Zarządzenie nr 60/04

W sprawie wykonania budżetu na rok 2003
GGSSS SGS

ZARZąDZENIE NR 60//04

WÓJTA GMINY KRynki

z dnia 5 marca 2004 r.

w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2003.

Na podstawie art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U z 2003 r.  Nr 15, poz. 148 ; zm.  Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594 , Nr 96, poz. 874 ,  Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851 ) oraz art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych ( Dz. U.z 2001 r.  Nr 55, poz. 577;   zm. Nr 154, poz. 1800; z 2002 r. Nr 113, poz. 984; z 2003 r. Nr 149, poz. 1454 )  zarządzam , co następuje:

§ 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2003, wg którego:

          -  plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi                           - 5.342.016,- zł

          - wykonanie                                                                                         - 5.582.053,- zł

             w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie -     557.736,- zł 

           - plan wydatków po zmianach wynosi                                               - 5.594.044,- zł

           - wykonanie                                                                                         - 5.411.469,-zł

             w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie  -   551.124,- zł zgodnie za załącznikiem nr 1,2,3,4.

§ 2.  Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedłożone zostanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na najbliższej sesji Rady Gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu  w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Wójt

Bogusław Marian Panasiuk 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                        Załącznik  Nr 1                                                                                  

                                                                                                                                                                                                                                                                                                        do Zarządzenia Nr 60/04

                                                                                      Wójta Gminy Krynki

           z dnia 5 marca 2004r.

 

Dochody za 2003 rok wg działów , rozdziałów i paragrafów w zł

 

Wyszczególnienie, nazwa działu, rozdziału i §

Klasyfikacja

 

Plan na 2003 r.

 

Wykonanie

 

%

Dział

Rozdział

§

 

I. DOCHODY WŁASNE

 

 

 

 

1.600.207

 

1.856.193

 

116,0

Rolnictwo i łowiectwo

- odsetki

010

01010

097

091

6.600

306.300

52

4.640,9

Leśnictwo

020

02001

075

1.900

1.673

88,1

 

Gospodarka mieszkaniowa

 

700

 

 

 

101.900

 

72.763

 

71,4

w tym

gospodarka gruntami i nieruch.

z tego:

- dochody z dzierżawy

- wpływy ze sprzedaż  skł. majątk.

- odsetki

Administracja publiczna

 

 

 

 

 

 

 

750

 

70005

 

 

 

 

 

    075

    084

    091

 

 

101.900

 

1.900

100.000

-

50.000

 

 

72.763

 

233

71.052

1.478

63.698

 

71,4

 

12,3

71,1

-

127,4

w tym:

- urzędy gmin

 

 

 

 

 

 

 

 

              

756

 

75023

 

 

50.000

 

63.698

 

127,4

z tego:

- wpływy z opłaty administracyjnej

- wpływy z opł. za zarządz. użytk. wieczyste nieruchomości

- wpływy z różnych dochodów

 

 

 

 

 

 

 

 

045

 

047

097

 

3.000

 

1.000

46.000

 

 

2.963

 

151

60.584

 

98,8

 

15,1

110,0

 

Dochody od osób prawnych, od osób fiz.i od innych jednostek nie posiadających osób. prawnych

     

 

 

 

 

1.408.007

 

 

1.391.898

 

 

98,9

w tym:

Wpływy z podatku dochod. od osób fizycznych

Podatek od działalności gosp. osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej

- odsetki od nietermin. wpłat z tyt. podatków i opłat

Wpływy z podat. rolnego, podat. leśnego, podatku od czynności cywilnopraw oraz i opłat  lokaln. od os. praw. i innych jedn. org.

z tego:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75601

 

 

 

700

 

           2.877

 

411,0

                    

                    

                    

                    

                                  

         75615

                    

    035

           

               091

           

           

           

                               700

                                            

                                                               -

                                                          

                                                    455.930

                         2.876

                                            

                                                                1

                                                          

                                                             471.637

            410,9

                                  

                -        

                                       

                                         103,5

- podatek od nieruchomości

- podatek rolny

- podatek leśny

- podatek od środków transp.

- odsetki

Wpływy z podatku rolnego, pod. leśnego, pod.od spadków i darowizn, pod.od czynności  cywilnopraw. oraz podatków i opłat lokalnych od osób fiz

 

 

 

 

 

 

 

 

         75616

              031

    032

    033

    034

    091

           

 

 

 

                                                    388.200

                     24.230

                     33.500

                     10.000

                                        -

                                            

                                            

            523.170

                                            

                                                    400.655

                     23.341

                     33.715

                     10.250

                         3.676

                                            

                                            

            520.443

                                            

                                         103,2

                   96,3

               100,6

               102,5

                              -

                                  

                                  

            99,5

- podatek od nieruchomości

- podatek rolny

- podatelk leśny

- podatek od środków transport.

- podatek od spadków i darowizn

-podatek od posiadania psów

- wpływy z opłaty targowej

- podatek od czynn. cywilnopr.

- odsetki

 

    031

    032

    033

    034

    036

    037

    043

    050

    091

                 224.600

                 212.270

                         9.000

                     56.000

                         1.700

                               500

                         5.700

13.400

-

                 212.746

                 201.089

                         8.532

                     72.811

                         1.242

                            -

                         3.004

                     17.769

                         3.250

                   94,7

                   94,7

                   94,8

               130,0

                   73,1

                              -

                   52,7

               132,6

                              -

 

Wpływy z innych opłat stan. dochody j.s.t na podst. ustaw

 

         75618

 

 

 

 

                     30.200 

 

 

                     34.942

 

               115,7

 

Wpływy z opłaty skarbowej

Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholi

Udziały gmin w podatkach stan. dochód budż. państwa

 

 

                    

         75621

    041

    048

 

                         9.000

                     21.200

                                                    

                 398.007

                     13.799

                     21.143

                                                     

                 361.999

               153,3

                   99,7

                                            

                   91,0         

z tego:

- podatek doch.od os. fizycznych

- podatek doch. od osób prawnych

Różne rozliczenia

 

 

 

        758

 

 

    001

    002

 

                                            

                 394.207

                         3.800

                     12.000

                                            

                 366.180

                    - 4.181

                               505

                                  

                   92,9

                              -

                       4,2

- - różne rozliczenia finansowe

- Opieka społeczna

 

853

75814

092

12.000

2.100

505

1.703

4,2

81,1

-  usługi opiekuńcze i specjalist. usługi opiekuńcze

 

 Edukacyjna opieka wych.

               

               

               

        854

         85328

083

                         2.100

                                            

                                                

                     14.700

                         1.703

                                            

                                                            

                     15.760

                   81,1

                                  

                                            

               107,2

- - przedszkola

- Kultura i ochr. dziedzictwa narod.

 

921

85404

083

14.700

          3.000

15.760

         1.841

107,2

       61,4

- - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

 

 

92109

 

083

 

3. 000

 

1.841

 

       61,4

 

II. DOTACJE CELOWE

 

 

 

 

 

1.099.211

 

 

1.083.262

 

98,5

- w tym:

- na zadania własne

 

 

 

 

 

537.839

 

525.526

 

97,7

- z tego:

- Bezpieczeństwo publiczne  i ochrona p.pożarowa

 

754

 

 

 

4.400

 

4.400

 

100,0

- - ochotnicze straże pożarne

 

75412

270

4.400

4.400

100,0

- Oświata i wychowanie

801

 

 

364.909

364.912

100,0

- - szkoły podstawowe

 

80101

270

2.900

2.900

100,0

‘ - gimnazja

 

80110

629

349.995

349.998

100,0

- - pozostała działalność

 

80195

203

12.014

12.014

100,0

- Opieka społeczna

853

 

 

137.843

125.706

91,2

- - dodatki mieszkaniowe

 

85315

203

100.000

88.252

88,3

- pozostała działalność

 

85395

    203

    270

                     15.700

                    22.143

                     15.700

                     21.754

               100,0

                   98,2

-  Edukacyjna opieka wychowawcza

854

 

 

      30.687

30.508

99,4

- pomoc materialna dla uczniów

 

- pozostała działalność

- szkolne schronisko młodzieżowe

 

 

 

         85415

                    

         85495

         85417

    270

    203

    203

    232

                     12.843

                     14.700

                         1.144

                         2.000

                     12.664

                     14.700

                         1.144

                         2.000

                   98,6

               100,0

               100,0

               100,0

- na zadania zlecone

z tego:

Administracja publiczna

 

 

        750

 

 

            561.372

                                            

                     55.000

            557.736

                                            

                     55.000

             99,4

                                  

               100,0

- - urzędy wojewódzkie

-  

- Urzędy nacz. org.wł. państw., kontroli i ochr.prawa oraz sądownictwa

 

 

 

751

75011

 

201

 

55000

 

 

19.801

55000

 

 

19.664

100,0

 

 

99,3

- urzedy naczelnych org. władzy państw., kontroli i ochr. prawa

- wybory do sejmu i senatu

-  referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

                                            Oświata i wychowanie

 

 

 

 

 

        801

         75101

         75108

         75110

               201

    201

              201

                                                           586

                         7.635

                                                      11.580

                                            

                         1.350

                                                           586

                         7.498

                                                      11.580

                                            

                               869

                                         100,0

                   98,2

                                         100,0

                                  

                  64,4

- - szkoły podstawowe

-  

 

80101

201

1.350

869

 

64.4

 

- Opieka społeczna

853

 

 

449.221

446.203

99,3

- składki na ubezp. zdrowotne opłacane za osoby pobieraj. świadczenie z pom. społ.

- zasiłki i pomoc w naturze oraz skł. na ubezp. społ.

- zasiłki rodz., pielęgn., wych.

- ośrodki pomocy społecznej

- pomoc dla repatriantów

- pozostała działalność

 

Gospod. komunalna i ochron. środ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        900

                    

         85313

                    

         85314

         85316

         85319

         85334

         85395

 

       

201

    

201

201

201

201

201

                                                      

                     10.900

                                                     

                 309.958

                     37.373

                     69.000

                     21.000

                               990

                                            

                     36.000

                                                        

                         8.803

                                                    

                 309.958

                     36.452

                     69.000

                     21.000

                               990

                                            

                     36.000

                                         

                   80,8

                                       

               100,0

                   97,5

               100,0

               100,0

               100,0

                                  

               100,0

- - oświetlenia  ulic, placów i dróg

 

90015

201

 

36.000

 

36.000

 

100,0

 

-  

-    III. SUBWENCJA OGÓLNA

 

 

 

 

 

2.642.598

 

2.642.598

 

100,0

- Różne rozliczenia

- w tym:

- - część podst. subw.og. dla gmin

- - część oświat. subw.ogólnej dla j.s.t

- - część rekompensujaca subw. ogóln. dla gmin

- z tego:

- - rekompensująca dochody utrac. w zw. z częściową likwid. podatk. od środk. transportowych

- - rekompensująca dochody utrac. z tytułu ulg i zwolnień ustaw. w podatku rolnym i leśnym

 

758

 

 

75802

75801

     75805

 

 

 

 

 

 

292

292

292

 

2.642.598

 

488.872

1.900.031

253.695

 

 

131.219

 

122.476

2.642.598

 

488.872

1.900.031

253.695

 

 

131.219

 

      122.476

100,0

 

100,0

100,0

100,0

 

   100,0

 

           100,00

 

OGÓŁEM

 

 

 

 

5.342.016

 

 

5.582.053

 

104,5

 

Wójt

Bogusław Marian Panasiuk

 

                                                                                                                                                                                                                                                        Załącznik  Nr 2                                                                

                                                                                                                                                                                                                                                                                                          do Zarządzenia Nr 60/04

                                                                                      Wójta Gminy Krynki

                                                                                       z dnia 5 marca 2004 r.

Wydatki za rok 2003 wg działów , rozdziałów, paragrafów w zł.

 

Wyszczególnienie, nazwa działu, rozdziału

Klasyfikacja

Plan na 2003 rok

Wykonanie

 

%

Dział

Rozdział

§

Rolnictwo i łowiectwo

010

 

 

4.769

4.483

94,0

Izby rolnicze

 

01030

 

4.769

4.483

 

Wydatki bieżące

 

2850

4.769

4.483

 

Transport i łączność

600

 

 

166.000

165.728

99,8

Drogi publiczne i gminne

 

60016

 

166.000

165.728

 

Wydatki bieżące

 

4300

166.000

165.728

 

Gospodarka mieszkaniowa

700

 

 

7.902

7.036

89,0

Gospodarka gruntami i nieruch.

 

70005

 

7.902

7.036

 

Wydatki bieżące

 

3030-4300

7.902

7.036

 

Działalność usługowa

710

 

 

40.332

40.331

100,0

Plany zagospadar. przestrzennego

 

71004

 

40.332

40.331

100,0

Wydatki bieżące

 

3030-4300

40.332

40.331

 

Administracja Publiczna

750

 

 

1.019.416

957.696

93,9

w tym:

zadania zlecone

urzędy wojewódzkie

 

 

 

75011

 

 

55.000

58.598

 

55.000

58.130

 

100,0

99,2

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe

- dodatkowe wynagrodz. roczne

- składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

58.598

 

40.100

3.570

7.527

1.070

1.015

58.130

 

39.913

3.570

7.492

1.065

1.015

 

 

99,5

100,0

99,5

99,5

100,0

Rady gmin

75022

 

35.300

34.878

98,8

Wydatki bieżące

 

 

3030- 4300

35.300

34.878

 

Urzędy gmin

75023

 

663.167

616.331

92,9

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestycyjne

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

648.959

 

414.439

28.752

78.100

10.700

10.260

14.208

602.123

 

384.394

28.110

68.318

9.809

10.260

14.208

92,8

 

92,8

97,8

87,5

91,7

100,0

100,0

Pobór podatków , opłat i nieopodatk. należności budżet.

75047

 

26.300

25.647

97,5

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne sołtysów

 

 

 

4100

26.300

 

16.690

25.647

 

16.645

 97,5

 

99,7

 

Pozostała działalność

75095

 

236.051

222.710

94,3

Wydatki bieżące

w tym:

 - wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

 

236.051

 

81.295

9.507

32.890

5.810

8.794

 

222.710

 

74.567

9.507

29.221

5.717

8.794

 

94,3

 

91,7

100,0

88,8

93,4

100,0

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

 

751

 

 

 

19.801

 

19.664

 

99,3

w tym:

- zadania zlecone

 

 

 

 

19.801

 

19.664

 

 

Urzędy naczelnych organów wł. państw., kontroli i ochrony prawa

 

75101

 

 

586

 

586

 

100,0

Wydatki bieżące

 

4110-4300

586

586

 

Wybory do Sejmu i Senatu

75108

 

7.635

7.498

98,2

Wydatki bieżące

 

 

3030-

4410

7.635

7.498

 

Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne

75110

 

11.580

11.580

100,0

Wydatki bieżące

 

3030- 4410

11.580

11.580

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

754

 

 

70.700

67.188

95,0

Ochotnicze straże pożarne

 

75412

 

70.700

67.188

 

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie  roczne

-składki na ubezpieczenie . społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwest.j.b.

 

 

 

 

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

66.750

 

26.200

1.550

4.530

660

1.015

3.950

63.238

 

24.712

1.550

3.973

563

1.015

3.950

94,7

 

94,3

100,0

87,7

85,3

100,0

100,0

Obsługa długu publicznego

757

 

 

105.929

85.824

81,0

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek j.s.t.

 

 

75702

 

 

105.929

 

85.824

 

81,0

Odsetki i dyskonto od kraj. skarb. papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów

 

 

8070

 

105.929

 

85.824

 

Oświata i wychowanie

801

 

 

2.654.123

2.614.414

98,5

w tym:

zadania zlecone

 

 

 

 

1.350

 

869

 

64,4

Szkoły podstawowe

80101

 

1.156.071

1.120.461

96,9

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe pracowników

- dodatkowe wynagrodzenia roczne

- składki na ubezpieczenie społ.

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki na zakupy inwestycyjne j.b.

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6060

1.121.751

 

662.982

54.221

135.100

18.400

40.150

34.320

1.087.117

 

656.460

54.194

131.514

17.777

40.150

33.344

 

96,9

 

99,0

100,0

97,3

96,6

100,0

97,2

Przedszkola przy szkołach podst.

 

80104

 

50.534

50.534

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

50.534

 

31.780

2.579

6.751

919

1.964

50.534

 

31.780

2.579

6.751

919

1.964

 

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Gimnazja

80110

 

1.370.514

1.370.514

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- wydatki inwest. jedn. budżetow.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

6050

490.089

 

300.453

19.019

61.281

8.698

17.887

880.425

490.089

 

300.453

19.019

61.281

8.698

17.887

880.425

100,0

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Dowóz uczniów do szkół

80113

 

 

64.990

 

60.891

 

93,7

Wydatki bieżące

 

4110-4430

64.990

60.891

 

Pozostała działalność

80195

 

12.014

12.014

100,0

Wydatki bieżące

 

4440

12.014

12.014

100,0

Ochrona zdrowia

851

 

 

21.200

20.371

96,1

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

 

85154

 

21.200

20.371

96,1

Wydatki bieżące

 

 

4210-4430

21.200

 

20.371

 

96,1

Opieka społeczna

853

 

 

766.788

747.079

97,4

w tym:

- zadania zlecone

 

 

 

 

449.221

 

446.203

 

99,3

Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadcz. z pomocy społecznej

 

85313

 

 

10.900

 

8.803

 

80,8

Wydatki bieżące

 

4130

10.900

8.803

 

Dodatki mieszkaniowe

85315

 

162.550

148.728

91,5

Wydatki bieżące

 

3110

162.550

148.728

 

Ośrodki pomocy społecznej

85319

 

93.570

91.818

98,1

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodz. roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

93.570

 

63.320

4.904

11.794

1.695

1.465

91.818

 

62.122

4.904

11.428

1.626

1.465

 

 

98,1

100,0

96,9

95,9

100,0

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

85328

 

66.604

65.877

98,9

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie roczne

-składki na ubezp. społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

- dotacje przedm. z budż. dla jedn. nie zalicz. do sektora publicznego

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

2630

66.604

 

19.000

1.224

3.535

503

676

22.000

65.877

 

18.783

1.224

3.375

478

676

22.000

98,9

 

98,9

100,0

95.,5

95,0

100,0

100,0

Pomoc dla repatriantów

85334

 

21.000

21.000

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-składki na ubezpieczenie społeczne

- składka na fundusz pracy

                                

                     

                     

    4010

    4110

4120

 

           21.000

                                  

           17.547

      3.023

430

                  21.000

                                         

                  17.547

                      3.023

430

                     

                       

  100,0

100,0

100,0

Pozostała działalność

85395

 

54.319

53.929

99,3

Wydatki bieżące

 

3110

54.319

53.929

 

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne

85314

 

320.472

320.472

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- składki na ubezpieczenie  społeczne

 

 

 

4110

320.472

 

13.479

320.472

 

13.479

100,0

 

100,0

Zasiłki rodzinne, pielęgn. i wychowawcze

85316

 

37.373

36.452

97,50

Wydatki bieżące

 

3110

37.373

36.452

 

Edukacyjna opieka wychowawcza

854

 

 

374.184

371.653

99,3

Świetlice szkolne

 

85401

 

157.887

157.887

100,0

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie roczne

-składki na ubezpieczenie społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

157.887

 

114.251

8.785

21.332

2.935

5.517

157.887

 

114,251

8.785

21.332

2.935

5.517

 

 

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Przedszkola

85404

 

183.610

181.258

98,7

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie roczne

-składki na ubezpieczenie społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

183.610

 

114.925

7.795

22.750

3.215

7.479

181.258

 

114.030

7.795

22.374

3.183

7.479

 

 

99,2

100,0

98,3

99,0

100,0

Pomoc materialna dla uczniów

85415

 

29.543

29.364

99,4

Wydatki bieżące

 

2820-3240

29.543

29.364

 

Szkolne schroniska młodzieżowe

85417

 

2.000

2.000

100,0

Wydatki bieżące

 

4210-4300

2.000

2.000

 

Pozostała działalność

85495

 

1.144

1.144

100,0

Wydatki bieżące

 

4440

1.144

1.144

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

900

 

 

146.400

127.456

87,1

w tym:

zadania zlecone

 

 

 

 

36.000

 

29.388

 

81,6

Oświetlenie ulic, placów i dróg

90015

 

118.400

99.456

84,0

Wydatki bieżące

 

 

4260-4270

118.400

99.456

 

Zakłady gosp. komunalnej

90017

 

28.000

28.000

100,0

Dotacje podmiotowe  z budż. dla zakładu budżetowego

 

2510

28.000

28.000

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

 

921

 

 

 

161.500

 

149.450

 

92,5

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

 

92109

 

127.900

118.946

92,5

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie roczne

-składki na ubezpieczenie  społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

127.900

 

57.021

4.009

10.910

1.500

2.819

118.946

 

52.907

4.009

10.026

1.420

2.819

 

 

92,8

100,0

91,9

94,7

100,0

 

Biblioteki

92116

 

33.600

30.504

90,8

Wydatki bieżące

w tym:

- wynagrodzenia osobowe prac.

-dodatkowe wynagrodzenie roczne

-składki na ubezpieczenie społeczne

- składka na fundusz pracy

- odpisy na ZFŚS

 

 

 

 

4010

4040

4110

4120

4440

 

33.600

 

16.063

1.017

2.960

420

1.015

30.504

 

14.481

1.017

2.630

373

1.015

 

 

90,2

100,0

88,9

88,9

100,0

 

Kultura fizyczna i sport

 

926

 

 

 

34.209

 

33.096

 

96,7

Pozostała działalność

 

92695

 

34.209

33.096

 

Wydatki bieżące

 

4210-4430

34.209

33.096

 

 

Różne rozliczenia

 

758

 

 

 

791

-

 

Rezerwy ogólne i celowe

 

75818

4810

791

-

 

 

OGÓŁEM

w tym:

- zadania własne

- zadania zlecone

 

 

 

 

5.594.044

            

5.032.672

561.372

 

5.411.469

 

4.860.345

551.124

 

96,7

 

96,6

 98,2

Wydatki inwestycyjne

Wydatki pozostałe

 

 

 

932.903

4.661.141

931.927

4.479.542

99,9

96,1

 

 

Wójt

Bogusław Marian Panasiuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                        Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr 60/04

                                                                                Wójta Gminy Krynki

                                                                                 z dnia 5 marca 2004 r.

 

Dotacje celowe otrzymane i wydatkowane w 2003 roku na zadania zlecone gminie.

 

Dział

Rozdział

Paragraf

Strona dochodowa

Strona wydatkowa

Plan

Wykonanie

%

Plan

Wykonanie

%

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

750

75011

 

55.000

55.000

100,0

55.000

55.000

100,0

 

 

3020

 

 

 

93

93

 

 

 

4010

 

 

 

39.713

39.713

 

 

 

4040

 

 

 

3.570

3.570

 

 

 

4110

 

 

 

7.458

7.458

 

 

 

4120

 

 

 

1.060

1.060

 

 

 

4210

 

 

 

1.180

1.180

 

 

 

4410

 

 

 

500

500

 

 

 

4440

 

 

 

1.015

1.015

 

 

 

4300

 

 

 

411

411

 

751

 

 

19.801

19.664

99,3

19.801

19.664

99,3

 

75101

 

586

586

100,0

586

586

100,0

 

 

4110

 

 

 

69

69

 

 

 

4120

 

 

 

10

10

 

 

 

4300

 

 

 

400

400

 

 

 

4210

 

 

 

107

107

 

 

75108

 

7.635

7.498

98,2

7.635

7.498

98,2

 

 

3030

 

 

 

4.362

4.225

 

 

 

4210

 

 

 

395

395

 

 

 

4300

 

 

 

2.335

2.335

 

 

 

4410

 

 

 

325

325

 

 

 

4110

 

 

 

191

191

 

 

 

4120

 

 

 

27

27

 

 

75110

 

11.580

11.580

 

11.580

11.580

 

 

 

4110

 

 

 

165

165

 

 

 

4120

 

 

 

23

23

 

 

 

4210

 

 

 

271

271

 

 

 

4300

 

 

 

2.367

2.367

 

 

 

4410

 

 

 

608

608

 

 

 

3030

 

 

 

8.146

8.146

 

801

 

 

1.350

869

64,4

1.350

869

64,4

 

80101

3240

 

 

 

1.350

869

 

853

 

 

449.221

446.203

99,3

449.221

446.203

99,3

 

85313

 

10.900

8.803

80,8

10.900

8.803

80,8

 

 

4130

 

 

 

10.900

8.803

 

 

85314

 

309.958

309.958

100,0

309.958

309.958

100,0

 

 

3110

 

 

 

296.479

296.479

 

 

 

4110

 

 

 

13.479

13.479

 

 

85316

 

37.373

36.452

99,9

37.373

36.452

99,9

 

 

3110

 

 

 

37.373

36.452

 

 

85319

 

69.000

69.000

100,0

69.000

69.000

100,0

 

 

3020

 

 

 

266

266

 

 

 

4010

 

 

 

45.977

45.977

 

 

 

4040

 

 

 

3.773

3.773

 

 

 

4110

 

 

 

8.469

8.469

 

 

 

4120

 

 

 

1.226

1.226

 

 

 

4210

 

 

 

3.896

3.896

 

 

 

4260

 

 

 

320

320

 

 

 

4300

 

 

 

3.043

3.043

 

 

 

4410

 

 

 

364

364

 

 

 

4430

 

 

 

201

201

 

 

 

4440

 

 

 

1.465

1.465

 

 

85334

 

21.000

21.000

100,0

21.000

21.000

100,0

 

 

4010

 

 

 

17.547

17.547

 

 

 

4110

 

 

 

3.023

3.023

 

 

 

4120

 

 

 

430

430

 

 

85395

 

990

990

100,0

990

990

100,0

 

 

3110

 

 

 

990

990

 

900

 

 

36.000

36.000

100,0

36.000

29.388

81,6

 

90015

 

36.000

36.000

100,0

36.000

29.388

 

 

 

4260

 

 

 

34.750

28.331

 

 

 

4270

 

 

 

1.250

1.057

 

Ogółem zadania zlecone

561.372

557.736

99,4

561.372

551.124

98,2

 

 Wójt

Bogusław Marian Panasiuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                        Załącznik  Nr 4

do Zarządzenia Nr 60/04

                                                                                  Wójta Gminy Krynki

                                                                                   z dnia 5 marca 2004 r.

 

 

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2003.

 

                        Budżet gminy na rok 2003 uchwalony przez Radę Gminy w dniu 26 marca 2003 roku uchwałą Nr IV/40/03 wynosił - 5.043.230,- zł.

Po dokonaniu zmian w ciągu roku budżet gminy przedstawiał się następująco:

 

               Plan dochodów wynosił   -  5.342.016 ,- zł

               Plan wydatków wynosił    -  5.594.044,- zł

Z dochodu budżetu gminy kwotę 177.972,- zł przeznaczono na spłatę zaciągniętych pożyczek.

Deficyt budżetu gminy w kwocie 430.000,- zł pokryty został kredytem.

 

Dochody budżetowe za rok 2003 wykonano w wysokości 5.582.053,- zł , co przy planowanym dochodzie w wysokości 5.342.016 ,- zł stanowi  104,5 % planu.

 

 

 

           

                                                                                         

 

        

        

 

 

 

 

 

 

 

sZCzegółowe WYKONANIE DOCHODÓW ZA ROK 2003 PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:

Z kwoty 5.582.053 ,- zł przypada na:

1. Dochody własne                                              - 1.856.193 ,- zł

2. Dotacje celowe                                                - 1.083.262 ,- zł

w tym:

- dotacje celowe na zadania własne                     -   525.526 ,- zł

- dotacje celowe na zadania zlecone                    -    557.736,- zł

3. Subwencja ogólna                                            - 2.642.598 ,- zł

w tym:

- część podstawowa                                              -  488.872 ,- zł

- część oświatowa                                                - 1.900.031 ,- zł

- część rekompensująca                                        -    253.695 ,- zł

z tego:

- rekompensująca dochody utracone  w związku z częściową  likwidacją podatku od środków transportowych - 131.219 ,- zł.

- rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym - 122.476 ,- zł.

 Za przyłącze wodociągowe w Ostrowiu Południowym  od prywatnych gospodarstw wpłynęło 6.352 ,- zł, w tym 52,- zł koszta upomnienia.

Otrzymaliśmy nagrodę w konkursie Nasza Gmina w Europie w kwocie 100.000,- zł  z NFOSiGW w Warszawie  oraz 200.000 ,- zł nagroda specjalna NFOŚiGW.

Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich przekazało Nadleśnictwo Krynki z/s   w Poczopku, Starostwo Powiatowe w Sokółce w kwocie 1.673 ,- zł , tj. 88,10 % planu.

     Ze sprzedaży mienia komunalnego uzyskano wpływy w kwocie 72.763 ,- zł, z tego 1.478 ,- zł stanowią odsetki od spłaconych rat    kupionych mieszkań i lokali gminnych . Z czynszów dzierżawnych uzyskano 233 ,- zł  oraz z tytułu kupionych lokali i działek gminnych 71.052,- zł.

Dochody admnistracji publicznej - urzędy gmin wyniosły 63.698 ,-zł , tj. 127,4 % planu:

- wpływy z opłaty admnistracyjnej za czynności urzędowe wyniosły 2.963, -  zł, tj. 98,8% planu,

- wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości wyniosły 151,-zł, tj.15,1% planu,

- wpływy z różnych dochodów wynoszą 60.584 ,- zł, tj. 110,0% planu, w tym: świadectwo pochodzenia zwierząt , za wynajm pomieszczeń, opalanie budynku Posterunku Policji w Krynkach ;  prowizja z obsługi Agencji Nieruchomości Rolnych , ze sprzedaży znaków skarbowych, od przekazanych składek zdrowotnych i podatku dochodowego, refundacja prac interwencyjnych za 2002 rok, zwrot za ogrzewanie szkoły , wpłaty na budowę kanalizacji sanitarnej w Krynkach od prywatnych gospodarstw.

Dochody z podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. wpływy z karty podatkowej realizowane są przez Urząd Skarbowy w Sokółce, z tego tytułu wpłynęło 2.877,- zł, tj.411,0% planu, w tym 1,- zł są to odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat.

Dochody z podatków i opłat od osób prawnych osiągnięto w wysokości 471.637,- zł, co stanowi 103,5% planu.

Z wyżej wymienionej kwoty:

- podatek od nieruchomości - płacony jest od 25 jednostek. Osiągnięto dochody w wysokości 400.655,- zł, co stanowi 103,2% planu.

-podatek rolny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki , AWRSP, Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe "AGROPOL" sp. z o.o i sześć parafii na kwotę 23.341,- zł, tj. 96,3% planu.

- podatek leśny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki, AWRSP oraz parafię w Ostrowiu Południowym na kwotę 33.715,-zł, tj. 100,6 % planu.

- podatek od środków transportowych - został wpłacony w kwocie 10.250,-zł, tj. 102,5% planu.  Wpłynęło 3.676,- zł odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.

Z podatków i opłat od osób fizycznych wpłynęły dochody w wysokości 520.443.,-zł , tj. 99,5% planu:

- wpływy z podatku od nieruchomości                        -  212.746,- zł , tj. 94,7%

- wpływy z podatku rolnego                                        -   201.089,- zł , tj. 94,7%

- wpływy z podatku leśnego                                        -       8.532,- zł , tj. 94,8%

- wpływy z podatku od środków transportowych      -  72.811,- zł , tj. 130%

- wpływy z podatku od spadków i darowizn           -     1.242,- zł , tj. 73,1% (realizowany przez Urząd Skarbowy w Sokółce),

- podatek od posiadania psów                                   -wpływów z podatku od posiadania psów nie uzyskano, ponieważ podatek ten został zwolniony uchwałą .

-  wpływy z opłaty targowej                                        -    3.004,- zł , tj. 52,70%

- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych -  17.769,- zł , tj. 132,6%

 - wpłynęło 3.250,- zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.

Dochody z tytułu opłaty skarbowej za rok 2003  wyniosły 13.799,-zł, co stanowi 153,3% planu. Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe.

Dochody za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wyniosły 21.143  ,- zł, tj. 99,7% planu.

Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych na rok 2003 planowanych i przekazanych przez Ministrstwo Finansów wpłynęła kwota 366.180,- zł, tj. 92,9% planu. Uzależniony on jest od należnych podatków dochodowych od osób  fizycznych w kraju, gminie, województwie, od liczby mieszkańców w gminie i województwie oraz wskaźnika , który co rocznie ulega zmianie.

Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych nie wpłynęła do budżetu gminy żadna kwota , wręcz przeciwnie musieliśmy zwrócić 4.181,- zł dla urzędu skarbowego.

Dochody z tytułu odsetek od środków na rachunkach bankowych wynoszą 505,- zł, tj. 4,2 % planu.

Z tytułu sprawowania opieki przez opiekunki społeczne , osoby samotne i niedołężne wniosły do budżetu opłatę w kwocie 1.703,- zł, tj. 81,1% planu.

     Z opłat stałych za przedszkole wpłynęła do budżetu kwota 15.760,- zł, tj. 107,2 % planu.

Dochody Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Krynkach wyniosły 1.841,- zł, tj. 61,4% planu. Są to dochody za wynajm sali, sprzedaż pocztówek i kaset.

     Na zadania własne i zlecone gminie otrzymano 1.083.262,- zł, tj. 98,5 % planu.

    Na zadania własne gminy - 525.526,- zł ,tj. 97,7% planu, z tego: 

- z Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Białymstoku  na bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową  otrzymano 4.400,- zł.

- z Agencji Nieruchomości Rolnych na dofinansowanie do zakupu sprzętu sportowego  otrzymano 2.900 ,-zł.

- otrzymano środki pieniężne ze spłaty funduszu z Amerykańsko - Polskiej Wspólnej Komisji ds. Pomocy Humanitarnej na wyposażenie hali sportowej w Krynkach  w kwocie 4.998,- zł oraz 345.000,- zł  dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano  12.014,- zł.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dodatki mieszkaniowe  88.252,- zł, tj. 88,3% planu.

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dofinansowanie do wyżywienia uczniów w Szkole Podstawowej wyniosła 15.700,-zł.

      - z Agencji Nieruchomości Rolnych  na dożywianie dzieci  pracowników PGR  w świetlicy szkolnej   otrzymano 21.754,- zł.

- z Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia" w Warszawie na edukacyjną opiekę wychowaczą dla stypendystów otrzymano 25.764,- zł.

      - otrzymano środki ze Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji  na stypendia gimnazjalistom  w kwocie 1.600,- zł.

    - z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku otrzymano dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne w wysokości  1.144,- zł. 

- ze Starostwa Powiatowego w Sokółce dotację na szkolne schronisko młodzieżowe  otrzymano 2.000,- zł.

            Na zadania zlecone gminie wplynęło 557.736,- zł,  tj. 99,4 % planu , z tego :

- na zadania Urzędu Wojewódzkiego wykonywane przez Urząd Gminy otrzymaliśmy 55.000,- zł,

- na dofinansowanie zadań związanych z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców wpłynęło 586,- zł,

- na wybory do Senatu RP wpłynęło 7.498,- zł,

- na referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne dotację z Krajowego Biura Wyborczego przekazała Delegatura   w Suwałkach w kwocie 11.580,- zł,

- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zakup podręczników szkolnych uczniom klas I Szkoły Podstawowej wpłynęło 869,- zł, tj. 64,4 %planu.

- na opieka społeczną:

a) na składki i na ubezpieczenie zdrowotne, opłaty za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej  otrzymano 8.803,- zł, tj. 80,8 % planu,

b) na wypłatę zasiłków stałych i pomoc w naturze - 309.958 ,- zł, tj. 100% planu,

c) na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych - 36.452,- zł, tj. 97,5% planu,

d) na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej (2,5 etatu) - 69.000,- zł, tj. 100% planu,

e)  na pomoc dla repatriantów otrzymano 21.000,- zł, tj. 100% planu.

f)         z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  w Białymstoku na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas otrzymano 990,- zł, tj. 100% planu.

- na oświetlenie ulic wpłynęła kwota 36.000,- zł, tj. 100% planu. Przekazywana jest za oświetlenie ulic i jego konserwację nie będących w zarzadzie gminy po przedłożeniu zapłaconych faktur. Wpływ tej dotacji uzależniony  jest od wielkości kwot faktur.

Subwencja ogólna dla gminy wyniosła                                2.642.598,- zł w tym:

1. część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin          -        488.872,- zł

2. część oświatowa subwencji ogólnej                             -    1.900.031,- zł

3. część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin     -     253.695,- zł      z tego:

- rekompensująca dochody utracone w związku z częściową   likwidacją podatku od środków transportowych 131.219,- zł,

-rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień w ustawowych w podatku rolnym i leśnym   122.476,- zł

W roku 2003 dochody w stosunku do planu wykonano w  104,5%.

Wydatki budżetowe wykonano w wysokości 5.411.469,- zł, co przy planie 5.594.044,- zł stanowi 96,7%, z tego zrealizowano zadania zlecone na kwotę 551.124,-zł. Stanowi to 10,2% wykonanych wydatków.

Szczegółowe wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

Przelano wpłaty na izby rolnicze 2% wykonanych dochodów z wpływu podatku rolnego w kwocie 4.483,- zł.

Na odśnieżanie, naprawę dróg, ulic oraz chodników wydano 165.728,- zł, tj. 3,1% poniesionych wydatków w 2003 roku.

Opłacono rachunki za podziały i wyceny działek i lokali gminnych przeznaczonych do sprzedaży na kwotę 7.036,- zł.

Za prace związane nad przygotowaniem planu zagospodarowania przestrzennego zapłacono 40.331,- zł.

 Wydatki na Radę Gminy wyniosły 34.878,- zł. Dotyczą one wypłat diet radnym,   przewodniczącemu i wiceprzewodniczącym oraz delegacji i drobnych zakupów. 

Wydatki Urzędu Gminy wyniosły 674.461,- zł, tj. 12,5 % ogólnych wydatków, z tego ze środków własnych 619.461,- zł oraz Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  55.000,- zł. Na płace 15 pracowników , w tym jednego zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy wydano 412.144,- zł. Wypłacono 3 nagrody jubileuszowe oraz 1 odprawę emerytalną - 12.163,- zł. Wypłacono dodatkowe wynagrodzenie roczne w wysokości 31.680,- zł. Przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 86..684,- zł, na ZFŚS - 11.275,- zł. Zakupiono ręczniki, herbatę, mydło pracownikom na kwotę 3.027,- zł. Na delegacje służbowe oraz ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych wydano 16.050,- zł. Na olej opałowy, druki, prenumeratę czasopism, papier, materiały biurowe wydano 48.311,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 3.468,- zł. Za rozmowy telefoniczne, przesyłki pocztowe, usługi transportowe, wodę, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników wydano 34.270 ,- zł. Za ubezpieczenie budynków, komputerów opłacono składkę w wysokości 1.181,- zł. Zakupiono dwa komputery z oprzyrządzeniem oraz kserokopiarkę  na kwotę 14.208 ,- zł.

Wypłacono prowizję sołtysom w wysokości 16.645,- zł. Opłacono za czasopisma, druki 5.793,- zł. Na obsługę bankową, za znaczki pocztowe, koszty komornika wydano 3.209,- zł.

Wydatki w rozdziale Pozostałej działalności wykonano w kwocie 222.710,- zł, tj. 4,1% ogólnych wydatków. Na płace pracowników interwencyjnych wydano 74.567,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 9.507,- zł. Odprowadzono składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 34.938,- zl. Na Zakładowy  Fundusz Świadczeń Socjalnych przelano 8.794,- zł. Za ubranie robocze , badania lekarskie wydano 4.762,- zł. Za druki, czasopisma, pieczątki, książeczki czekowe zapłacono 11.928,- zł. Opłacono składkę za Związek Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, ubezpieczenia w kwocie 2.810,- zł. Za  obsługę bankową, abonament telewizyjny oraz prace wykonane przez pracowników z programu "Agro-Aktywność" wydano 75.304,- zł. Na delegacje wydano 100- zł.  

Za aktualizację spisów wyborców wypłacono rachunek na kwotę 400,- zł oraz przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy na kwotę 79,- zł. Opłacono rachunek za materiały - 107,- zł.

Wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu   wyniosły 7.498,- zł. Na diety członkom komisji wydano 4.225,- zł. Na wydatki kancelaryjne, druki kart do głosowania  395,- zł. Za transport , rozmowy telefoniczne zapłacono 2.335,- zł oraz delegacje służbowe 325,- zł, na ZUS i Fundusz Pracy przelano 218,- zł.

Wydatki zwiazane z przygotowaniem i przeprowdzeniem ogólnokrajowego referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację traktaku dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej wyniosły 11.580,- zł. Na diety członkom komisji wydano 8.146,- zł. Za transport, umowę zlecenia, rozmowy telefoniczne zapłacono 2.367,- zł oraz delegacje służbowe 608,- zł. Na wydatki kancelaryjne wydano 271,- zł. Opłacono ZUS i Fundusz Pracy  od umowy zlecenia w kwocie 188,- zł.      

Na obsługę Ochotniczych Straży Pożarnych wydano 67.188,-zł, tj. 1,2% ogólnych wydatków. Kwotę 26.262,- zł stanowią wynagrodzenia dwóch pracowników .  Na w/w kwotę składają się płace - 24.712,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie  roczne - 1.550,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy przekazano 4.536,- zł. Przelano 1.015 ,- zł na ZFŚS. Zakupiono mydło, herbatę, ręczniki i odzież na kwotę 1.095,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 297,- zł. Za udział w akcjach gaszenia pożarów wypłacono strażakom 5.575,- zł. Za części do samochodów strażackich, paliwo zapłacono 13.624,- zł. Opłacono rachunki za energię elektryczną na kwotę 7.243,- zł. za rozmowy telefoniczne, naprawę pomp zapłacono 1.917,- zł. Na  ubezpieczenie pojazdów wydano 1.674,- zł.Zakupiono motopompę pływającą w kwocie 3.950,- zł.

Przelano odsetki w kwocie 85.824,- zł, tj. 1,6 % ogólnych wydatków od zaciągniętych pożyczek na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach.

Wydatki Szkoły Podstawowej w Krynkach  za 2003 rok zamknęły się kwotą 1.120.461,- zł, tj. 20,7 % ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia dla 25 nauczycieli i 9 pracowników obsługi oraz 2 pracowników sezonowych wydano kwotę 656.460,- zł , w tym  na ekwiwalent za niewykorzystany  urlop wypoczynkowy kwotę 1.807 ,- zł.  Pozostałą kwotę stanowi wynagrodzenie - 654.653,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 54.194,- zł. Na dodatki socjalne, tj. wiejski i mieszkaniowy kwotę 51.286,- zł . Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 131.514,- zł.  Składki na Fundusz Pracy kwotę 17.777,- zł.  Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych  przekazano kwotę 40.150,- zł. Na podróże służbowe wydano kwotę 3.463 ,- zł. Na zakup materiałów i wyposażenia wydano kwotę 94.907,- zł, w tym na zakup węgla kwotę 30.843,- zł., trocin kwotę 2.866,- zł, sprzętu sportowego , wyparzarki i mebli do klas  na kwotę 45.734,- zł, prasy  oraz innych materiałów, tj. ubrań roboczych, środków czystości , papieru i farby do kserokopiarek , świadectw  itp. na kwotę 15.464,- zł . Na zakup leków  wydano kwotę 500,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 2.141,- zł. Opłacono za dostawę energii i wody kwotę 11.450,- zł. Za usługi remontowe zapłacono kwotę 1.938,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 19.429,- zł, w tym za usługi pocztowe i telefoniczne kwotę 4.172,- zł, za badania pracowników kwotę 2.088,- zł, za wywóz śmieci kwotę 471,- zł, za dowóz dzieci na zawody sportowe kwotę 171,- zł, za emisję zanieczyszczeń kwotę 1.292,- zł, za szkolenie  pracowników   kwotę 788,- zł, za wynajm ciągnika kwotę 726, przegląd gaśnic i usługi informatyczne kwotę 1.658,- zł, pozostałą kwotę stanowią opłaty i prowizje bankowe - 8.063,- zł. Za ubezpieczenie budynków i środków trwałych zapłacono kwotę 1.039,- zł. Na zakup podręczników szkolnych 11 uczniom klas I wydano 869,- zł. Na zakup pieca c.o. oraz podłączenie elektryczne wydano 33.344,- zł.

Wydatki w rozdziale Przedszkola przy Szkole Podstawowej za 2003 rok wyniosły kwotę 50.534,- zł. Na  wynagrodzenie dla 2 nauczycieli wykorzystano kwotę 31.780,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wydano kwotę 2.579,- zł, na dodatki socjalne kwotę 4.459,- zł ,na materiały 2.000,- zł .Za zużycie energii elektrycznej kwotę 35,- zł. Na ubezpieczenie społeczne zapłacono kwotę 6.751,- zł, na Fundusz Pracy przekazano kwotę 919,- zł. Na ZFŚS  kwotę 1.964 ,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 47,- zł.

Wydatki Gimnazjum za 2003 rok zamknęły się kwotą  1.370.514,- zł, tj. 25,3 % wykonanych wydatków. Na wynagrodzenia dla nauczycieli i pracowników gimnazjum wydano 300.453,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenia roczne10.019,- zł.  Na dodatki socjalne, tj. dodatek  wiejski i mieszkaniowy kwotę 24.871,- zł. Na podróże służbowe nauczycieli kwotę 1.645,- zł. Zakupiono materiałów na kwotę 40.567,- zł , w tym na węgiel kwotę 14.974,- zł, trociny na kwotę 637,- zł, na meble do nowo oddanych klas na kwotę 15.075,- zł. , na nagrody dla uczniów , na świadectwa szkolne oraz inne materiały potrzebne do funkcjonowania szkoły kwotę 9.881,- zł. Na leki do apteczek kwotę 199,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 734,- zł. Na zakup energii i wody wydano kwotę 1.972,- zł. Na usługi remontowe wydano 650,- zł. Na zakup usług pozostałych wydano kwotę 11.775,- zł - telefon, wynajem autobusu, opłaty bankowe, szkolenia i inne usługi. Na ubezpieczenie społeczne wydano kwotę 61.281,- zł. Na fundusz Pracy kwotę 8.698,- zł . Za ubezpieczenie srodków trwałych kwotę 338,- zł. Na zakładowy Fundusz świadczeń socjalnych przekazano kwotę 17.887,- zł. Na budowę Sali gimnastycznej z zapleczem wydano 880.425,- zł , z tego 345.000,- zł stanowi dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu  oraz 430.000,- zł kredyt zaciagnięty w banku. 

Dopłacono do biletów miesięcznych dzieciom dojeżdżającym do szkoły kwotę 21.618,- zł. Opłacono faktury za dowóz dzieci młodszych na kwotę 39.086,- zł. Przelano ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 187,- zł. Ogółem na dowożenie dzieci do szkoły podstawowej i gimnazjum wydano 60.891,- zł, tj. 1,1% ogólnych wydatków.

Na wypłaty z ZFŚS nauczycielom emerytom i rencistom przelano 12.014,- zł.

W rozdziale Przeciwdziałanie alkoholizmowi  na delegacje służbowe wydano 177,- zł, na materiały, broszury  do świetlicy Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych przeznaczono 2.844,- zł. Za usługi transportowe , zajęcia komputerowe, pogadanki, rozmowy telefoniczne - 15.256,- zł. Na ubezpieczenie sprzętu wydano 172,- zł.  Za energię elektryczną zapłacono 1.922,- zł.  Ogółem wydatki tego rozdziału  wyniosły 20.371,- zł.

Na opiekę społeczną w 2003 roku wydano 747.079,- zł, tj. 13,80% poniesionych wydatków ogółem, z tego na zadania własne gminy 300.876,- zł.

W ramach zadań własnych udzielono 35 rodzinom zasiłków celowych pieniężnych i w naturze na kwotę 10.514,- zł. Potrzeby związane z pomocą są o wiele większe. Jednak z braku środków gmina nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb.

Wypłacono 1118 dodatków mieszkaniowych na ogólną kwotę 148.728,- zł, tj. 2,7% poniesionych wydatków, w tym z dotacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 88.252,- zł.

Wypłacono  wynagrodzenie pracownikowi socjalnemu z budżetu gminy kwotę 17.276,- zł, z tego na płace 16.145,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.131,- zł. Przelano składki na ZUS oraz Fundusz Pracy - 3.359,- zł. Na delegacje wydano 96,- zł. Za druki, szkolenia, rozmowy telefoniczne zapłacono 1.949,- zł. Zakupino mydło i ręcznik, herbatęna kwotę   138,- zł.  Ogółem wydatki wyniosły 22.818,- zł.

Świadczono usługi opiekuńcze 5 osobom niepełnosprawanym na kwotę 24.536,-zł. Z tej kwoty na płace opiekunek społecznych wydano 18.783,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.224,- zł oraz na pochodne od wynagrodzeń - ZUS i Fundusz Pracy 3.853,- zł. Za ZFŚS przelano 676,- zł. Opłacono rachunki za usługi remontowe, telefoniczne, transportowe w wysokości  19.341,- zł.  Na utrzymanie Stacji "Caritas" wydano 22.000,- zł. Pielęgniarka zatrudniona w tym ośrodku  świadczy usługi medyczne osobom samotnym i niepełnosprawnym, które nie mają możliwości dotarcia do ośrodka zdrowia. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 65.877 ,- zł.

Opłacano przez 10 miesiecy 22.967 posiłków w stołówce szkolnej 262 dzieciom na kwotę 31.185,- zł, w tym z dotacji Wojewody Podlaskiego 15.700,- zł.

 Dożywiono 132 dzieci z rodzin popegeerowskich od IV-VI-IX-XII 2002r. - łącznie posiłków 15.868 na kwotę 21.754,- zł  z dotacji Agencji Nieruchomości Rolnych.

W ramach zadań zleconych gminie z opieki społecznej wypłacono 99 zasiłków stałych, 10 kobietom wychowującym dzieci specjalnej troski na kwotę 41.382,- zł, 145 zasiłki stałe wyrównawcze dla 13 osób, które nie mają prawa do rent i emerytur na kwotę 42.249,- zł . Wypłacono 281 rent socjalnych 32 osobom niepełnosprawnym od dzieciństwa na kwotę 113.247,- zł, 60 zasiłków 16 kobietom z tytułu macierzyństwa- 19.145,- zł, 25 zasiłków okresowych gwarantowanych 3 kobietom z rodzin niepełnych na kwotę 10.008,- zł. Udzielono 102 rodzinom 427 zasiłków okresowych na kwotę 70.448,- zł. Opłacono 100 składek na ubezpieczenie społeczne 11 osobom przebywającym na zasiłkach  stałych i okresowych gwarantowanych- 13.479,- zł.

Opłacono składki na ubezpieczenie zdrowotne  za osoby pobierające zasiłek stały, wyrównawczy, okresowy gwarantowany i rentę socjalną. Łącznie opłacono składkę na ubezpieczenie zdrowotne za 31 osób, naliczono i opłacono 298 składek na kwotę 8.803,- zł.

5 rodzinom wypłacono zasiłki rodzinne na kwotę 3.400,- zł oraz 24 osobom zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 33.052,- zł.

Wypłacono wynagrodzenia 2 osobom na kwotę 49.750,- zł, z tego na płace 45.977,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 3.773,- zł. Przelano składki ZUS i Fundusz Pracy- 9.695,- zł. Na konto ZFŚS przelano 1.465,- zł. Zakupiono mydło, herbat ę i ręczniki, wypłacono ekwiwalent za odzież na kwotę 266,- zł. Na delegacje służbowe wydano 364,- zł. Opłacono rachunki za druki, wyposażenie, części do  komputera na kwotę 3.896,- zł. Za przesyłki pocztowe , rozmowy telefoniczne, naprawy ksera, szkolenia pracowników wydano 3.043,- zł. Za energię elekrtyczną zapłacono 320,- zł. Na ubezpieczenie komputerów , ksera wydano 201,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 69.000,- zł.

Na pomoc dla repatriantki w ramach zadań zleconych wydano 21.000,- zł.

Na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas szkoły podstawowej wydano 990,- zł.

 Wydatki świetlicy szkolnej za 2003 rok zamknęły się kwotą 157.887,- zł. Na wynagrodzenia dla 2 nauczycieli i 5 pracowników stołówki szkolnej wydano kwotę 114.251,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 8.785,- zł. Na dodatki socjalne dla nauczycieli kwotę 4.921,- zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 21.332,- zł. Składki na Fundusz Pracy wyniosły kwotę 2.935,- zł. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 5.517,- zł, na podróże służbowe kwotę 146,- zł.

W Przedszkolu w Krynkach na wynagrodzenie 4 nauczycieli oraz jednego pracownika obsługi wydano 121.825,- zł, z tego na płace 114.030,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 7.795,- zł. Na składki ZUS i Fundusz Pracy przekazano 25.557,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki oraz fartuchy, wypłacono dodatki mieszkaniowe nauczycielom - ogółem na kwotę 8.830,- zł. Na wyjazdy służbowe  wydano 800,- zł. Zakupiono środki czystości, leki, książki, pomoce naukowe, opłacono prenumeratę czasopism na kwotę 10.640,- zł. Za energię elektryczną przekazano 1.957,- zł. Opłacono rachunki za wodę, transport, rozmowy telefoniczne, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania kaloryczności posiłków - 4.000,- zł. Na ZFŚS przelano 7.479,- zł. Przelano składki na ubezpieczenie budynków -170,- zł. Ogółem wydatki przedszkola wyniosły 181.258,- zł, tj. 3,3 % wydatków poniesionych w 2003 roku.

W rozdziale Pomoc materialna dla uczniów  wypłacono stypendia na kwotę 27.364,- zł. Otrzymało je 13 uczniów gimnazjum. Przelano 2.000,- zł na program stypendialny , z którego 4 uczniom gimnazjum przyznane zostały stypendia na rok szkolny 2003/2004 w kwocie 100,- zł miesięcznie. 

Wydatki Schroniska młodzieżowego przy Szkole Podstawowej  wyniosły kwotę 2.000,- zł. Na zakup materiałów, tj. środków czystości wydano kwotę 127,- zł. Za zużycie energii elektrycznej i wody zapłacono kwotę 1.579,- zł. Na pozostałe usługi, tj. wywóz śmieci kwotę 294,- zł.

Przelano na ZFŚS kwotę 1.144,- zł nauczycielom emerytom i rencistom.

Wydatki na oświetlenie uliczne oraz konserwację wyniosły 99.456,- zł , tj. 1,8 % wykonanych wydatków w opisywanym okresie. W w/w kwocie mieści się dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego  w wysokości 29.388,- zł (zwrot za oświetlenie uliczne i jego konserwację na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych).

Przelano dotację dla ZGKiM w Krynkach w wysokości 28.000,- zł.

Wydatki Ośrodka Kultury w Krynkach wyniosły 118.946,- zł , tj. 2,2% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia wydano 56.916,- zł, z tego na płace pracowników 52.907,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 4.009,- zł. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 11.446,- zł. Na ZFŚS przelano 2.819,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki pracownikom na kwotę 404,- zł. Na delegacje służbowe wydano 779,- zł. Opłacono rachunki za węgiel, drewno, materiały biurowe, paliwo, kaset, różnego rodzaju gry, dyplomy, leki na kwotę 20.208,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 4.382,- zł. Za rozmowy telefoniczne, wodę, transport, wywóz nieczystości , pranie firan i pościeli, naprawę sprzętu muzycznego, spektakle teatralne, koncerty dla dzieci i młodzieży, wieczorki taneczne  opłacono rachunki na kwotę 18.550,- zł. Za prowadzenie zajęć z chórem "Pogodna Jesień" wydano 2.860,- zł. Za ubezpieczenie budynków zapłacono 582,- zł. .

Przy Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Krynkach działają chór "Pogodna Jesień", który skupia emerytów i rencistów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a w miarę potrzeb, częściej . Działalność chóru jest bogata. Wszelkie organizowane imprezy są z ich udziałem. Istnieją także kółka zainteresowań, takie ja: plastyczne, taneczne,muzyczne oraz teatralne. Wszystkie skupiają dzieci oraz młodzież z Krynek. GOKiS organizuje wiele imprez kulturalnych. Organizowane były wieczorki taneczne, spektakle teatralne dla dzieci, koncerty dla młodzieży, bal maskowy, wycieczki Szlakiem Tatarskim zakończone ogniskiem.

Wydatki Biblioteki wyniosły 30.504,- zł , tj. 0,56% poniesionych wydatków w opisywanym okresie. Na wynagrodzenie wydano 15.498,- zł, z tego na płace 14.481,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.017,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy - 3.003,- zł. Na delegacje służbowe wydano 121,- zł. Za prenumaratę czasopism, materiały  zapłacono 3.671,- zł, energię elektryczną 819,- zł. Opłacono rachunki za wodę oraz ścieki, abonament telewizyjny na kwotę 492,- zł. Zakupiono książki na kwotę 5.762,- zł. Na ZFŚS przelano 1.015,- zł. Za herbatę, mydło i ręczniki zapłacono 123,- zł.

Na Kulturę fizyczną i sport wydano 33.096,- zł, z tego na leki i proszki do prania strojów piłkarskich, buty 3.259,- zł, delegacaje sportowe, transport, pranie strojów piłkarskich 28.359,- zł oraz ubezpieczenie zawodników 1.478,- zł.

1. Wydatki inwestycyjne w 2003 roku wyniosły 931.927,- zł. Stanowi to 17,2% poniesionych wydatków. Spłacono również obowiązujące raty pożyczek zaciągniętych na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach w kwocie 400.000,- zł.

2. Wydatki na wynagrodzenia , tj. płace, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, nagrody jublileuszowe wyniosły 2.052.663,- zł, tj. 37,9 % ogólnych wydatków ( 90 etatów ).

3. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 437.731,- zł , tj. 8,1% wydatków.

4. Na zasiłki, pomoc w naturze, dodatki mieszkaniowe wydano 559.581,- zł, tj. 10,4% poniesionych wydatków.

5.Na pozostałe wydatki przypada kwota 1.429.567,- zł, tj. 26,4% ogólnych wydatków.

      Wykonane dochody       -                                             5.582.053,- zł

      Wykonane wydatki        -                                            5.411.469,- zł                                                                

                                             Różnica  /+/                        170.584,- zł     

      Wolne środki ujęte do planu                 -                                207.028,- zł

       Zaciągnięty kredyt bankowy                -                                430.000,- zł

Spłacone pożyczki                                 -                                400.000,- zł

Wolne środki na koniec 2003 roku     -                                407.612,- zł                 

 

Wójt Gminy

Bogusław Marian Panasiuk            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony