Zarządzenie nr 93/04

W sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego na czas zewnętrznego zagrożenia
GGSSS SGS

Zarządzenie Nr 93/04

Wójta Gminy Krynki

z dnia 1 października 2004 r.

               w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Krynki na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.

Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 2002r. Nr 21, poz. 205; Nr 74, poz. 676; Nr 81, poz. 732, Nr 113; poz. 984 i 985; Nr 156, poz. 1301; Nr 166, poz. 1363; Nr 199, poz. 1673 ; Nr 200, poz. 1679 i 1687; Nr 45, poz. 391;Nr 139,poz.1326; Nr 166,poz.1363; Nr 90,poz.844; Nr 96, poz.874; Nr 223, poz. 2217;Nr 179, poz.1750; Nr 210 poz.2036; Nr 116,poz.1203.) zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się regulamin Urzędu Gminy Krynki na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarczego.

§ 3.  Traci moc zarządzenie Nr 1/96 z dnia 20 stycznia 1997 w sprawie regulaminu Urzędu Gminy Krynki na czas wojny.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt

Bogusław Marian Panasiuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Załącznik 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         do Zarządzenia Nr 93/04

                                                               Wójta Gminy Krynki.

                                                                z dnia 1 października 2004 r.

R E G U L A M I N

Urzędu Gminy Krynki
na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.

R O Z D Z I A  Ł   I

Postanowienia wstępne

§ 1. Regulamin Urzędu Gminy Krynki na czas  zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa kryzysu polityczno-militarnego/i wojny, zwany dalej "regulaminem", określa:

1/ siedzibę Urzędu i jego podstawowe funkcje,

2/ strukturę organizacyjną Urzędu,

3/ zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych,

4/ zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych ,

5/ organizację działalności kontrolnej w Urzędzie, ,

6/ przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków, listów,

7/ zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie,

8/ zasady planowania pracy w Urzędzie,

9/ zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism,

10/ postanowienia końcowe.

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1/ wójcie - należy przez to rozumieć wójta gminy,   

2/ referatach - należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne Urzędu, 

3/ kierownikach referatów - należy przez to rozumieć również kierowników równorzędnych komórek organizacyjnych, dla których ustalono inny tytuł służbowy,

4/ jednostkach podległych lub nadzorowanych przez wójta, - należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne działające na terenie gminy Krynki.

§ 3. Kompetencje wójta na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny

 

1.  W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny Urząd podlega wójtowi, który kieruje jego pracą przy pomocy swoich zastępców.

2. W razie nieobecności wójta, jego funkcje wykonują jego zastępcy, a  w  przypadku nieobecności zastępców - upoważnieni pracownicy.

3. Zadaniem Urzędu Gminy Krynki w   czasie  zewnętrznego zagrożenia  

    bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny jest

    zapewnienie   realizacji  zadań  powierzonych  wójtowi,   do  wykonania   

    zgodnie z przepisami prawnymi i decyzjami     Wojewody.

4. Do zadań Urzędu należy także prowadzenie spraw należących do  wójta gminy,

       jako zwierzchnika jednostki dla której  jest organem założycielskim, oraz podległym lub podporządkowanym.

5. Kierownik zakładu pracy kieruje  działalnością Urzędu,  podczas podwyższania  gotowości obronnej   Państwa i w czasie wojny na zasadzie jednoosobowego   kierownictwa:

1/wydaje dyspozycje mające na celu zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez swoich zastępców, kierowników komórek organizacyjnych
i upoważnionych pracowników,

2/organizuje wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony przez Urząd i nadzorowane jednostki organizacyjne oraz podmioty gospodarcze, dla których jest organem założycielskim, a ponadto przez organizacje społeczne działające na swoim terenie,

3/  rozpatruje i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty wójta.

§ 4. 1.Zastępcy wykonują wyznaczone przez   wójta zadania oraz pełnią zastępstwo w razie jego nieobecności. Zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności należące do nich.

2. Zastępcy wykonują swoje czynności stosownie do ustalonego zakresu działania
oraz przyznanych im uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i aprobaty
spraw  zapewniających sprawne funkcjonowanie Urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy i w tym zakresie nadzorują działalność  wszystkich komórek organizacyjnych.

3. Pierwszy Zastępca odpowiada ponadto za obsadę  kadrową  Urzędu na czas kryzysu, zagrożenia  i wojny.

4. Niezależnie od problemowego podziału pracy do bezpośredniej aprobaty
wójta na czas wojny zastrzega się:

1) sprawy wynikające ze sprawowania przez wójta funkcji przedstawiciela Wojewody odpowiadającego za wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej na administrowanym przez siebie obszarze,

2) korespondencję i meldunki kierowane do wojewody,

3) sprawy wynikające ze sprawowania  przez  wójta funkcji Szefa Obrony   Cywilnej gminy w tym dotyczące ewakuacji, akcji   ratunkowych i udzielania  pomocy poszkodowanym,

4) zatwierdzanie organizacji i zasad działania Urzędu, oraz podległych
wójtom przedsiębiorstwom, instytucjom i innym  jednostkom organizacyjnym  
 podporządkowanym na czas  wojny,

5) ochronę tajemnicy państwowej i służbowej.

§ 5. Urząd jest aparatem pomocniczym wójta.

R O Z D Z I A Ł  II

Siedziba Urzędu jego podstawowe funkcje

§ 6. Urząd Gminy ma swoją siedzibę w Krynkach przy ul. Garbarskiej 16.

§ 7. 1.W celu zapewnienia warunków do działania wójta w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny, przygotowuje się:

2. obiekt budowlany stanowiący stałą siedzibę Urzędu Gminy Krynki zwany Dotychczasowym Miejscem Pracy /DMP/,

3. przygotowany obiekt budowlany w Krynkach przy ul…  zwany Zapasowym Miejscem Pracy (ZMP).

4. Wójt wraz z niezbędną kadrą kierowniczą Urzędu może wykonywać                                                                              swoje funkcje w ZMP uzyskując wcześniej zgodę Wojewody,

5. W czasie wykonywania przez wójta swoich funkcji w DMP działalnością  Urzędu w ZMP kieruje jego zastępca.

§ 8. Liczba etatów w komórkach organizacyjnych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny może ulegać zmianom.

§ 9. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.

R O Z D Z I A Ł  III

Struktura organizacyjna Urzędu Gminy Krynki

§ 10. 1.Urząd w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny tak długo jak to możliwe, funkcjonować będzie z zachowaniem struktur organizacyjnych obowiązujących w czasie pokoju.

2. W razie potrzeby mogą być wprowadzone  zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu.

3. Pracą Urzędu na Dotychczasowym Miejscu Pracy, dalej "DMP" i Zapasowym Miejscu Pracy, dalej "ZMP" kieruje wójt przy pomocy zastępców lub upoważnionych przez siebie pracowników.

§ 11. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty znakowane symbolem:

  1/ Referat Organizacyjny - "OR"

2/ Referat  Finansowy     -  "FN"

3/ Referat Gospodarczy - "RG"

4/Urząd Stanu Cywilnego i ds. obywatelskich - "USC"

5/Radca Prawny

 

R O Z D Z I A Ł   IV

Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych

§ 12. Referaty /inne komórki organizacyjne/ Urzędu  w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny tak długo jak to będzie możliwe realizować będą zadania czasu pokoju oraz:

1) W zakresie spraw ogólno-obronnych

    1/ realizować zadania wynikające z kompetencji wójta,

2/ realizować zadania ustalone przez wójta,

3/ przygotowywać materiały i opracowania na potrzeby  wójta,

4/ sprawować nadzór nad działalnością podległych i podporządkowanych jednostek organizacyjnych wg ustaleń prawnych w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

5/  przygotowywać projekty rozporządzeń, zarządzeń, decyzji i wytycznych wydawanych poprzez wójta,

6/  podejmować  działania w zakresie utrzymania porządku publicznego, zapobiegać sytuacjom kryzysowym i uczestniczyć w usuwaniu ich skutków;

7/ współdziałać w  utrzymaniu w stałej aktualności Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny w części dotyczącej referatów oraz utrzymywać w stałej aktualności plan obsady personalnej referatów i szczegółowe zakresy obowiązków poszczególnych pracowników na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

8/  współdziałać w utrzymaniu w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych stanów  gotowości obronnej państwa w gminie;

   9/  wykonywać zadania wynikające z bieżącej działalności Urzędu
        w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej wg kompetencji  referatów.

 

2) W zakresie spraw gospodarczo-obronnych:

     1/opracowywać projekty właściwej dla referatu, części Programu Mobilizacji Gospodarki;

2/ przygotowywać dane do projektów planów realizacji zadań obronnych

     w ramach wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa na terenie gminy,

3/ przygotowywać oceny sytuacji gospodarczej gminy wraz z wnioskami 

    wymagającymi decyzji  wójta,

 

3). W zakresie obrony cywilnej:

 

1/współdziałać z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

2/ opracowywać i utrzymywać w stałej aktualności plany zapewniające realizację zadań zawartych w Planie Obrony Gminy.

 

4). W zakresie nadzoru i kierownictwa nad jednostkami, dla których wójt pełni funkcję     

       organu założycielskiego:

 

1/    podejmują przedsięwzięcia związane z przekazaniem zadań w zakresie obronności, określają zasady, tryb i terminy ich wykonania oraz nadzorują ich realizację;

 

R O Z D Z I A Ł  V

Zakresy działania referatów, samodzielnych komórek organizacyjnych urzędu.

§ 13. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami pracowniczymi, organizacyjnymi, nadzoru

 

Referaty  w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będą zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/  koordynowanie w jednostkach organizacyjnych, dla których wójt pełni funkcję organu założycielskiego oraz wszystkich innych jednostkach działających na terenie gminy  bez względu na ich podporządkowanie, przedsięwzięć w gospodarowaniu w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny siłą roboczą;

2/  organizowanie   niezbędnego  dopływu  pracowników do zakładów  pracy, wykonujących zadania  programu mobilizacji gospodarki;

3/  organizowanie pośrednictwa pracy w zakresie uzupełniania stanów  etatowych przewidzianych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny w  jednostkach organizacyjnych kontynuujących działalność, pozyskując  w miejsce osób przewidzianych do służby  w Siłach Zbrojnych i jednostkach przewidzianych do militaryzacji pracowników z zakładów pracy, których działalność została zawieszona lub uległy rozwiązaniu;

4/ organizowanie zatrudnienia absolwentów szkół ponad podstawowych i wyższych

oraz specjalistów, jak również  opracowywanie w tym zakresie
 odpowiednich planów rozdziału tych osób;

5/ prowadzenie spraw organizacji i funkcjonowania Urzędu, spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, a także planowania pracy Urzędu podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;

6/  uaktualnienie etatu i wykazu obsady stanowisk pracy na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny oraz zakresów obowiązków poszczególnych pracowników;

7/  prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych w Urzędzie podlegających obowiązkowi służby wojskowej oraz spraw związanych ze zwalnianiem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej (reklamowania) żołnierzy rezerwy objętych reklamacja z urzędu /dot. organów samorządowych/;

8/  być w gotowości do odwołania z urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich udzielania jak również ograniczenie do niezbędnych potrzeb delegacji służbowych;

9/  ograniczenie do niezbędnego minimum rozwiązywania umów o pracę;

10/ prowadzić politykę informacyjną wójta i organizować współpracę ze  środkami  

      masowego przekazu w celu realizacji przedsięwzięć  zapewniających kształtowanie    

      wśród  obywateli pracowników pożądanych postaw i zachowań;

11/ zapewnić podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji

o skutkach obowiązywania stanu wojennego w sferze praw i obowiązków obywateli

12/ zarządzić przystąpienie w ustalonych drukarniach do druku prasy i materiałów propagandowych, zgodnie z planem wydawniczym na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

13/zapewnić obsługę organizacyjną kierownictwa Urzędu na stanowiskach kierowania;

14/współuczestniczyć w przygotowaniu stanowisk kierowania (DMP i ZMP) zgodnie z planami przemieszczenia Urzędu,

15/wydać zaświadczenia reklamacyjne dla pracowników - żołnierzy rezerwy
     podlegających zwolnieniu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej
     /reklamowanych/ w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

16/  w razie wprowadzenia przez Prezydenta RP stanu wojennego zarządzić zawieszenie działalności referatów /jeśli zachodzi taka potrzeba/, a pracowników podporządkować kierownikowi innej komórki organizacyjnej;

17/ współdziałać z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego PUW w zakresie nadzoru
      i kontroli wykonywania zadań obronnych i obrony cywilnej przez jednostki
      podległe i podporządkowane  wójtowi.

18/ organizowanie  współpracy wójta  z Wojewodą ;

19/ utrzymywanie  kontaktów wójta z Wojewodą zgodnie z obowiązującymi w

      czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-

      militarnego/ i wojny z zasadami;

§ 14. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami prawnymi Samodzielne stanowisko pracy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z Regulaminu Urzędu, czasu pokoju, oraz:

1/ prowadzić obsługę prawną wójta i  komórek organizacyjnych jednostki w zakresie
    obronności;

2/ prowadzić rejestrację zbiorów rozporządzeń, zarządzeń i decyzji dot. spraw

   obronnych wójta,
    

3/  koordynować przygotowanie dokumentów  dotyczących gminy,

4/  opiniować pod względem formalno-prawnym wewnętrzne akty normatywne dotyczące problematyki gospodarczo-obronnej gminy,

§ 15. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami rolnictwa, ochrony środowiska

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/  ustalić szczegółowe zadania dla właściwych jednostek organizacyjnych dot.  zabezpieczenia ciągłości produkcji rolnej;

2/ prowadzić sprawy związane z przygotowaniem przejścia na wojenny system  skupu produktów rolnych;

3/  przygotować do wprowadzenia obowiązek dostaw produktów rolnych na rzecz państwa;

4/ podjąć przygotowania organizacyjno-techniczne do realizacji dostaw i świadczeń

na rzecz sił zbrojnych oraz określonych resortów i jednostek organizacyjnych;

5/ podjąć i maksymalnie przyśpieszyć prace związane z realizacją  przedsięwzięć zmierzających do złagodzenia skutków w przypadku przerwania dostaw wyrobów, materiałów i surowców z zagranicy;

6/ współdziałać z Wydziałem  Rolnictwa  i  Ochrony  Środowiska  PUW
   w rozdzielnictwie zasobów produktów rolnych i pasz znajdujących się
   w jednostkach organizacyjnych, punktach skupu i magazynach;

7/ programować  działania w zakresie ochrony środowiska;

8/sporządzać bilans wody pitnej i przemysłowej do celów technologicznych, przeciwpożarowych i likwidacji skażeń;

9/  realizować zadania związane z  utrzymaniem, konserwacją, ochroną i odbudową urządzeń wodnych i systemów melioracyjnych oraz zaopatrzenia w wodę pitną, do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów specjalnych;

10/  prowadzić bieżącą rejestrację zniszczeń wojennych w zakresie złóż kopalin użytecznych w czasie wojny;

11/  współdziałać z właściwymi zarządami lasów państwowych w zakresie zapewnienia świadczeń przez właścicieli lasów niepaństwowych na potrzeby obronne państwa;

12/  uczestniczyć w systemie wykrywania skażeń i zakażeń, na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

13/ przygotować do działań służby weterynaryjne;

14/  przygotować punkty utylizacji padłej zwierzyny i odpowiednio je zabezpieczyć;

15/  współdziałać z jednostkami wchodzącymi w skład systemu Wojewódzkiego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania w organizacji przedsięwzięć zapewniających ochronę przed skażeniami i zakażeniami w przypadkach nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w czasie  wojny;

16/  ustalić i uzgodnić sposoby usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi lub dla środowiska.

§ 16. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami geodezji, kartografii, katastru i nieruchomości

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa  (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/ zabezpieczyć ośrodki dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i znajdujące się

    w nich zasoby geodezyjne;

2/ przygotować materiały i mapy  tematyczne dot. gleb służących do programowania na czas wojny produkcji rolnej i zwierzęcej; 

3/ prowadzić mapy prognoz i zniszczeń infrastruktury dla potrzeb obronności;

4/ modernizować  i  na  bieżąco aktualizować mapę zasadniczą administrowanego terenu;

5/ współdziałać z Wydziałem Rolnictwa i Ochrony Środowiska Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawach związanych z  gospodarką  gruntami w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.

§ 17. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami architektury, budownictwa

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/ prowadzić sprawy ujmowania zagadnień obronnych w planach miejscowych przestrzennego zagospodarowania oraz sprawowania nadzoru budowlanego w realizacji budownictwa obronnego i specjalnego, a w szczególności:

a/ opiniować plany szczegółowej lokalizacji inwestycji o charakterze obronnym;

b/ zapewniać, w porozumieniu z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego,
w terenowych planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego miejsc przeznaczonych na budowle ochronne dla ludności;

c/ sprawować nadzór techniczno-budowlany w zakresie budowli ochronnych, punktów zabiegów sanitarnych i likwidacji skażeń.

2/ integrować wnioski obronne z gospodarczymi w treści sporządzanych planów i  nadawać projektowanym rozwiązaniom przestrzennym walory obronności;

3/ współdziałać z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w sprawach architektury

    i budownictwa.

§ 18. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami społecznymi

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu, zakładu pracy czasu pokoju, oraz:

1/ sprawować w czasie wojny nadzór nad działalnością jednostek    pomocy    społecznej

    niezależnie od podmiotu prowadzącego oraz koordynować przedsięwzięcia w tym

    zakresie;

2/ współpracować w zakresie ochrony zdrowia z jednostkami służby zdrowia na
  administrowanym terenie;

3/ bilansować potrzeby kadrowe kierowców samochodowych, pracowników stacji

    obsługowo-naprawczych oraz potrzeb naprawczych taboru  samochodowego,  

określić możliwości ich pokrycia w zapleczu usługowo-naprawczym na administrowanym terenie;

4/ prowadzić sprawy związane z obowiązkowymi świadczeniami przewozowymi

w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

5/ współdziałać z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w realizacji zadań w sektorze

    komunalno - bytowym w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

6/ prowadzić sprawy dotyczące przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz

    inicjować przedsięwzięcia w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem

   drogowym, ustawianiem znaków drogowych, oświetleniem;

7/ zapewnić nadzór nad realizacją inwestycji własnych oraz realizować zadania 
    zlecone przez Wojewodę uwzględniając aspekty obronne.

§ 19. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami obronnymi i obrony cywilnej

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu, zakładu pracy czasu pokoju, oraz:

1/ realizować przygotowania obronne w gminie w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

2/ sprawować funkcję inwestora w zakresie utrzymania obiektów DMP i ZMP

    w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej;

3/ utrzymywać w stałej gotowości niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające

    funkcjonowanie SK w DMP i ZMP;

4/ realizować zlecone przez Wojewodę zadania w zakresie militaryzacji;

6/ koordynować przedsięwzięcia z zakresu obronności realizowane przez jednostki podległe i podporządkowane;

7/ określać zasady, tryb i terminy wykonywania zadań obronnych dla jednostek podległych  i podporządkowanych  oraz udzielać im fachowej pomocy
w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań;

8/sprawować nadzór i kontrole terminowego i prawidłowego wykonania zadań obronnych nad  jednostkami podległymi   i podporządkowanymi;

9/ stosownie do potrzeb, w uzgodnieniu z Wojewodą Podlaskim  wydawać zarządzenia porządkowe w celu zabezpieczenia ładu i porządku publicznego na administrowanym terenie, a także wprowadzać odpowiednie ograniczenia

w zakresie swobody poruszania się osób, działalności stowarzyszeń zarejestrowanych i zwykłych, zrzeszeń oraz organizacji społecznych

i zawodowych, a także ruchu pojazdów na drogach publicznych;

10/ realizować zadania  wynikające z "Planu Obrony Cywilnej" gminy,

11/ organizować i koordynować realizację zadań określonych przez Wojewodę
w sprawach obrony cywilnej;

12/ organizować przedsięwzięcia zmierzające do odtworzenia zniszczonych systemów obrony cywilnej;

13/ wykonywać zadania z zakresu  prowadzenia akcji ratunkowych;

14/  realizować zadania związane z  działaniem systemu powszechnego ostrzegania
i alarmowania ludności, a także systemu wykrywania skażeń;

15/ realizować zadania związane z  budową i odbudową budowli ochronnych, urządzeń specjalnych i punktów zabiegów sanitarnych;

16/ realizować  zadania w zakresie zaciemniania;

17/ organizować i realizować zadania związane  zaopatrzenie sił obrony cywilnej
i ludności w sprzęt techniczno-wojskowy, specjalistyczny obrony cywilnej
i środki ochrony indywidualnej;

18/ przekazywać do legalizacji przyrządy dozymetryczne;

19/ wyposażyć w sprzęt obrony cywilnej i łączności stanowiska kierowania;

20/ planować i organizować szkolenia z zakresu obrony cywilnej wg skróconych planów szkolenia, zintensyfikować szkolenie ludności w zakresie powszechnej samoobrony;

21/  postawić w stan gotowości  do działania formacje obrony cywilnej
o podstawowym stopniu gotowości;

22/ na podstawie decyzji Wojewody przystąpić do  realizacji planu OC w zakresie ochrony zakładów pracy i obiektów użyteczności publicznej przed skutkami działania środków rażenia;

23/  zrealizować techniczno-organizacyjne przygotowania do przyjęcia ewakuowanej  ludności z m. Krynki;

24/ przygotować pomieszczenia do zakwaterowania ludności przybyłej w ramach ewakuacji;

25/  być w gotowości do prowadzenia kontroli i ewidencji napromieniowania ludności;

26/ na zarządzenie Wojewody przystąpić do budowy polowych punktów odkażania
i dezaktywacji;

27/  zabezpieczyć żywność, ujęcia wody pitnej, produkty rolno-spożywcze, a ponadto zabezpieczyć zwierzęta i pasze przed skażeniami i zakażeniami;

28/ zbierać informacje o zagrożeniach i stanie bezpieczeństwa w gminie,

29/ przyjmować i ewidencjonować otrzymane od Wojewody Podlaskiego informacje

 i przekazywanie ich wójtowi gminy,

30/ przyjmować i ewidencjonować meldunki i sprawozdania kierownictwa Urzędu, i przekazywać je Wojewodzie;

31/  zbierać i selekcjonować informacje z jednostek podległych  i podporządkowanych;

32/  opracowywać i przekazywać kompetentnym osobom funkcyjnym bieżących meldunków o sytuacji, liczbie użytych sił i środków do akcji ratunkowych;

33/  zbierać informacje od jednostek podległych i podporządkowanych mających wpływ na stan gospodarczo-obronny i bezpieczeństwo w gminie;

34/ znajomość miejsc przebywania kierownictwa Urzędu,

35/       współpraca z właściwą terytorialnie jednostką Państwowej Straży Pożarnej
w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

36/ zapewnienie całodobowego dyżuru w Urzędzie,

§ 20. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami obywatelskimi

Samodzielne stanowisko pracy i Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/ koordynować i organizacyjnie zapewnić realizację potrzeb mobilizacyjnych
     Sił   Zbrojnych, współuczestniczyć w opracowywaniu planów w przedmiocie    

    prac związanych z potrzebą ich natychmiastowego uzupełnienia;

2/ organizować i realizować zadania na rzecz powszechnego obowiązku obrony; 

3/ realizować plan świadczeń osobistych i rzeczowych na  potrzeby Sił Zbrojnych
i innych jednostek organizacyjnych;

4/ utrzymywać w stałej aktualności dokumentację akcji kurierskiej;

5/ prowadzić sprawy ewakuacji ludności w zakresie dotyczącym Urzędu.

6/  współpraca z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji zadań związanych z przygotowaniem do funkcjonowania przejść granicznych w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

2/ planowanie   środków  finansowych   na   realizację  infrastruktury  przejść  granicznych i sprawowanie nadzoru nad ich zagospodarowaniem;

3/ wydawanie, w uzgodnieniu z Wojewodą Podlaskim,  zarządzeń    porządkowych  ograniczających   swobodę   poruszania   się osób w strefie nadgranicznej.

§ 21. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami administracyjnymi, gospodarczymi

Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/ prowadzić obsługę finansowo-księgową Urzędu w części dotyczącej obronności;

2/ realizować zadania związane z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym stanowisk  kierowania podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;

3/ współuczestniczyć w zorganizowaniu zbiorowej i indywidualnej ochrony pracowników Urzędu przed środkami rażenia;

4/ zorganizować i zaopatrzyć pracowników w odzież i sprzęt ochronny;

5/ zorganizować i  zaopatrzyć  siły ratownicze Urzędu w niezbędne odkażalniki, środki ochrony indywidualnej, materiały do zaciemniania itp.

§ 22. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami finansowymi

Referat Finansowy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe  wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:

1/ prowadzić sprawy związane z finansowaniem i sprawowaniem kontroli finansowej i realizacji wyodrębnionych zadań obronnych w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny;

§ 23. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawamiokreślania zadań w stosunku do jednostek organizacyjnych, których organem założycielskim jest wójt i jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez wójta do funkcjonowania w czasie zewnętrznego zagrożenia  bezpieczeństwa  państwa /kryzysu polityczno-militarnego/   i   wojny /zadania innych komórek /.

 

1/  określanie zadań w stosunku do przedsiębiorstw których organem założycielskim jest wójt i jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez wójta, które będą kontynuowały działalność w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;

2/  opracowywanie w ramach zakresu swojego działania planów i projektów           przedsięwzięć gospodarczo-obronnych, informowanie Wojewody o ich realizacji w ujęciu rzeczowym i finansowym;

3/  nadzorowanie realizacji zadań wynikających z wojewódzkiego programu mobilizacji gospodarki w dziale dotyczącym działalności Urzędu,

4/ podejmowanie   przedsięwzięć   w  celu  łagodzenia  skutków  przerwania  dostaw materiałów i surowców z zagranicy;

5/ zawieranie umów cywilnoprawnych   przedsiębiorstw w stosunku do których wójt pełni funkcję organu założycielskiego, w celu realizacji zadań gospodarczo-obronnych na potrzeby gminy  ;

6/  na wniosek Wojewody lub wg własnych ustaleń po uzgodnieniu z Wojewodą zarządzenie gotowości do przeniesienia lub zawieszenia działalności  ustalonych zakładów pracy na czas wojny bez względu na ich podległość;

7/  inicjowanie  współpracy  jednostek  produkcyjnych,  handlowych   i  usługowych  w zakresie zaspokajania potrzeb ludności;

8/ zapewnienie realizacji zadań wynikających z wprowadzenia przez Radę Ministrów reglamentacji towarów i usług dla ludności.

§ 24. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami ochrony informacji niejawnych

1.         W Urzędzie, zakładzie pracy funkcjonuje Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, zajmujący się ochroną informacji niejawnych;

2. Zasady i sposób postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny określa Plan ochrony dokumentów i informacji niejawnych /inny plan/  Urzędu,.

 

R O Z D Z I A Ł  VI

§ 25. Organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie,

W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny organizacja  działalności   kontrolnej w Urzędzie  odbywa  się  na  zasadach  określonych w regulaminie na czas pokoju.

 

 

R O Z D Z I A Ł  VII

§ 26. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków, listów.

 

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów odbywa się na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju przy uwzględnieniu przepisów prawa obowiązujących w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.

R O Z D Z I A Ł VIII

§ 27. Zasady planowania pracy w Urzędzie

W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny zasady planowania pracy w Urzędzie określa regulamin na czas  pokoju.

 

R O Z D Z I A Ł IX

§ 28. Zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie,

W czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny zasady wykonywania funkcji kierowniczych w Urzędzie, określa regulamin na czas  pokoju.

R O Z D Z I A Ł X

§ 29. Zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism

1/ Do  podpisu wójta zastrzeżone są sprawy wymienione  w  §  4 regulaminu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.

2/ W pozostałych sprawach stosuje się odpowiednio przepisy Regulaminu na czas

    pokoju.

R O Z D Z I A Ł  XI

 

Postanowienia końcowe

§ 30. 1.Regulamin Urzędu Gminy Krynki na  czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny jest aktem normatywnym, który wprowadza wójt w celu kontynuowania na administrowanym przez siebie obszarze działalności   administracyjnej,  gospodarczo-obronnej i obrony cywilnej.

2.  Działalność   Urzędu, podporządkowana   jest   nadrzędnemu  zadaniu,  jakim  jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.

3.  Czas pracy Urzędu w zależności  od sytuacji  ustalony  będzie  w  odrębnym  trybie.

 

 

 

 

 

 

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony