wieczorki taneczne, spektakle teatralne dla dzieci, koncerty dla młodzieży, bal maskowy, wycieczki Szlakiem Tatarskim zakończone ogniskiem.
Wydatki Biblioteki wyniosły 29.431,- zł , tj. 0,56% poniesionych wydatków w opisywanym okresie. Na wynagrodzenie wydano 13.850,- zł, z tego na płace 12.863,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 987,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy - 2.697,- zł. Na delagacje służbowe wydano 211,- zł. Za prenumaratę czasopism, materiały zapłacono 2.156,- zł, energię elektryczną 790,- zł. Opłacono rachunki za wodę oraz ścieki, abonament telewizyjny na kwotę 499,- zł. zakupiono książki na kwotę 8.082,- zł. Na ZFŚS przelano 878,- zł. Za herbatę, mydło i ręczniki zapłacono 220,- zł. Za ubezpieczenie budynków 48,- zł.
Na Kulturę fizyczną i sport wydano 30.500,- zł, z tego na leki i proszki do prania strojów piłkarskich, buty 3.558,- zł, delegacaje sportowe, transport, pranie strojów piłkarskich 25.020,- zł oraz ubezpieczenie zawodników 1.922,- zł.
1. Wydatki inwestycyjne w 2002 roku wyniosły 806.014,- zł. Stanowi to 15,4% poniesionych wydatków. Spłacono również obowiązujące raty pożyczek zaciągniętych na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach w kwocie 509.000,- zł.
2. wydatki na wynagrodzenia , tj. płace, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, nagrody jublileuszowe wyniosły 1.925.003,- zł, tj. 36,8% ogólnych wydatków ( 90 etatów ).
3. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wynoiosły 399.060,- zł , tj. 7,6% wydatków.
4. Na zasiłki, pomoc w naturze, dodatki mieszkaniowe wydano 600.455,- zł, tj. 11,5% poniesionych wydatków.
5.Na pozostałe wydatki przypada kwota 1.498.763,- zł, tj. 28,7% ogólnych wydatków.
Wykonane
dochody -
5.381.062,- zł
Wykonane
wydatki -
5.229.295,- zł
Różnica /+/ 151.768,- zł
Wolne
środki ujęte do planu - 564.261,- zł
Spłacone
pożyczki - 509.000,- zł
Wolne środki na koniec 2002 roku - 207.028,- zł
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk