Zarządzenie nr 60/04
ZARZąDZENIE NR 60//04
WÓJTA GMINY KRynki
z dnia 5 marca 2004 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2003.
Na podstawie art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ; zm. Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594 , Nr 96, poz. 874 , Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851 ) oraz art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych ( Dz. U.z 2001 r. Nr 55, poz. 577; zm. Nr 154, poz. 1800; z 2002 r. Nr 113, poz. 984; z 2003 r. Nr 149, poz. 1454 ) zarządzam , co następuje:
§ 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2003, wg którego:
- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi - 5.342.016,- zł
- wykonanie - 5.582.053,- zł
w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie - 557.736,- zł
- plan wydatków po zmianach wynosi - 5.594.044,- zł
- wykonanie - 5.411.469,-zł
w tym z zadań w zakresie administracji rządowej zleconej gminie - 551.124,- zł zgodnie za załącznikiem nr 1,2,3,4.
§ 2. Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedłożone zostanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na najbliższej sesji Rady Gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Wójt
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 60/04
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2004r.
Dochody za 2003 rok wg działów , rozdziałów i paragrafów w zł
Wyszczególnienie,
nazwa działu, rozdziału i § |
Klasyfikacja |
Plan na 2003
r. |
Wykonanie |
% |
||
Dział |
Rozdział |
§ |
||||
I. DOCHODY WŁASNE |
|
|
|
1.600.207 |
1.856.193 |
116,0 |
Rolnictwo i łowiectwo - odsetki |
010 |
01010 |
097 091 |
6.600 |
306.300 52 |
4.640,9 |
Leśnictwo |
020 |
02001 |
075 |
1.900 |
1.673 |
88,1 |
Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
|
|
101.900 |
72.763 |
71,4 |
w tym gospodarka gruntami i nieruch. z tego: - dochody z dzierżawy - wpływy ze sprzedaż skł. majątk. - odsetki Administracja publiczna |
750 |
70005 |
075
084
091 |
101.900 1.900 100.000 - 50.000 |
72.763 233 71.052 1.478 63.698 |
71,4 12,3 71,1 - 127,4 |
w tym: - urzędy gmin |
756 |
75023 |
|
50.000 |
63.698 |
127,4 |
z tego: - wpływy z opłaty administracyjnej - wpływy z opł. za zarządz. użytk. wieczyste nieruchomości - wpływy z różnych dochodów |
|
045 047 097 |
3.000 1.000 46.000 |
2.963 151 60.584 |
98,8 15,1 110,0 |
|
Dochody od osób prawnych, od osób fiz.i od innych jednostek nie posiadających osób. prawnych |
|
|
1.408.007 |
1.391.898 |
98,9 |
|
w tym: Wpływy z podatku dochod. od osób fizycznych Podatek od działalności gosp. osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej - odsetki od nietermin. wpłat z tyt. podatków i opłat Wpływy z podat. rolnego, podat. leśnego, podatku od czynności cywilnopraw oraz i opłat lokaln. od os. praw. i innych jedn. org. z tego: |
|
75601 |
|
700 |
2.877 |
411,0 |
75615
|
035
091
|
700
-
455.930 |
2.876
1
471.637 |
410,9
-
103,5 |
||
-
podatek od nieruchomości -
podatek rolny -
podatek leśny -
podatek od środków transp. -
odsetki Wpływy
z podatku rolnego, pod. leśnego, pod.od spadków i darowizn, pod.od
czynności cywilnopraw. oraz podatków i
opłat lokalnych od osób fiz |
75616 |
031
032
033
034
091
|
388.200
24.230
33.500
10.000
-
523.170
|
400.655
23.341
33.715
10.250
3.676
520.443
|
103,2
96,3
100,6
102,5
-
99,5 |
|
- podatek od nieruchomości -
podatek rolny - podatelk leśny - podatek od środków transport. - podatek od spadków i darowizn -podatek od posiadania psów - wpływy z opłaty targowej - podatek od czynn. cywilnopr. -
odsetki |
|
031
032
033
034
036
037
043
050
091 |
224.600
212.270
9.000
56.000
1.700
500
5.700 13.400 - |
212.746
201.089
8.532
72.811
1.242
-
3.004
17.769
3.250 |
94,7
94,7
94,8
130,0
73,1
-
52,7
132,6
- |
|
Wpływy
z innych opłat stan. dochody j.s.t na podst. ustaw |
75618 |
|
30.200 |
34.942 |
115,7 |
|
Wpływy
z opłaty skarbowej Wpływy
z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholi Udziały
gmin w podatkach stan. dochód budż. państwa |
75621 |
041
048 |
9.000
21.200
398.007 |
13.799
21.143
361.999 |
153,3
99,7
91,0 |
|
z
tego: -
podatek doch.od os. fizycznych -
podatek doch. od osób prawnych Różne
rozliczenia |
758 |
|
001
002 |
394.207
3.800
12.000 |
366.180
- 4.181
505 |
92,9
-
4,2 |
- - różne rozliczenia finansowe - Opieka społeczna |
853 |
75814 |
092 |
12.000 2.100 |
505 1.703 |
4,2 81,1 |
- usługi opiekuńcze i specjalist. usługi
opiekuńcze Edukacyjna
opieka wych. |
854 |
85328 |
083 |
2.100
14.700 |
1.703
15.760 |
81,1
107,2 |
- - przedszkola - Kultura i ochr. dziedzictwa narod. |
921 |
85404 |
083 |
14.700 3.000 |
15.760 1.841 |
107,2 61,4 |
- - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
|
92109 |
083 |
3. 000 |
1.841 |
61,4 |
II. DOTACJE CELOWE |
|
|
|
1.099.211 |
1.083.262 |
98,5 |
- w tym: - na zadania własne |
|
|
|
537.839 |
525.526 |
97,7 |
- z tego: - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.pożarowa |
754 |
|
|
4.400 |
4.400 |
100,0 |
- - ochotnicze straże pożarne |
|
75412 |
270 |
4.400 |
4.400 |
100,0 |
- Oświata i wychowanie |
801 |
|
|
364.909 |
364.912 |
100,0 |
- - szkoły podstawowe |
|
80101 |
270 |
2.900 |
2.900 |
100,0 |
- gimnazja |
|
80110 |
629 |
349.995 |
349.998 |
100,0 |
- - pozostała działalność |
|
80195 |
203 |
12.014 |
12.014 |
100,0 |
- Opieka społeczna |
853 |
|
|
137.843 |
125.706 |
91,2 |
- - dodatki mieszkaniowe |
|
85315 |
203 |
100.000 |
88.252 |
88,3 |
- pozostała działalność |
|
85395 |
203 270 |
15.700
22.143 |
15.700
21.754 |
100,0
98,2 |
-
Edukacyjna opieka
wychowawcza |
854 |
|
|
30.687 |
30.508 |
99,4 |
-
pomoc materialna dla uczniów -
pozostała działalność -
szkolne schronisko młodzieżowe |
|
85415
85495
85417 |
270
203
203
232 |
12.843
14.700
1.144
2.000 |
12.664
14.700
1.144
2.000 |
98,6
100,0
100,0
100,0 |
-
na zadania zlecone z
tego: Administracja
publiczna |
750 |
|
|
561.372
55.000 |
557.736
55.000 |
99,4
100,0 |
- - urzędy wojewódzkie -
- Urzędy nacz. org.wł. państw., kontroli i ochr.prawa oraz sądownictwa |
751 |
75011 |
201 |
55000 19.801 |
55000 19.664 |
100,0 99,3 |
-
urzedy naczelnych org. władzy państw., kontroli i ochr. prawa -
wybory do sejmu i senatu - referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne Oświata
i wychowanie |
801 |
75101
75108
75110 |
201
201
201 |
586
7.635
11.580
1.350 |
586
7.498
11.580
869 |
100,0
98,2
100,0
64,4 |
- - szkoły podstawowe -
|
|
80101 |
201 |
1.350 |
869 |
64.4 |
- Opieka społeczna |
853 |
|
|
449.221 |
446.203 |
99,3 |
-
składki na ubezp. zdrowotne opłacane za osoby pobieraj. świadczenie z pom.
społ. -
zasiłki i pomoc w naturze oraz skł. na ubezp. społ. -
zasiłki rodz., pielęgn., wych. -
ośrodki pomocy społecznej -
pomoc dla repatriantów -
pozostała działalność Gospod.
komunalna i ochron. środ. |
900 |
85313
85314
85316
85319
85334
85395 |
201 201 201 201 201 201 |
10.900
309.958
37.373
69.000
21.000
990
36.000 |
8.803
309.958
36.452
69.000
21.000
990
36.000 |
80,8
100,0
97,5
100,0
100,0
100,0
100,0 |
- - oświetlenia ulic, placów i dróg |
|
90015 |
201 |
36.000 |
36.000 |
100,0 |
- - III. SUBWENCJA OGÓLNA |
|
|
|
2.642.598 |
2.642.598 |
100,0 |
- Różne rozliczenia - w tym: - - część podst. subw.og. dla gmin - - część oświat. subw.ogólnej dla j.s.t - - część rekompensujaca subw. ogóln. dla gmin - z tego: - - rekompensująca dochody utrac. w zw. z częściową likwid. podatk. od środk. transportowych - - rekompensująca dochody utrac. z tytułu ulg i zwolnień ustaw. w podatku rolnym i leśnym |
758 |
75802 75801 75805 |
292 292 292 |
2.642.598 488.872 1.900.031 253.695 131.219 122.476 |
2.642.598 488.872 1.900.031 253.695 131.219 122.476 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
100,00 |
OGÓŁEM |
|
|
|
5.342.016 |
5.582.053 |
104,5 |
Wójt
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 60/04
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2004 r.
Wydatki za rok
2003 wg działów , rozdziałów, paragrafów w zł.
Wyszczególnienie, nazwa działu, rozdziału |
Klasyfikacja |
Plan na 2003
rok |
Wykonanie |
% |
||
Dział |
Rozdział |
§ |
||||
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
|
4.769 |
4.483 |
94,0 |
Izby rolnicze |
|
01030 |
|
4.769 |
4.483 |
|
Wydatki bieżące |
|
2850 |
4.769 |
4.483 |
|
|
Transport i łączność |
600 |
|
|
166.000 |
165.728 |
99,8 |
Drogi publiczne i gminne |
|
60016 |
|
166.000 |
165.728 |
|
Wydatki bieżące |
|
4300 |
166.000 |
165.728 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
700 |
|
|
7.902 |
7.036 |
89,0 |
Gospodarka gruntami i nieruch. |
|
70005 |
|
7.902 |
7.036 |
|
Wydatki bieżące |
|
3030-4300 |
7.902 |
7.036 |
|
|
Działalność usługowa |
710 |
|
|
40.332 |
40.331 |
100,0 |
Plany zagospadar. przestrzennego |
|
71004 |
|
40.332 |
40.331 |
100,0 |
Wydatki bieżące |
|
3030-4300 |
40.332 |
40.331 |
|
|
Administracja Publiczna |
750 |
|
|
1.019.416 |
957.696 |
93,9 |
w tym: zadania zlecone urzędy wojewódzkie |
|
75011 |
|
55.000 58.598 |
55.000 58.130 |
100,0 99,2 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe - dodatkowe wynagrodz. roczne - składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
58.598 40.100 3.570 7.527 1.070 1.015 |
58.130 39.913 3.570 7.492 1.065 1.015 |
99,5 100,0 99,5 99,5 100,0 |
|
Rady gmin |
75022 |
|
35.300 |
34.878 |
98,8 |
|
Wydatki bieżące |
|
|
3030- 4300 |
35.300 |
34.878 |
|
Urzędy gmin |
75023 |
|
663.167 |
616.331 |
92,9 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestycyjne |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
648.959 414.439 28.752 78.100 10.700 10.260 14.208 |
602.123 384.394 28.110 68.318 9.809 10.260 14.208 |
92,8 92,8 97,8 87,5 91,7 100,0 100,0 |
|
Pobór podatków , opłat i nieopodatk. należności budżet. |
75047 |
|
26.300 |
25.647 |
97,5 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia agencyjno- prowizyjne sołtysów |
|
4100 |
26.300 16.690 |
25.647 16.645 |
97,5 99,7 |
|
Pozostała działalność |
75095 |
|
236.051 |
222.710 |
94,3 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
236.051 81.295 9.507 32.890 5.810 8.794 |
222.710 74.567 9.507 29.221 5.717 8.794 |
94,3 91,7 100,0 88,8 93,4 100,0 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony
prawa oraz sądownictwa |
751 |
|
|
19.801 |
19.664 |
99,3 |
w tym: - zadania zlecone |
|
|
|
19.801 |
19.664 |
|
Urzędy naczelnych organów wł. państw., kontroli i ochrony prawa |
75101 |
|
586 |
586 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4110-4300 |
586 |
586 |
|
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
75108 |
|
7.635 |
7.498 |
98,2 |
|
Wydatki bieżące |
|
|
3030- 4410 |
7.635 |
7.498 |
|
Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
75110 |
|
11.580 |
11.580 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
3030- 4410 |
11.580 |
11.580 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
754 |
|
|
70.700 |
67.188 |
95,0 |
Ochotnicze straże pożarne |
|
75412 |
|
70.700 |
67.188 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezpieczenie . społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwest.j.b. |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
66.750 26.200 1.550 4.530 660 1.015 3.950 |
63.238 24.712 1.550 3.973 563 1.015 3.950 |
94,7 94,3 100,0 87,7 85,3 100,0 100,0 |
|
Obsługa długu publicznego |
757 |
|
|
105.929 |
85.824 |
81,0 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek j.s.t. |
|
75702 |
|
105.929 |
85.824 |
81,0 |
Odsetki i dyskonto od kraj. skarb. papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów |
|
8070 |
105.929 |
85.824 |
|
|
Oświata i wychowanie |
801 |
|
|
2.654.123 |
2.614.414 |
98,5 |
w tym: zadania zlecone |
|
|
|
1.350 |
869 |
64,4 |
Szkoły podstawowe |
80101 |
|
1.156.071 |
1.120.461 |
96,9 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe pracowników - dodatkowe wynagrodzenia roczne - składki na ubezpieczenie społ. - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki na zakupy inwestycyjne j.b. |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6060 |
1.121.751 662.982 54.221 135.100 18.400 40.150 34.320 |
1.087.117 656.460 54.194 131.514 17.777 40.150 33.344 |
96,9 99,0 100,0 97,3 96,6 100,0 97,2 |
|
Przedszkola przy szkołach podst. |
|
80104 |
|
50.534 |
50.534 |
100,0 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
50.534 31.780 2.579 6.751 919 1.964 |
50.534 31.780 2.579 6.751 919 1.964 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
|
Gimnazja |
80110 |
|
1.370.514 |
1.370.514 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - wydatki inwest. jedn. budżetow. |
|
4010 4040 4110 4120 4440 6050 |
490.089 300.453 19.019 61.281 8.698 17.887 880.425 |
490.089 300.453 19.019 61.281 8.698 17.887 880.425 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
|
Dowóz uczniów do szkół |
80113 |
|
64.990 |
60.891 |
93,7 |
|
Wydatki bieżące |
|
4110-4430 |
64.990 |
60.891 |
|
|
Pozostała działalność |
80195 |
|
12.014 |
12.014 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4440 |
12.014 |
12.014 |
100,0 |
|
Ochrona zdrowia |
851 |
|
|
21.200 |
20.371 |
96,1 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
|
85154 |
|
21.200 |
20.371 |
96,1 |
Wydatki bieżące |
|
4210-4430 |
21.200 |
20.371 |
96,1 |
|
Opieka społeczna |
853 |
|
|
766.788 |
747.079 |
97,4 |
w tym: - zadania zlecone |
|
|
|
449.221 |
446.203 |
99,3 |
Składki na ubezp. zdrow. opłacane za osoby pobierające niektóre świadcz. z pomocy społecznej |
85313 |
|
10.900 |
8.803 |
80,8 |
|
Wydatki bieżące |
|
4130 |
10.900 |
8.803 |
|
|
Dodatki mieszkaniowe |
85315 |
|
162.550 |
148.728 |
91,5 |
|
Wydatki bieżące |
|
3110 |
162.550 |
148.728 |
|
|
Ośrodki pomocy społecznej |
85319 |
|
93.570 |
91.818 |
98,1 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodz. roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
93.570 63.320 4.904 11.794 1.695 1.465 |
91.818 62.122 4.904 11.428 1.626 1.465 |
98,1 100,0 96,9 95,9 100,0 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
85328 |
|
66.604 |
65.877 |
98,9 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezp. społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS - dotacje przedm. z budż. dla jedn. nie zalicz. do sektora publicznego |
|
4010 4040 4110 4120 4440 2630 |
66.604 19.000 1.224 3.535 503 676 22.000 |
65.877 18.783 1.224 3.375 478 676 22.000 |
98,9 98,9 100,0 95.,5 95,0 100,0 100,0 |
|
Pomoc dla repatriantów |
85334 |
|
21.000 |
21.000 |
100,0 |
|
Wydatki
bieżące w
tym: -
wynagrodzenia osobowe prac. -składki
na ubezpieczenie społeczne - składka na fundusz pracy |
|
4010 4110 4120 |
21.000
17.547 3.023 430 |
21.000
17.547
3.023 430 |
100,0 100,0 100,0 |
|
Pozostała działalność |
85395 |
|
54.319 |
53.929 |
99,3 |
|
Wydatki bieżące |
|
3110 |
54.319 |
53.929 |
|
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne |
85314 |
|
320.472 |
320.472 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące w tym: - składki na ubezpieczenie społeczne |
|
4110 |
320.472 13.479 |
320.472 13.479 |
100,0 100,0 |
|
Zasiłki rodzinne, pielęgn. i wychowawcze |
85316 |
|
37.373 |
36.452 |
97,50 |
|
Wydatki bieżące |
|
3110 |
37.373 |
36.452 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
854 |
|
|
374.184 |
371.653 |
99,3 |
Świetlice szkolne |
|
85401 |
|
157.887 |
157.887 |
100,0 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezpieczenie społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
157.887 114.251 8.785 21.332 2.935 5.517 |
157.887 114,251 8.785 21.332 2.935 5.517 |
100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 |
|
Przedszkola |
85404 |
|
183.610 |
181.258 |
98,7 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezpieczenie społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
183.610 114.925 7.795 22.750 3.215 7.479 |
181.258 114.030 7.795 22.374 3.183 7.479 |
99,2 100,0 98,3 99,0 100,0 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
85415 |
|
29.543 |
29.364 |
99,4 |
|
Wydatki bieżące |
|
2820-3240 |
29.543 |
29.364 |
|
|
Szkolne schroniska młodzieżowe |
85417 |
|
2.000 |
2.000 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210-4300 |
2.000 |
2.000 |
|
|
Pozostała działalność |
85495 |
|
1.144 |
1.144 |
100,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4440 |
1.144 |
1.144 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
900 |
|
|
146.400 |
127.456 |
87,1 |
w tym: zadania zlecone |
|
|
|
36.000 |
29.388 |
81,6 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
90015 |
|
118.400 |
99.456 |
84,0 |
|
Wydatki bieżące |
|
4260-4270 |
118.400 |
99.456 |
|
|
Zakłady gosp. komunalnej |
90017 |
|
28.000 |
28.000 |
100,0 |
|
Dotacje podmiotowe z budż. dla zakładu budżetowego |
|
2510 |
28.000 |
28.000 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
921 |
|
|
161.500 |
149.450 |
92,5 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
|
92109 |
|
127.900 |
118.946 |
92,5 |
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezpieczenie społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
127.900 57.021 4.009 10.910 1.500 2.819 |
118.946 52.907 4.009 10.026 1.420 2.819 |
92,8 100,0 91,9 94,7 100,0 |
|
Biblioteki |
92116 |
|
33.600 |
30.504 |
90,8 |
|
Wydatki bieżące w tym: - wynagrodzenia osobowe prac. -dodatkowe wynagrodzenie roczne -składki na ubezpieczenie społeczne - składka na fundusz pracy - odpisy na ZFŚS |
|
4010 4040 4110 4120 4440 |
33.600 16.063 1.017 2.960 420 1.015 |
30.504 14.481 1.017 2.630 373 1.015 |
90,2 100,0 88,9 88,9 100,0 |
|
Kultura fizyczna i sport |
926 |
|
|
34.209 |
33.096 |
96,7 |
Pozostała działalność |
|
92695 |
|
34.209 |
33.096 |
|
Wydatki bieżące |
|
4210-4430 |
34.209 |
33.096 |
|
|
Różne rozliczenia |
758 |
|
|
791 |
- |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
|
75818 |
4810 |
791 |
- |
|
OGÓŁEM w tym: - zadania własne - zadania zlecone |
|
|
|
5.594.044 5.032.672 561.372 |
5.411.469 4.860.345 551.124 |
96,7 96,6 98,2 |
Wydatki inwestycyjne Wydatki pozostałe |
|
|
|
932.903 4.661.141 |
931.927 4.479.542 |
99,9 96,1 |
Wójt
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 60/04
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2004 r.
Dotacje celowe
otrzymane i wydatkowane w 2003 roku na zadania zlecone gminie.
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Strona
dochodowa |
Strona
wydatkowa |
||||
Plan |
Wykonanie |
% |
Plan |
Wykonanie |
% |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
750 |
75011 |
|
55.000 |
55.000 |
100,0 |
55.000 |
55.000 |
100,0 |
|
|
3020 |
|
|
|
93 |
93 |
|
|
|
4010 |
|
|
|
39.713 |
39.713 |
|
|
|
4040 |
|
|
|
3.570 |
3.570 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
7.458 |
7.458 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
1.060 |
1.060 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
1.180 |
1.180 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
500 |
500 |
|
|
|
4440 |
|
|
|
1.015 |
1.015 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
411 |
411 |
|
751 |
|
|
19.801 |
19.664 |
99,3 |
19.801 |
19.664 |
99,3 |
|
75101 |
|
586 |
586 |
100,0 |
586 |
586 |
100,0 |
|
|
4110 |
|
|
|
69 |
69 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
10 |
10 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
400 |
400 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
107 |
107 |
|
|
75108 |
|
7.635 |
7.498 |
98,2 |
7.635 |
7.498 |
98,2 |
|
|
3030 |
|
|
|
4.362 |
4.225 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
395 |
395 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
2.335 |
2.335 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
325 |
325 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
191 |
191 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
27 |
27 |
|
|
75110 |
|
11.580 |
11.580 |
|
11.580 |
11.580 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
165 |
165 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
23 |
23 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
271 |
271 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
2.367 |
2.367 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
608 |
608 |
|
|
|
3030 |
|
|
|
8.146 |
8.146 |
|
801 |
|
|
1.350 |
869 |
64,4 |
1.350 |
869 |
64,4 |
|
80101 |
3240 |
|
|
|
1.350 |
869 |
|
853 |
|
|
449.221 |
446.203 |
99,3 |
449.221 |
446.203 |
99,3 |
|
85313 |
|
10.900 |
8.803 |
80,8 |
10.900 |
8.803 |
80,8 |
|
|
4130 |
|
|
|
10.900 |
8.803 |
|
|
85314 |
|
309.958 |
309.958 |
100,0 |
309.958 |
309.958 |
100,0 |
|
|
3110 |
|
|
|
296.479 |
296.479 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
13.479 |
13.479 |
|
|
85316 |
|
37.373 |
36.452 |
99,9 |
37.373 |
36.452 |
99,9 |
|
|
3110 |
|
|
|
37.373 |
36.452 |
|
|
85319 |
|
69.000 |
69.000 |
100,0 |
69.000 |
69.000 |
100,0 |
|
|
3020 |
|
|
|
266 |
266 |
|
|
|
4010 |
|
|
|
45.977 |
45.977 |
|
|
|
4040 |
|
|
|
3.773 |
3.773 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
8.469 |
8.469 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
1.226 |
1.226 |
|
|
|
4210 |
|
|
|
3.896 |
3.896 |
|
|
|
4260 |
|
|
|
320 |
320 |
|
|
|
4300 |
|
|
|
3.043 |
3.043 |
|
|
|
4410 |
|
|
|
364 |
364 |
|
|
|
4430 |
|
|
|
201 |
201 |
|
|
|
4440 |
|
|
|
1.465 |
1.465 |
|
|
85334 |
|
21.000 |
21.000 |
100,0 |
21.000 |
21.000 |
100,0 |
|
|
4010 |
|
|
|
17.547 |
17.547 |
|
|
|
4110 |
|
|
|
3.023 |
3.023 |
|
|
|
4120 |
|
|
|
430 |
430 |
|
|
85395 |
|
990 |
990 |
100,0 |
990 |
990 |
100,0 |
|
|
3110 |
|
|
|
990 |
990 |
|
900 |
|
|
36.000 |
36.000 |
100,0 |
36.000 |
29.388 |
81,6 |
|
90015 |
|
36.000 |
36.000 |
100,0 |
36.000 |
29.388 |
|
|
|
4260 |
|
|
|
34.750 |
28.331 |
|
|
|
4270 |
|
|
|
1.250 |
1.057 |
|
Ogółem
zadania zlecone |
561.372 |
557.736 |
99,4 |
561.372 |
551.124 |
98,2 |
Wójt
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 60/04
Wójta Gminy Krynki
z dnia 5 marca 2004 r.
Sprawozdanie
z wykonania budżetu gminy za rok 2003.
Budżet gminy na rok 2003 uchwalony
przez Radę Gminy w dniu 26 marca 2003 roku uchwałą Nr IV/40/03 wynosił -
5.043.230,- zł.
Po dokonaniu zmian w ciągu roku budżet gminy przedstawiał się
następująco:
Plan dochodów wynosił -
5.342.016 ,- zł
Plan wydatków wynosił - 5.594.044,-
zł
Z dochodu budżetu gminy
kwotę 177.972,- zł przeznaczono na spłatę zaciągniętych pożyczek.
Deficyt budżetu gminy w
kwocie 430.000,- zł pokryty został kredytem.
Dochody budżetowe za rok 2003
wykonano w wysokości 5.582.053,- zł , co przy planowanym dochodzie w wysokości
5.342.016 ,- zł stanowi 104,5 % planu.
sZCzegółowe WYKONANIE DOCHODÓW ZA ROK 2003 PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:
Z kwoty 5.582.053 ,- zł przypada na:
1. Dochody własne - 1.856.193 ,- zł
2. Dotacje celowe - 1.083.262 ,- zł
w tym:
- dotacje celowe na zadania własne - 525.526 ,- zł
- dotacje celowe na zadania zlecone - 557.736,- zł
3. Subwencja ogólna - 2.642.598 ,- zł
w tym:
- część podstawowa - 488.872 ,- zł
- część oświatowa - 1.900.031 ,- zł
- część rekompensująca - 253.695 ,- zł
z tego:
- rekompensująca dochody utracone w związku z częściową likwidacją podatku od środków transportowych - 131.219 ,- zł.
- rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym - 122.476 ,- zł.
Za przyłącze wodociągowe w Ostrowiu Południowym od prywatnych gospodarstw wpłynęło 6.352 ,- zł, w tym 52,- zł koszta upomnienia.
Otrzymaliśmy nagrodę w konkursie Nasza Gmina w Europie w kwocie 100.000,- zł z NFOSiGW w Warszawie oraz 200.000 ,- zł nagroda specjalna NFOŚiGW.
Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich przekazało Nadleśnictwo Krynki z/s w Poczopku, Starostwo Powiatowe w Sokółce w kwocie 1.673 ,- zł , tj. 88,10 % planu.
Ze sprzedaży mienia komunalnego uzyskano wpływy w kwocie 72.763 ,- zł, z tego 1.478 ,- zł stanowią odsetki od spłaconych rat kupionych mieszkań i lokali gminnych . Z czynszów dzierżawnych uzyskano 233 ,- zł oraz z tytułu kupionych lokali i działek gminnych 71.052,- zł.
Dochody admnistracji publicznej - urzędy gmin wyniosły 63.698 ,-zł , tj. 127,4 % planu:
- wpływy z opłaty admnistracyjnej za czynności urzędowe wyniosły 2.963, - zł, tj. 98,8% planu,
- wpływy z opłat za zarząd , użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości wyniosły 151,-zł, tj.15,1% planu,
- wpływy z różnych dochodów wynoszą 60.584 ,- zł, tj. 110,0% planu, w tym: świadectwo pochodzenia zwierząt , za wynajm pomieszczeń, opalanie budynku Posterunku Policji w Krynkach ; prowizja z obsługi Agencji Nieruchomości Rolnych , ze sprzedaży znaków skarbowych, od przekazanych składek zdrowotnych i podatku dochodowego, refundacja prac interwencyjnych za 2002 rok, zwrot za ogrzewanie szkoły , wpłaty na budowę kanalizacji sanitarnej w Krynkach od prywatnych gospodarstw.
Dochody z podatku dochodowego od osób fizycznych, tj. wpływy z karty podatkowej realizowane są przez Urząd Skarbowy w Sokółce, z tego tytułu wpłynęło 2.877,- zł, tj.411,0% planu, w tym 1,- zł są to odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat.
Dochody z podatków i opłat od osób prawnych osiągnięto w wysokości 471.637,- zł, co stanowi 103,5% planu.
Z wyżej wymienionej kwoty:
- podatek od nieruchomości - płacony jest od 25 jednostek. Osiągnięto dochody w wysokości 400.655,- zł, co stanowi 103,2% planu.
-podatek rolny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki , AWRSP, Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe "AGROPOL" sp. z o.o i sześć parafii na kwotę 23.341,- zł, tj. 96,3% planu.
- podatek leśny - został wpłacony przez Nadleśnictwo Krynki, AWRSP oraz parafię w Ostrowiu Południowym na kwotę 33.715,-zł, tj. 100,6 % planu.
- podatek od środków transportowych - został wpłacony w kwocie 10.250,-zł, tj. 102,5% planu. Wpłynęło 3.676,- zł odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.
Z podatków i opłat od osób fizycznych wpłynęły dochody w wysokości 520.443.,-zł , tj. 99,5% planu:
- wpływy z podatku od nieruchomości - 212.746,- zł , tj. 94,7%
- wpływy z podatku rolnego - 201.089,- zł , tj. 94,7%
- wpływy z podatku leśnego - 8.532,- zł , tj. 94,8%
- wpływy z podatku od środków transportowych - 72.811,- zł , tj. 130%
- wpływy z podatku od spadków i darowizn - 1.242,- zł , tj. 73,1% (realizowany przez Urząd Skarbowy w Sokółce),
- podatek od posiadania psów -wpływów z podatku od posiadania psów nie uzyskano, ponieważ podatek ten został zwolniony uchwałą .
- wpływy z opłaty targowej - 3.004,- zł , tj. 52,70%
- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych - 17.769,- zł , tj. 132,6%
- wpłynęło 3.250,- zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie podatków.
Dochody z tytułu opłaty skarbowej za rok 2003 wyniosły 13.799,-zł, co stanowi 153,3% planu. Są to dochody realizowane przez urzędy skarbowe.
Dochody za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wyniosły 21.143 ,- zł, tj. 99,7% planu.
Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych na rok 2003 planowanych i przekazanych przez Ministrstwo Finansów wpłynęła kwota 366.180,- zł, tj. 92,9% planu. Uzależniony on jest od należnych podatków dochodowych od osób fizycznych w kraju, gminie, województwie, od liczby mieszkańców w gminie i województwie oraz wskaźnika , który co rocznie ulega zmianie.
Z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych nie wpłynęła do budżetu gminy żadna kwota , wręcz przeciwnie musieliśmy zwrócić 4.181,- zł dla urzędu skarbowego.
Dochody z tytułu odsetek od środków na rachunkach bankowych wynoszą 505,- zł, tj. 4,2 % planu.
Z tytułu sprawowania opieki przez opiekunki społeczne , osoby samotne i niedołężne wniosły do budżetu opłatę w kwocie 1.703,- zł, tj. 81,1% planu.
Z opłat stałych za przedszkole wpłynęła do budżetu kwota 15.760,- zł, tj. 107,2 % planu.
Dochody Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Krynkach wyniosły 1.841,- zł, tj. 61,4% planu. Są to dochody za wynajm sali, sprzedaż pocztówek i kaset.
Na zadania własne i zlecone gminie otrzymano 1.083.262,- zł, tj. 98,5 % planu.
Na zadania własne gminy - 525.526,- zł ,tj. 97,7% planu, z tego:
- z Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Białymstoku na bezpieczeństwo publiczne i ochronę przeciwpożarową otrzymano 4.400,- zł.
- z Agencji Nieruchomości Rolnych na dofinansowanie do zakupu sprzętu sportowego otrzymano 2.900 ,-zł.
- otrzymano środki pieniężne ze spłaty funduszu z Amerykańsko - Polskiej Wspólnej Komisji ds. Pomocy Humanitarnej na wyposażenie hali sportowej w Krynkach w kwocie 4.998,- zł oraz 345.000,- zł dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej w Warszawie.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne otrzymano 12.014,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dodatki mieszkaniowe 88.252,- zł, tj. 88,3% planu.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku dotacja na dofinansowanie do wyżywienia uczniów w Szkole Podstawowej wyniosła 15.700,-zł.
- z Agencji Nieruchomości Rolnych na dożywianie dzieci pracowników PGR w świetlicy szkolnej otrzymano 21.754,- zł.
- z Fundacji "Dzieło Nowego Tysiąclecia" w Warszawie na edukacyjną opiekę wychowaczą dla stypendystów otrzymano 25.764,- zł.
- otrzymano środki ze Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji na stypendia gimnazjalistom w kwocie 1.600,- zł.
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku otrzymano dotację nauczycielom emerytom na świadczenia socjalne w wysokości 1.144,- zł.
- ze Starostwa Powiatowego w Sokółce dotację na szkolne schronisko młodzieżowe otrzymano 2.000,- zł.
Na zadania zlecone gminie wplynęło 557.736,- zł, tj. 99,4 % planu , z tego :
- na zadania Urzędu Wojewódzkiego wykonywane przez Urząd Gminy otrzymaliśmy 55.000,- zł,
- na dofinansowanie zadań związanych z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców wpłynęło 586,- zł,
- na wybory do Senatu RP wpłynęło 7.498,- zł,
- na referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne dotację z Krajowego Biura Wyborczego przekazała Delegatura w Suwałkach w kwocie 11.580,- zł,
- z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na zakup podręczników szkolnych uczniom klas I Szkoły Podstawowej wpłynęło 869,- zł, tj. 64,4 %planu.
- na opieka społeczną:
a) na składki i na ubezpieczenie zdrowotne, opłaty za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej otrzymano 8.803,- zł, tj. 80,8 % planu,
b) na wypłatę zasiłków stałych i pomoc w naturze - 309.958 ,- zł, tj. 100% planu,
c) na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych - 36.452,- zł, tj. 97,5% planu,
d) na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej (2,5 etatu) - 69.000,- zł, tj. 100% planu,
e) na pomoc dla repatriantów otrzymano 21.000,- zł, tj. 100% planu.
f) z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas otrzymano 990,- zł, tj. 100% planu.
- na oświetlenie ulic wpłynęła kwota 36.000,- zł, tj. 100% planu. Przekazywana jest za oświetlenie ulic i jego konserwację nie będących w zarzadzie gminy po przedłożeniu zapłaconych faktur. Wpływ tej dotacji uzależniony jest od wielkości kwot faktur.
Subwencja ogólna dla gminy wyniosła 2.642.598,- zł w tym:
1. część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin - 488.872,- zł
2. część oświatowa subwencji ogólnej - 1.900.031,- zł
3. część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin - 253.695,- zł z tego:
- rekompensująca dochody utracone w związku z częściową likwidacją podatku od środków transportowych 131.219,- zł,
-rekompensująca dochody utracone z tytułu ulg i zwolnień w ustawowych w podatku rolnym i leśnym 122.476,- zł
W roku 2003 dochody w stosunku do
planu wykonano w 104,5%.
Wydatki budżetowe wykonano w wysokości 5.411.469,- zł, co przy planie 5.594.044,- zł stanowi 96,7%, z tego zrealizowano zadania zlecone na kwotę 551.124,-zł. Stanowi to 10,2% wykonanych wydatków.
Szczegółowe wykonanie wydatków przedstawia się następująco:
Przelano wpłaty na izby rolnicze 2% wykonanych dochodów z wpływu podatku rolnego w kwocie 4.483,- zł.
Na odśnieżanie, naprawę dróg, ulic oraz chodników wydano 165.728,- zł, tj. 3,1% poniesionych wydatków w 2003 roku.
Opłacono rachunki za podziały i wyceny działek i lokali gminnych przeznaczonych do sprzedaży na kwotę 7.036,- zł.
Za prace związane nad przygotowaniem planu zagospodarowania przestrzennego zapłacono 40.331,- zł.
Wydatki na Radę Gminy wyniosły 34.878,- zł. Dotyczą one wypłat diet radnym, przewodniczącemu i wiceprzewodniczącym oraz delegacji i drobnych zakupów.
Wydatki Urzędu Gminy wyniosły 674.461,- zł, tj. 12,5 % ogólnych wydatków, z tego ze środków własnych 619.461,- zł oraz Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 55.000,- zł. Na płace 15 pracowników , w tym jednego zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy wydano 412.144,- zł. Wypłacono 3 nagrody jubileuszowe oraz 1 odprawę emerytalną - 12.163,- zł. Wypłacono dodatkowe wynagrodzenie roczne w wysokości 31.680,- zł. Przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 86..684,- zł, na ZFŚS - 11.275,- zł. Zakupiono ręczniki, herbatę, mydło pracownikom na kwotę 3.027,- zł. Na delegacje służbowe oraz ryczałty za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych wydano 16.050,- zł. Na olej opałowy, druki, prenumeratę czasopism, papier, materiały biurowe wydano 48.311,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 3.468,- zł. Za rozmowy telefoniczne, przesyłki pocztowe, usługi transportowe, wodę, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników wydano 34.270 ,- zł. Za ubezpieczenie budynków, komputerów opłacono składkę w wysokości 1.181,- zł. Zakupiono dwa komputery z oprzyrządzeniem oraz kserokopiarkę na kwotę 14.208 ,- zł.
Wypłacono prowizję sołtysom w wysokości 16.645,- zł. Opłacono za czasopisma, druki 5.793,- zł. Na obsługę bankową, za znaczki pocztowe, koszty komornika wydano 3.209,- zł.
Wydatki w rozdziale Pozostałej działalności wykonano w kwocie 222.710,- zł, tj. 4,1% ogólnych wydatków. Na płace pracowników interwencyjnych wydano 74.567,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 9.507,- zł. Odprowadzono składki na ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 34.938,- zl. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przelano 8.794,- zł. Za ubranie robocze , badania lekarskie wydano 4.762,- zł. Za druki, czasopisma, pieczątki, książeczki czekowe zapłacono 11.928,- zł. Opłacono składkę za Związek Gmin Puszczy Knyszyńskiej Dorzecza Rzeki Supraśl, ubezpieczenia w kwocie 2.810,- zł. Za obsługę bankową, abonament telewizyjny oraz prace wykonane przez pracowników z programu "Agro-Aktywność" wydano 75.304,- zł. Na delegacje wydano 100- zł.
Za aktualizację spisów wyborców wypłacono rachunek na kwotę 400,- zł oraz przelano składki na ZUS i Fundusz Pracy na kwotę 79,- zł. Opłacono rachunek za materiały - 107,- zł.
Wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu wyniosły 7.498,- zł. Na diety członkom komisji wydano 4.225,- zł. Na wydatki kancelaryjne, druki kart do głosowania 395,- zł. Za transport , rozmowy telefoniczne zapłacono 2.335,- zł oraz delegacje służbowe 325,- zł, na ZUS i Fundusz Pracy przelano 218,- zł.
Wydatki zwiazane z przygotowaniem i przeprowdzeniem ogólnokrajowego referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację traktaku dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej wyniosły 11.580,- zł. Na diety członkom komisji wydano 8.146,- zł. Za transport, umowę zlecenia, rozmowy telefoniczne zapłacono 2.367,- zł oraz delegacje służbowe 608,- zł. Na wydatki kancelaryjne wydano 271,- zł. Opłacono ZUS i Fundusz Pracy od umowy zlecenia w kwocie 188,- zł.
Na obsługę Ochotniczych Straży Pożarnych wydano 67.188,-zł, tj. 1,2% ogólnych wydatków. Kwotę 26.262,- zł stanowią wynagrodzenia dwóch pracowników . Na w/w kwotę składają się płace - 24.712,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.550,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy przekazano 4.536,- zł. Przelano 1.015 ,- zł na ZFŚS. Zakupiono mydło, herbatę, ręczniki i odzież na kwotę 1.095,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 297,- zł. Za udział w akcjach gaszenia pożarów wypłacono strażakom 5.575,- zł. Za części do samochodów strażackich, paliwo zapłacono 13.624,- zł. Opłacono rachunki za energię elektryczną na kwotę 7.243,- zł. za rozmowy telefoniczne, naprawę pomp zapłacono 1.917,- zł. Na ubezpieczenie pojazdów wydano 1.674,- zł.Zakupiono motopompę pływającą w kwocie 3.950,- zł.
Przelano odsetki w kwocie 85.824,- zł, tj. 1,6 % ogólnych wydatków od zaciągniętych pożyczek na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach.
Wydatki Szkoły Podstawowej w Krynkach za 2003 rok zamknęły się kwotą 1.120.461,- zł, tj. 20,7 % ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia dla 25 nauczycieli i 9 pracowników obsługi oraz 2 pracowników sezonowych wydano kwotę 656.460,- zł , w tym na ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy kwotę 1.807 ,- zł. Pozostałą kwotę stanowi wynagrodzenie - 654.653,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 54.194,- zł. Na dodatki socjalne, tj. wiejski i mieszkaniowy kwotę 51.286,- zł . Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 131.514,- zł. Składki na Fundusz Pracy kwotę 17.777,- zł. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 40.150,- zł. Na podróże służbowe wydano kwotę 3.463 ,- zł. Na zakup materiałów i wyposażenia wydano kwotę 94.907,- zł, w tym na zakup węgla kwotę 30.843,- zł., trocin kwotę 2.866,- zł, sprzętu sportowego , wyparzarki i mebli do klas na kwotę 45.734,- zł, prasy oraz innych materiałów, tj. ubrań roboczych, środków czystości , papieru i farby do kserokopiarek , świadectw itp. na kwotę 15.464,- zł . Na zakup leków wydano kwotę 500,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 2.141,- zł. Opłacono za dostawę energii i wody kwotę 11.450,- zł. Za usługi remontowe zapłacono kwotę 1.938,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 19.429,- zł, w tym za usługi pocztowe i telefoniczne kwotę 4.172,- zł, za badania pracowników kwotę 2.088,- zł, za wywóz śmieci kwotę 471,- zł, za dowóz dzieci na zawody sportowe kwotę 171,- zł, za emisję zanieczyszczeń kwotę 1.292,- zł, za szkolenie pracowników kwotę 788,- zł, za wynajm ciągnika kwotę 726, przegląd gaśnic i usługi informatyczne kwotę 1.658,- zł, pozostałą kwotę stanowią opłaty i prowizje bankowe - 8.063,- zł. Za ubezpieczenie budynków i środków trwałych zapłacono kwotę 1.039,- zł. Na zakup podręczników szkolnych 11 uczniom klas I wydano 869,- zł. Na zakup pieca c.o. oraz podłączenie elektryczne wydano 33.344,- zł.
Wydatki w rozdziale Przedszkola przy Szkole Podstawowej za 2003 rok wyniosły kwotę 50.534,- zł. Na wynagrodzenie dla 2 nauczycieli wykorzystano kwotę 31.780,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wydano kwotę 2.579,- zł, na dodatki socjalne kwotę 4.459,- zł ,na materiały 2.000,- zł .Za zużycie energii elektrycznej kwotę 35,- zł. Na ubezpieczenie społeczne zapłacono kwotę 6.751,- zł, na Fundusz Pracy przekazano kwotę 919,- zł. Na ZFŚS kwotę 1.964 ,- zł. Na usługi pozostałe wydano kwotę 47,- zł.
Wydatki Gimnazjum za 2003 rok zamknęły się kwotą 1.370.514,- zł, tj. 25,3 % wykonanych wydatków. Na wynagrodzenia dla nauczycieli i pracowników gimnazjum wydano 300.453,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenia roczne10.019,- zł. Na dodatki socjalne, tj. dodatek wiejski i mieszkaniowy kwotę 24.871,- zł. Na podróże służbowe nauczycieli kwotę 1.645,- zł. Zakupiono materiałów na kwotę 40.567,- zł , w tym na węgiel kwotę 14.974,- zł, trociny na kwotę 637,- zł, na meble do nowo oddanych klas na kwotę 15.075,- zł. , na nagrody dla uczniów , na świadectwa szkolne oraz inne materiały potrzebne do funkcjonowania szkoły kwotę 9.881,- zł. Na leki do apteczek kwotę 199,- zł. Na zakup pomocy dydaktycznych i książek wydano kwotę 734,- zł. Na zakup energii i wody wydano kwotę 1.972,- zł. Na usługi remontowe wydano 650,- zł. Na zakup usług pozostałych wydano kwotę 11.775,- zł - telefon, wynajem autobusu, opłaty bankowe, szkolenia i inne usługi. Na ubezpieczenie społeczne wydano kwotę 61.281,- zł. Na fundusz Pracy kwotę 8.698,- zł . Za ubezpieczenie srodków trwałych kwotę 338,- zł. Na zakładowy Fundusz świadczeń socjalnych przekazano kwotę 17.887,- zł. Na budowę Sali gimnastycznej z zapleczem wydano 880.425,- zł , z tego 345.000,- zł stanowi dotacja z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu oraz 430.000,- zł kredyt zaciagnięty w banku.
Dopłacono do biletów miesięcznych dzieciom dojeżdżającym do szkoły kwotę 21.618,- zł. Opłacono faktury za dowóz dzieci młodszych na kwotę 39.086,- zł. Przelano ZUS i Fundusz Pracy w kwocie 187,- zł. Ogółem na dowożenie dzieci do szkoły podstawowej i gimnazjum wydano 60.891,- zł, tj. 1,1% ogólnych wydatków.
Na wypłaty z ZFŚS nauczycielom emerytom i rencistom przelano 12.014,- zł.
W rozdziale Przeciwdziałanie alkoholizmowi na delegacje służbowe wydano 177,- zł, na materiały, broszury do świetlicy Gminnej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych przeznaczono 2.844,- zł. Za usługi transportowe , zajęcia komputerowe, pogadanki, rozmowy telefoniczne - 15.256,- zł. Na ubezpieczenie sprzętu wydano 172,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 1.922,- zł. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 20.371,- zł.
Na opiekę społeczną w 2003 roku wydano 747.079,- zł, tj. 13,80% poniesionych wydatków ogółem, z tego na zadania własne gminy 300.876,- zł.
W ramach zadań własnych udzielono 35 rodzinom zasiłków celowych pieniężnych i w naturze na kwotę 10.514,- zł. Potrzeby związane z pomocą są o wiele większe. Jednak z braku środków gmina nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb.
Wypłacono 1118 dodatków mieszkaniowych na ogólną kwotę 148.728,- zł, tj. 2,7% poniesionych wydatków, w tym z dotacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego 88.252,- zł.
Wypłacono wynagrodzenie pracownikowi socjalnemu z budżetu gminy kwotę 17.276,- zł, z tego na płace 16.145,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.131,- zł. Przelano składki na ZUS oraz Fundusz Pracy - 3.359,- zł. Na delegacje wydano 96,- zł. Za druki, szkolenia, rozmowy telefoniczne zapłacono 1.949,- zł. Zakupino mydło i ręcznik, herbatęna kwotę 138,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 22.818,- zł.
Świadczono usługi opiekuńcze 5 osobom niepełnosprawanym na kwotę 24.536,-zł. Z tej kwoty na płace opiekunek społecznych wydano 18.783,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne - 1.224,- zł oraz na pochodne od wynagrodzeń - ZUS i Fundusz Pracy 3.853,- zł. Za ZFŚS przelano 676,- zł. Opłacono rachunki za usługi remontowe, telefoniczne, transportowe w wysokości 19.341,- zł. Na utrzymanie Stacji "Caritas" wydano 22.000,- zł. Pielęgniarka zatrudniona w tym ośrodku świadczy usługi medyczne osobom samotnym i niepełnosprawnym, które nie mają możliwości dotarcia do ośrodka zdrowia. Ogółem wydatki tego rozdziału wyniosły 65.877 ,- zł.
Opłacano przez 10 miesiecy 22.967 posiłków w stołówce szkolnej 262 dzieciom na kwotę 31.185,- zł, w tym z dotacji Wojewody Podlaskiego 15.700,- zł.
Dożywiono 132 dzieci z rodzin popegeerowskich od IV-VI-IX-XII 2002r. - łącznie posiłków 15.868 na kwotę 21.754,- zł z dotacji Agencji Nieruchomości Rolnych.
W ramach zadań zleconych gminie z opieki społecznej wypłacono 99 zasiłków stałych, 10 kobietom wychowującym dzieci specjalnej troski na kwotę 41.382,- zł, 145 zasiłki stałe wyrównawcze dla 13 osób, które nie mają prawa do rent i emerytur na kwotę 42.249,- zł . Wypłacono 281 rent socjalnych 32 osobom niepełnosprawnym od dzieciństwa na kwotę 113.247,- zł, 60 zasiłków 16 kobietom z tytułu macierzyństwa- 19.145,- zł, 25 zasiłków okresowych gwarantowanych 3 kobietom z rodzin niepełnych na kwotę 10.008,- zł. Udzielono 102 rodzinom 427 zasiłków okresowych na kwotę 70.448,- zł. Opłacono 100 składek na ubezpieczenie społeczne 11 osobom przebywającym na zasiłkach stałych i okresowych gwarantowanych- 13.479,- zł.
Opłacono składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające zasiłek stały, wyrównawczy, okresowy gwarantowany i rentę socjalną. Łącznie opłacono składkę na ubezpieczenie zdrowotne za 31 osób, naliczono i opłacono 298 składek na kwotę 8.803,- zł.
5 rodzinom wypłacono zasiłki rodzinne na kwotę 3.400,- zł oraz 24 osobom zasiłki pielęgnacyjne na kwotę 33.052,- zł.
Wypłacono wynagrodzenia 2 osobom na kwotę 49.750,- zł, z tego na płace 45.977,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne - 3.773,- zł. Przelano składki ZUS i Fundusz Pracy- 9.695,- zł. Na konto ZFŚS przelano 1.465,- zł. Zakupiono mydło, herbat ę i ręczniki, wypłacono ekwiwalent za odzież na kwotę 266,- zł. Na delegacje służbowe wydano 364,- zł. Opłacono rachunki za druki, wyposażenie, części do komputera na kwotę 3.896,- zł. Za przesyłki pocztowe , rozmowy telefoniczne, naprawy ksera, szkolenia pracowników wydano 3.043,- zł. Za energię elekrtyczną zapłacono 320,- zł. Na ubezpieczenie komputerów , ksera wydano 201,- zł. Ogółem wydatki wyniosły 69.000,- zł.
Na pomoc dla repatriantki w ramach zadań zleconych wydano 21.000,- zł.
Na wyprawkę szkolną dzieciom z I klas szkoły podstawowej wydano 990,- zł.
Wydatki świetlicy szkolnej za 2003 rok zamknęły się kwotą 157.887,- zł. Na wynagrodzenia dla 2 nauczycieli i 5 pracowników stołówki szkolnej wydano kwotę 114.251,- zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne wykorzystano kwotę 8.785,- zł. Na dodatki socjalne dla nauczycieli kwotę 4.921,- zł. Składki na ubezpieczenie społeczne wyniosły kwotę 21.332,- zł. Składki na Fundusz Pracy wyniosły kwotę 2.935,- zł. Na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przekazano kwotę 5.517,- zł, na podróże służbowe kwotę 146,- zł.
W Przedszkolu w Krynkach na wynagrodzenie 4 nauczycieli oraz jednego pracownika obsługi wydano 121.825,- zł, z tego na płace 114.030,- zł oraz na dodatkowe wynagrodzenie roczne 7.795,- zł. Na składki ZUS i Fundusz Pracy przekazano 25.557,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki oraz fartuchy, wypłacono dodatki mieszkaniowe nauczycielom - ogółem na kwotę 8.830,- zł. Na wyjazdy służbowe wydano 800,- zł. Zakupiono środki czystości, leki, książki, pomoce naukowe, opłacono prenumeratę czasopism na kwotę 10.640,- zł. Za energię elektryczną przekazano 1.957,- zł. Opłacono rachunki za wodę, transport, rozmowy telefoniczne, wywóz nieczystości, szkolenia pracowników, badania kaloryczności posiłków - 4.000,- zł. Na ZFŚS przelano 7.479,- zł. Przelano składki na ubezpieczenie budynków -170,- zł. Ogółem wydatki przedszkola wyniosły 181.258,- zł, tj. 3,3 % wydatków poniesionych w 2003 roku.
W rozdziale Pomoc materialna dla uczniów wypłacono stypendia na kwotę 27.364,- zł. Otrzymało je 13 uczniów gimnazjum. Przelano 2.000,- zł na program stypendialny , z którego 4 uczniom gimnazjum przyznane zostały stypendia na rok szkolny 2003/2004 w kwocie 100,- zł miesięcznie.
Wydatki Schroniska młodzieżowego przy Szkole Podstawowej wyniosły kwotę 2.000,- zł. Na zakup materiałów, tj. środków czystości wydano kwotę 127,- zł. Za zużycie energii elektrycznej i wody zapłacono kwotę 1.579,- zł. Na pozostałe usługi, tj. wywóz śmieci kwotę 294,- zł.
Przelano na ZFŚS kwotę 1.144,- zł nauczycielom emerytom i rencistom.
Wydatki na oświetlenie uliczne oraz konserwację wyniosły 99.456,- zł , tj. 1,8 % wykonanych wydatków w opisywanym okresie. W w/w kwocie mieści się dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w wysokości 29.388,- zł (zwrot za oświetlenie uliczne i jego konserwację na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych).
Przelano dotację dla ZGKiM w Krynkach w wysokości 28.000,- zł.
Wydatki Ośrodka Kultury w Krynkach wyniosły 118.946,- zł , tj. 2,2% ogólnych wydatków. Na wynagrodzenia wydano 56.916,- zł, z tego na płace pracowników 52.907,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 4.009,- zł. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 11.446,- zł. Na ZFŚS przelano 2.819,- zł. Zakupiono herbatę, mydło, ręczniki pracownikom na kwotę 404,- zł. Na delegacje służbowe wydano 779,- zł. Opłacono rachunki za węgiel, drewno, materiały biurowe, paliwo, kaset, różnego rodzaju gry, dyplomy, leki na kwotę 20.208,- zł. Za energię elektryczną zapłacono 4.382,- zł. Za rozmowy telefoniczne, wodę, transport, wywóz nieczystości , pranie firan i pościeli, naprawę sprzętu muzycznego, spektakle teatralne, koncerty dla dzieci i młodzieży, wieczorki taneczne opłacono rachunki na kwotę 18.550,- zł. Za prowadzenie zajęć z chórem "Pogodna Jesień" wydano 2.860,- zł. Za ubezpieczenie budynków zapłacono 582,- zł. .
Przy Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Krynkach działają chór "Pogodna Jesień", który skupia emerytów i rencistów. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a w miarę potrzeb, częściej . Działalność chóru jest bogata. Wszelkie organizowane imprezy są z ich udziałem. Istnieją także kółka zainteresowań, takie ja: plastyczne, taneczne,muzyczne oraz teatralne. Wszystkie skupiają dzieci oraz młodzież z Krynek. GOKiS organizuje wiele imprez kulturalnych. Organizowane były wieczorki taneczne, spektakle teatralne dla dzieci, koncerty dla młodzieży, bal maskowy, wycieczki Szlakiem Tatarskim zakończone ogniskiem.
Wydatki Biblioteki wyniosły 30.504,- zł , tj. 0,56% poniesionych wydatków w opisywanym okresie. Na wynagrodzenie wydano 15.498,- zł, z tego na płace 14.481,- zł oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.017,- zł. Na pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy - 3.003,- zł. Na delegacje służbowe wydano 121,- zł. Za prenumaratę czasopism, materiały zapłacono 3.671,- zł, energię elektryczną 819,- zł. Opłacono rachunki za wodę oraz ścieki, abonament telewizyjny na kwotę 492,- zł. Zakupiono książki na kwotę 5.762,- zł. Na ZFŚS przelano 1.015,- zł. Za herbatę, mydło i ręczniki zapłacono 123,- zł.
Na Kulturę fizyczną i sport wydano 33.096,- zł, z tego na leki i proszki do prania strojów piłkarskich, buty 3.259,- zł, delegacaje sportowe, transport, pranie strojów piłkarskich 28.359,- zł oraz ubezpieczenie zawodników 1.478,- zł.
1. Wydatki inwestycyjne w 2003 roku wyniosły 931.927,- zł. Stanowi to 17,2% poniesionych wydatków. Spłacono również obowiązujące raty pożyczek zaciągniętych na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków w Krynkach w kwocie 400.000,- zł.
2. Wydatki na wynagrodzenia , tj. płace, dodatkowe wynagrodzenie roczne, odprawy, nagrody jublileuszowe wyniosły 2.052.663,- zł, tj. 37,9 % ogólnych wydatków ( 90 etatów ).
3. Pochodne od wynagrodzeń, tj. ZUS i Fundusz Pracy wyniosły 437.731,- zł , tj. 8,1% wydatków.
4. Na zasiłki, pomoc w naturze, dodatki mieszkaniowe wydano 559.581,- zł, tj. 10,4% poniesionych wydatków.
5.Na pozostałe wydatki przypada kwota 1.429.567,- zł, tj. 26,4% ogólnych wydatków.
Wykonane dochody - 5.582.053,- zł
Wykonane wydatki - 5.411.469,- zł
Różnica /+/ 170.584,- zł
Wolne środki ujęte do planu - 207.028,- zł
Zaciągnięty kredyt bankowy - 430.000,- zł
Spłacone pożyczki -
400.000,- zł
Wolne środki na koniec 2003 roku - 407.612,- zł
Wójt Gminy
Bogusław Marian Panasiuk