Zarządzenie nr 93/04
Zarządzenie Nr 93/04
Wójta Gminy Krynki
z dnia 1 października 2004 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego
Urzędu Gminy Krynki na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.
Na podstawie art. 2 ustawy z dnia 21
listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz. U. z 2002r. Nr 21, poz. 205; Nr 74,
poz. 676; Nr 81, poz. 732, Nr 113; poz. 984 i 985; Nr 156, poz. 1301; Nr 166,
poz. 1363; Nr 199, poz. 1673 ; Nr 200, poz. 1679 i 1687; Nr 45, poz. 391;Nr
139,poz.1326; Nr 166,poz.1363; Nr 90,poz.844; Nr 96, poz.874; Nr 223, poz. 2217;Nr
179, poz.1750; Nr 210 poz.2036; Nr 116,poz.1203.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się regulamin Urzędu Gminy Krynki na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu Gospodarczego.
§ 3. Traci moc zarządzenie Nr 1/96 z dnia 20 stycznia 1997 w sprawie regulaminu Urzędu Gminy Krynki na czas wojny.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z
dniem podjęcia.
Wójt
Bogusław Marian Panasiuk
Załącznik
do Zarządzenia
Nr 93/04
Wójta Gminy Krynki.
z dnia 1 października 2004 r.
R E G U L A M I N
Urzędu Gminy Krynki
na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.
R O Z D Z I
A Ł
I
Postanowienia wstępne
§ 1. Regulamin Urzędu Gminy Krynki na
czas zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa kryzysu polityczno-militarnego/i wojny, zwany dalej
"regulaminem", określa:
1/
siedzibę Urzędu i jego podstawowe funkcje,
2/
strukturę organizacyjną Urzędu,
3/
zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych,
4/ zakresy działania poszczególnych
komórek organizacyjnych ,
5/ organizację działalności kontrolnej
w Urzędzie, ,
6/ przyjmowanie, rozpatrywanie i
załatwianie petycji, skarg, wniosków, listów,
7/ zasady wykonywania funkcji
kierowniczych w Urzędzie,
8/ zasady planowania pracy w Urzędzie,
9/ zasady podpisywania aktów prawnych,
decyzji i pism,
10/ postanowienia końcowe.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1/ wójcie - należy przez to rozumieć wójta gminy,
2/ referatach - należy przez to rozumieć również komórki organizacyjne Urzędu,
3/ kierownikach
referatów - należy przez to rozumieć również kierowników równorzędnych komórek
organizacyjnych, dla których ustalono inny tytuł służbowy,
4/ jednostkach podległych lub nadzorowanych przez wójta,
- należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne działające na terenie gminy
Krynki.
§ 3. Kompetencje wójta na czas
zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny
1. W
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny Urząd podlega wójtowi, który kieruje jego pracą
przy pomocy swoich zastępców.
2. W razie
nieobecności wójta, jego funkcje wykonują jego zastępcy, a w
przypadku nieobecności zastępców - upoważnieni pracownicy.
3. Zadaniem Urzędu Gminy Krynki w
czasie zewnętrznego
zagrożenia
bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny jest
zapewnienie realizacji
zadań powierzonych wójtowi,
do wykonania
zgodnie z przepisami prawnymi
i decyzjami Wojewody.
4. Do zadań Urzędu należy także prowadzenie
spraw należących do wójta gminy,
jako
zwierzchnika jednostki dla której jest
organem założycielskim, oraz podległym lub podporządkowanym.
5. Kierownik zakładu pracy kieruje
działalnością Urzędu, podczas
podwyższania gotowości obronnej Państwa i w czasie wojny na zasadzie
jednoosobowego kierownictwa:
1/wydaje dyspozycje mające na celu
zapewnienie prawidłowej realizacji zadań przez swoich zastępców, kierowników
komórek organizacyjnych
i upoważnionych pracowników,
2/organizuje wykonywanie zadań w
ramach powszechnego obowiązku obrony przez Urząd i nadzorowane jednostki
organizacyjne oraz podmioty gospodarcze, dla których jest organem założycielskim,
a ponadto przez organizacje społeczne działające na swoim terenie,
3/ rozpatruje
i podejmuje decyzje w sprawach zastrzeżonych do osobistej aprobaty wójta.
§ 4. 1.Zastępcy wykonują wyznaczone przez wójta zadania oraz pełnią zastępstwo w razie jego nieobecności. Zakres zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności należące do nich.
2. Zastępcy wykonują swoje czynności
stosownie do ustalonego zakresu działania
oraz przyznanych im uprawnień w przedmiocie wydawania decyzji i aprobaty
spraw zapewniających sprawne
funkcjonowanie Urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy i w
tym zakresie nadzorują działalność wszystkich komórek organizacyjnych.
3. Pierwszy Zastępca odpowiada ponadto za obsadę kadrową Urzędu na czas kryzysu, zagrożenia i wojny.
4. Niezależnie od problemowego
podziału pracy do bezpośredniej aprobaty
wójta na czas wojny zastrzega się:
1) sprawy wynikające ze sprawowania przez wójta funkcji przedstawiciela Wojewody
odpowiadającego za wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej na administrowanym
przez siebie obszarze,
2) korespondencję i meldunki kierowane do wojewody,
3) sprawy wynikające ze sprawowania
przez wójta funkcji Szefa
Obrony Cywilnej gminy w tym dotyczące
ewakuacji, akcji ratunkowych i
udzielania pomocy poszkodowanym,
4) zatwierdzanie organizacji i zasad działania Urzędu, oraz podległych
wójtom przedsiębiorstwom, instytucjom i innym
jednostkom organizacyjnym
podporządkowanym na czas wojny,
5) ochronę tajemnicy państwowej i służbowej.
§ 5. Urząd jest aparatem pomocniczym wójta.
R O Z D Z I A
Ł II
Siedziba Urzędu jego podstawowe funkcje
§ 6. Urząd Gminy ma swoją siedzibę w Krynkach przy ul. Garbarskiej 16.
§ 7. 1.W celu zapewnienia warunków do działania wójta w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny, przygotowuje się:
2. obiekt budowlany stanowiący stałą siedzibę Urzędu Gminy Krynki zwany Dotychczasowym Miejscem Pracy /DMP/,
3. przygotowany obiekt budowlany w Krynkach przy ul zwany Zapasowym Miejscem Pracy (ZMP).
4. Wójt wraz z niezbędną kadrą kierowniczą Urzędu może wykonywać swoje funkcje w ZMP uzyskując wcześniej zgodę Wojewody,
5. W czasie wykonywania przez wójta swoich funkcji w DMP działalnością Urzędu w ZMP kieruje jego zastępca.
§ 8. Liczba etatów w komórkach organizacyjnych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny może ulegać zmianom.
§ 9. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu ustalą szczegółowy podział wykonywanych czynności wśród pracowników zajmujących stanowiska pracy w podległych sobie komórkach.
R O Z D Z I A
Ł III
Struktura organizacyjna Urzędu Gminy Krynki
§ 10. 1.Urząd w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny tak długo jak to możliwe, funkcjonować będzie z zachowaniem struktur organizacyjnych obowiązujących w czasie pokoju.
2. W razie potrzeby mogą być wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu.
3. Pracą Urzędu na Dotychczasowym Miejscu Pracy, dalej "DMP" i Zapasowym Miejscu Pracy, dalej "ZMP" kieruje wójt przy pomocy zastępców lub upoważnionych przez siebie pracowników.
§ 11. W skład Urzędu wchodzą
następujące referaty znakowane symbolem:
1/ Referat Organizacyjny - "OR"
2/ Referat Finansowy
- "FN"
3/ Referat Gospodarczy - "RG"
4/Urząd Stanu Cywilnego i ds.
obywatelskich - "USC"
5/Radca Prawny
R O Z D Z I A
Ł IV
Zadania wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych
§ 12. Referaty /inne komórki organizacyjne/ Urzędu w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny tak długo jak to będzie możliwe realizować będą zadania czasu pokoju oraz:
1) W
zakresie spraw ogólno-obronnych
1/ realizować
zadania wynikające z kompetencji wójta,
2/ realizować zadania ustalone przez
wójta,
3/ przygotowywać materiały i opracowania na
potrzeby wójta,
4/ sprawować nadzór nad działalnością
podległych i podporządkowanych jednostek organizacyjnych wg ustaleń prawnych w
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny;
5/ przygotowywać
projekty rozporządzeń, zarządzeń, decyzji i wytycznych wydawanych poprzez
wójta,
6/ podejmować działania w zakresie utrzymania porządku
publicznego, zapobiegać sytuacjom kryzysowym i uczestniczyć w usuwaniu ich
skutków;
7/ współdziałać w utrzymaniu w stałej aktualności Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny w części dotyczącej referatów oraz utrzymywać
w stałej aktualności plan obsady personalnej referatów i szczegółowe zakresy
obowiązków poszczególnych pracowników na czas zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
8/ współdziałać
w utrzymaniu w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej osiągania wyższych
stanów gotowości obronnej państwa w
gminie;
9/
wykonywać zadania wynikające z bieżącej działalności Urzędu
w zakresie spraw obronnych i
obrony cywilnej wg kompetencji
referatów.
2) W
zakresie spraw gospodarczo-obronnych:
1/opracowywać
projekty właściwej dla referatu, części Programu Mobilizacji Gospodarki;
2/
przygotowywać dane do projektów planów realizacji zadań obronnych
w ramach
wydatków na obronę i bezpieczeństwo państwa na terenie gminy,
3/ przygotowywać oceny sytuacji gospodarczej gminy
wraz z wnioskami
wymagającymi
decyzji wójta,
3). W zakresie obrony cywilnej:
1/współdziałać z
Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
2/ opracowywać i utrzymywać w stałej aktualności
plany zapewniające realizację zadań zawartych w Planie Obrony Gminy.
4). W zakresie nadzoru i
kierownictwa nad jednostkami, dla których wójt pełni funkcję
organu założycielskiego:
1/ podejmują
przedsięwzięcia związane z przekazaniem zadań w zakresie obronności, określają
zasady, tryb i terminy ich wykonania oraz nadzorują ich realizację;
R O Z D Z I A
Ł V
Zakresy działania referatów, samodzielnych komórek organizacyjnych urzędu.
§ 13. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami pracowniczymi, organizacyjnymi, nadzoru
Referaty w
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będą
zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ koordynowanie
w jednostkach organizacyjnych, dla których wójt pełni funkcję organu
założycielskiego oraz wszystkich innych jednostkach działających na terenie
gminy bez względu na ich
podporządkowanie, przedsięwzięć w gospodarowaniu w czasie zewnętrznego
zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny siłą
roboczą;
2/ organizowanie niezbędnego
dopływu pracowników do
zakładów pracy, wykonujących zadania programu mobilizacji gospodarki;
3/ organizowanie pośrednictwa pracy w zakresie
uzupełniania stanów etatowych
przewidzianych na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny w
jednostkach organizacyjnych kontynuujących działalność, pozyskując w miejsce osób przewidzianych do służby w Siłach Zbrojnych i jednostkach
przewidzianych do militaryzacji pracowników z zakładów pracy, których
działalność została zawieszona lub uległy rozwiązaniu;
4/ organizowanie zatrudnienia absolwentów szkół ponad
podstawowych i wyższych
oraz specjalistów, jak również
opracowywanie w tym zakresie
odpowiednich planów rozdziału tych osób;
5/ prowadzenie spraw organizacji i funkcjonowania
Urzędu, spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, a także planowania pracy
Urzędu podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w czasie wojny;
6/ uaktualnienie
etatu i wykazu obsady stanowisk pracy na czas zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny oraz zakresów
obowiązków poszczególnych pracowników;
7/ prowadzenie
ewidencji osób zatrudnionych w Urzędzie podlegających obowiązkowi służby
wojskowej oraz spraw związanych ze zwalnianiem od obowiązku pełnienia czynnej
służby wojskowej (reklamowania) żołnierzy rezerwy objętych reklamacja z urzędu
/dot. organów samorządowych/;
8/ być
w gotowości do odwołania z urlopów pracowników, wprowadzenia zakazu ich
udzielania jak również ograniczenie do niezbędnych potrzeb delegacji
służbowych;
9/ ograniczenie
do niezbędnego minimum rozwiązywania umów o pracę;
10/
prowadzić politykę informacyjną wójta i organizować współpracę ze środkami
masowego przekazu w celu realizacji
przedsięwzięć zapewniających
kształtowanie
wśród
obywateli pracowników pożądanych postaw i zachowań;
11/
zapewnić podawanie do publicznej wiadomości niezbędnych informacji
o skutkach obowiązywania stanu wojennego w sferze praw
i obowiązków obywateli
12/ zarządzić przystąpienie w
ustalonych drukarniach do druku prasy i materiałów propagandowych, zgodnie z
planem wydawniczym na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
13/zapewnić
obsługę organizacyjną kierownictwa Urzędu na stanowiskach kierowania;
14/współuczestniczyć w przygotowaniu
stanowisk kierowania (DMP i ZMP) zgodnie z planami przemieszczenia Urzędu,
15/wydać
zaświadczenia reklamacyjne dla pracowników - żołnierzy rezerwy
podlegających zwolnieniu od
obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej
/reklamowanych/ w razie ogłoszenia
mobilizacji i w czasie wojny;
16/ w
razie wprowadzenia przez Prezydenta RP stanu wojennego zarządzić zawieszenie
działalności referatów /jeśli zachodzi taka potrzeba/, a pracowników
podporządkować kierownikowi innej komórki organizacyjnej;
17/ współdziałać z Wydziałem
Zarządzania Kryzysowego PUW w zakresie nadzoru
i kontroli wykonywania zadań
obronnych i obrony cywilnej przez jednostki
podległe i podporządkowane wójtowi.
18/ organizowanie współpracy wójta z Wojewodą ;
19/ utrzymywanie kontaktów wójta z Wojewodą zgodnie z obowiązującymi
w
czasie zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-
militarnego/ i wojny z zasadami;
§ 14. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami prawnymi Samodzielne stanowisko pracy w czasie
zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego)
i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z Regulaminu Urzędu, czasu pokoju,
oraz:
1/ prowadzić obsługę prawną
wójta i komórek organizacyjnych jednostki
w zakresie
obronności;
2/ prowadzić rejestrację zbiorów
rozporządzeń, zarządzeń i decyzji dot. spraw
obronnych wójta,
3/ koordynować
przygotowanie dokumentów dotyczących
gminy,
4/ opiniować
pod względem formalno-prawnym wewnętrzne akty normatywne dotyczące problematyki
gospodarczo-obronnej gminy,
§ 15. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami rolnictwa, ochrony środowiska
Referat Gospodarczy w
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ ustalić
szczegółowe zadania dla właściwych jednostek organizacyjnych dot. zabezpieczenia ciągłości produkcji rolnej;
2/ prowadzić sprawy związane z
przygotowaniem przejścia na wojenny system
skupu produktów rolnych;
3/ przygotować
do wprowadzenia obowiązek dostaw produktów rolnych na rzecz państwa;
4/ podjąć przygotowania
organizacyjno-techniczne do realizacji dostaw i świadczeń
na rzecz sił zbrojnych oraz określonych resortów i
jednostek organizacyjnych;
5/ podjąć i maksymalnie przyśpieszyć
prace związane z realizacją
przedsięwzięć zmierzających do złagodzenia skutków w przypadku
przerwania dostaw wyrobów, materiałów i surowców z zagranicy;
6/ współdziałać z Wydziałem Rolnictwa
i Ochrony Środowiska
PUW
w rozdzielnictwie zasobów produktów
rolnych i pasz znajdujących się
w jednostkach organizacyjnych,
punktach skupu i magazynach;
7/ programować działania w zakresie ochrony środowiska;
8/sporządzać bilans wody pitnej i
przemysłowej do celów technologicznych, przeciwpożarowych i likwidacji skażeń;
9/ realizować
zadania związane z utrzymaniem,
konserwacją, ochroną i odbudową urządzeń wodnych i systemów melioracyjnych oraz
zaopatrzenia w wodę pitną, do gaszenia pożarów i prowadzenia zabiegów
specjalnych;
10/ prowadzić
bieżącą rejestrację zniszczeń wojennych w zakresie złóż kopalin użytecznych w
czasie wojny;
11/ współdziałać
z właściwymi zarządami lasów państwowych w zakresie zapewnienia świadczeń przez
właścicieli lasów niepaństwowych na potrzeby obronne państwa;
12/ uczestniczyć
w systemie wykrywania skażeń i zakażeń, na zasadach określonych w odrębnych
przepisach;
13/ przygotować do działań służby
weterynaryjne;
14/ przygotować
punkty utylizacji padłej zwierzyny i odpowiednio je zabezpieczyć;
15/ współdziałać
z jednostkami wchodzącymi w skład systemu Wojewódzkiego Ośrodka Analizy Danych
i Alarmowania w organizacji przedsięwzięć zapewniających ochronę przed
skażeniami i zakażeniami w przypadkach nadzwyczajnego zagrożenia środowiska w
czasie wojny;
16/ ustalić
i uzgodnić sposoby usuwania i unieszkodliwiania odpadów grożących skażeniem lub
zakażeniem i innych odpadów szczególnie szkodliwych dla zdrowia i życia ludzi
lub dla środowiska.
§ 16. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami geodezji, kartografii, katastru i nieruchomości
Referat
Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak
długo jak to możliwe realizować będzie zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ zabezpieczyć ośrodki dokumentacji
geodezyjno-kartograficznej i znajdujące się
w nich zasoby geodezyjne;
2/ przygotować materiały i mapy tematyczne dot. gleb służących do
programowania na czas wojny produkcji rolnej i zwierzęcej;
3/ prowadzić mapy prognoz i zniszczeń
infrastruktury dla potrzeb obronności;
4/ modernizować i
na bieżąco aktualizować mapę
zasadniczą administrowanego terenu;
5/ współdziałać z Wydziałem Rolnictwa i
Ochrony Środowiska Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawach związanych
z gospodarką gruntami w czasie zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.
§ 17. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami architektury, budownictwa
Referat
Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ prowadzić sprawy ujmowania zagadnień
obronnych w planach miejscowych przestrzennego zagospodarowania oraz
sprawowania nadzoru budowlanego w realizacji budownictwa obronnego i
specjalnego, a w szczególności:
a/ opiniować plany szczegółowej lokalizacji inwestycji
o charakterze obronnym;
b/ zapewniać, w porozumieniu z
Wydziałem Zarządzania Kryzysowego,
w terenowych planach miejscowych zagospodarowania przestrzennego miejsc przeznaczonych
na budowle ochronne dla ludności;
c/ sprawować nadzór
techniczno-budowlany w zakresie budowli ochronnych, punktów zabiegów
sanitarnych i likwidacji skażeń.
2/ integrować wnioski obronne z
gospodarczymi w treści sporządzanych planów i
nadawać projektowanym rozwiązaniom przestrzennym walory obronności;
3/ współdziałać z Podlaskim Urzędem
Wojewódzkim w sprawach architektury
i budownictwa.
§ 18. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami społecznymi
Referat
Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu, zakładu pracy czasu pokoju, oraz:
1/ sprawować w czasie wojny nadzór nad
działalnością jednostek pomocy społecznej
niezależnie od podmiotu prowadzącego oraz
koordynować przedsięwzięcia w tym
zakresie;
2/ współpracować w zakresie ochrony
zdrowia z jednostkami służby zdrowia na
administrowanym terenie;
3/ bilansować potrzeby kadrowe
kierowców samochodowych, pracowników stacji
obsługowo-naprawczych oraz potrzeb naprawczych taboru samochodowego,
określić możliwości ich
pokrycia w zapleczu usługowo-naprawczym na administrowanym terenie;
4/ prowadzić sprawy związane z obowiązkowymi
świadczeniami przewozowymi
w czasie zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
5/ współdziałać z Podlaskim Urzędem
Wojewódzkim w realizacji zadań w sektorze
komunalno - bytowym w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa
państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
6/ prowadzić sprawy dotyczące
przygotowania infrastruktury drogownictwa oraz
inicjować
przedsięwzięcia w przedmiocie organizacji i zarządzania ruchem
drogowym, ustawianiem
znaków drogowych, oświetleniem;
7/ zapewnić nadzór nad
realizacją inwestycji własnych oraz realizować zadania
zlecone przez Wojewodę uwzględniając
aspekty obronne.
§ 19. Zadania komórek organizacyjnych zajmujących się sprawami obronnymi i obrony cywilnej
Referat Gospodarczy w
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu, zakładu pracy czasu pokoju, oraz:
1/ realizować przygotowania obronne w
gminie w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny;
2/ sprawować funkcję inwestora w
zakresie utrzymania obiektów DMP i ZMP
w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej;
3/ utrzymywać w stałej gotowości
niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające
funkcjonowanie SK w DMP i ZMP;
4/ realizować zlecone przez Wojewodę
zadania w zakresie militaryzacji;
6/ koordynować przedsięwzięcia z
zakresu obronności realizowane przez jednostki podległe i podporządkowane;
7/ określać zasady, tryb i terminy
wykonywania zadań obronnych dla jednostek podległych i podporządkowanych oraz udzielać im fachowej pomocy
w organizowaniu pracy w zakresie powierzonych zadań;
8/sprawować nadzór i kontrole
terminowego i prawidłowego wykonania zadań obronnych nad jednostkami podległymi i podporządkowanymi;
9/ stosownie do potrzeb, w uzgodnieniu
z Wojewodą Podlaskim wydawać zarządzenia
porządkowe w celu zabezpieczenia ładu i porządku publicznego na administrowanym
terenie, a także wprowadzać odpowiednie ograniczenia
w zakresie swobody poruszania się osób, działalności
stowarzyszeń zarejestrowanych i zwykłych, zrzeszeń oraz organizacji społecznych
i zawodowych, a także ruchu pojazdów na drogach
publicznych;
10/ realizować zadania wynikające z "Planu Obrony Cywilnej" gminy,
11/ organizować i koordynować
realizację zadań określonych przez Wojewodę
w sprawach obrony cywilnej;
12/ organizować przedsięwzięcia
zmierzające do odtworzenia zniszczonych systemów obrony cywilnej;
13/ wykonywać zadania z zakresu prowadzenia akcji ratunkowych;
14/ realizować
zadania związane z działaniem systemu
powszechnego ostrzegania
i alarmowania ludności, a także systemu wykrywania skażeń;
15/ realizować zadania związane z budową i odbudową budowli ochronnych,
urządzeń specjalnych i punktów zabiegów sanitarnych;
16/ realizować zadania w zakresie zaciemniania;
17/ organizować i realizować zadania
związane zaopatrzenie sił obrony
cywilnej
i ludności w sprzęt techniczno-wojskowy, specjalistyczny obrony cywilnej
i środki ochrony indywidualnej;
18/ przekazywać do legalizacji
przyrządy dozymetryczne;
19/ wyposażyć w sprzęt obrony cywilnej
i łączności stanowiska kierowania;
20/ planować i organizować szkolenia z zakresu
obrony cywilnej wg skróconych planów szkolenia, zintensyfikować szkolenie
ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
21/ postawić
w stan gotowości do działania formacje
obrony cywilnej
o podstawowym stopniu gotowości;
22/ na podstawie decyzji Wojewody
przystąpić do realizacji planu OC w
zakresie ochrony zakładów pracy i obiektów użyteczności publicznej przed
skutkami działania środków rażenia;
23/ zrealizować
techniczno-organizacyjne przygotowania do przyjęcia ewakuowanej ludności z m. Krynki;
24/ przygotować pomieszczenia do
zakwaterowania ludności przybyłej w ramach ewakuacji;
25/ być
w gotowości do prowadzenia kontroli i ewidencji napromieniowania ludności;
26/ na zarządzenie Wojewody przystąpić
do budowy polowych punktów odkażania
i dezaktywacji;
27/ zabezpieczyć
żywność, ujęcia wody pitnej, produkty rolno-spożywcze, a ponadto zabezpieczyć
zwierzęta i pasze przed skażeniami i zakażeniami;
28/ zbierać informacje o zagrożeniach i
stanie bezpieczeństwa w gminie,
29/ przyjmować i ewidencjonować
otrzymane od Wojewody Podlaskiego informacje
i przekazywanie
ich wójtowi gminy,
30/ przyjmować i ewidencjonować
meldunki i sprawozdania kierownictwa Urzędu, i przekazywać je Wojewodzie;
31/ zbierać i
selekcjonować informacje z jednostek podległych
i podporządkowanych;
32/ opracowywać
i przekazywać kompetentnym osobom funkcyjnym bieżących meldunków o sytuacji,
liczbie użytych sił i środków do akcji ratunkowych;
33/ zbierać
informacje od jednostek podległych i podporządkowanych mających wpływ na stan gospodarczo-obronny
i bezpieczeństwo w gminie;
34/ znajomość miejsc przebywania
kierownictwa Urzędu,
35/ współpraca z właściwą terytorialnie
jednostką Państwowej Straży Pożarnej
w zakresie monitoringu i przeciwdziałania sytuacjom kryzysowym w czasie zewnętrznego
zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
36/ zapewnienie całodobowego dyżuru w
Urzędzie,
§ 20. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami obywatelskimi
Samodzielne
stanowisko pracy i Referat Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak
to możliwe realizować będzie zadania statutowe
wynikające z regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ koordynować i
organizacyjnie zapewnić realizację potrzeb mobilizacyjnych
Sił
Zbrojnych, współuczestniczyć w opracowywaniu planów w przedmiocie
prac związanych z potrzebą ich
natychmiastowego uzupełnienia;
2/ organizować i realizować zadania na
rzecz powszechnego obowiązku obrony;
3/ realizować plan świadczeń osobistych
i rzeczowych na potrzeby Sił Zbrojnych
i innych jednostek organizacyjnych;
4/ utrzymywać w stałej aktualności
dokumentację akcji kurierskiej;
5/ prowadzić sprawy ewakuacji ludności
w zakresie dotyczącym Urzędu.
6/ współpraca
z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji zadań związanych z
przygotowaniem do funkcjonowania przejść granicznych w czasie zewnętrznego
zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny;
2/ planowanie środków
finansowych na realizację
infrastruktury przejść granicznych i sprawowanie nadzoru nad ich
zagospodarowaniem;
3/ wydawanie, w uzgodnieniu z Wojewodą
Podlaskim, zarządzeń porządkowych ograniczających swobodę
poruszania się osób w strefie
nadgranicznej.
§ 21. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami administracyjnymi, gospodarczymi
Referat
Gospodarczy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ prowadzić obsługę
finansowo-księgową Urzędu w części dotyczącej obronności;
2/ realizować zadania związane z
zaopatrzeniem materiałowo-technicznym stanowisk
kierowania podczas podwyższania stanów gotowości obronnej państwa i w
czasie wojny;
3/ współuczestniczyć w zorganizowaniu
zbiorowej i indywidualnej ochrony pracowników Urzędu przed środkami rażenia;
4/ zorganizować i zaopatrzyć
pracowników w odzież i sprzęt ochronny;
5/ zorganizować i zaopatrzyć
siły ratownicze Urzędu w niezbędne odkażalniki, środki ochrony
indywidualnej, materiały do zaciemniania itp.
§ 22. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami finansowymi
Referat
Finansowy w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny tak długo jak to możliwe realizować będzie
zadania statutowe wynikające z
regulaminu Urzędu czasu pokoju, oraz:
1/ prowadzić sprawy związane z finansowaniem i
sprawowaniem kontroli finansowej i realizacji wyodrębnionych zadań obronnych w
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu
polityczno-militarnego) i wojny;
§ 23. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawamiokreślania zadań w stosunku do jednostek organizacyjnych,
których organem założycielskim jest wójt i jednostek organizacyjnych
podporządkowanych lub nadzorowanych przez wójta do funkcjonowania w czasie
zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i
wojny /zadania innych komórek /.
1/ określanie zadań w stosunku do przedsiębiorstw
których organem założycielskim jest wójt i jednostek organizacyjnych
podporządkowanych lub nadzorowanych przez wójta, które będą kontynuowały
działalność w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny;
2/ opracowywanie w ramach zakresu swojego
działania planów i projektów
przedsięwzięć gospodarczo-obronnych, informowanie Wojewody o ich
realizacji w ujęciu rzeczowym i finansowym;
3/ nadzorowanie realizacji zadań wynikających z
wojewódzkiego programu mobilizacji gospodarki w dziale dotyczącym działalności
Urzędu,
4/ podejmowanie przedsięwzięć w
celu łagodzenia skutków
przerwania dostaw materiałów i
surowców z zagranicy;
5/ zawieranie umów
cywilnoprawnych przedsiębiorstw w
stosunku do których wójt pełni funkcję organu założycielskiego, w celu
realizacji zadań gospodarczo-obronnych na potrzeby gminy ;
6/ na wniosek Wojewody lub wg własnych ustaleń po
uzgodnieniu z Wojewodą zarządzenie gotowości do przeniesienia lub zawieszenia
działalności ustalonych zakładów pracy
na czas wojny bez względu na ich podległość;
7/ inicjowanie
współpracy jednostek produkcyjnych, handlowych
i usługowych w zakresie zaspokajania potrzeb ludności;
8/ zapewnienie
realizacji zadań wynikających z wprowadzenia przez Radę Ministrów reglamentacji
towarów i usług dla ludności.
§ 24. Zadania komórek organizacyjnych
zajmujących się sprawami ochrony
informacji niejawnych
1. W Urzędzie, zakładzie pracy funkcjonuje
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, zajmujący się ochroną informacji
niejawnych;
2. Zasady i sposób postępowania z
materiałami zawierającymi informacje niejawne w czasie zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny określa Plan
ochrony dokumentów i informacji niejawnych /inny plan/ Urzędu,.
R O Z D Z I A
Ł VI
§ 25. Organizacja działalności
kontrolnej w Urzędzie,
W
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny organizacja
działalności kontrolnej w
Urzędzie odbywa się
na zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju.
R O Z D Z I A
Ł VII
§ 26. Przyjmowanie, rozpatrywanie i
załatwianie petycji, skarg, wniosków, listów.
Przyjmowanie,
rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg, wniosków i listów odbywa się na
zasadach określonych w regulaminie na czas pokoju przy uwzględnieniu przepisów
prawa obowiązujących w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
/kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny.
R O Z D Z I A Ł
VIII
§ 27. Zasady planowania pracy w
Urzędzie
W
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny zasady planowania pracy w Urzędzie określa
regulamin na czas pokoju.
R O Z D Z I A Ł
IX
§ 28. Zasady wykonywania funkcji
kierowniczych w Urzędzie,
W
czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny zasady wykonywania funkcji kierowniczych w
Urzędzie, określa regulamin na czas
pokoju.
R O Z D Z I A Ł
X
§ 29. Zasady podpisywania aktów
prawnych, decyzji i pism
1/ Do podpisu wójta zastrzeżone są sprawy
wymienione w § 4
regulaminu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa /kryzysu
polityczno-militarnego/ i wojny.
2/ W pozostałych sprawach stosuje się odpowiednio
przepisy Regulaminu na czas
pokoju.
R O Z D Z I A
Ł XI
Postanowienia końcowe
§ 30. 1.Regulamin Urzędu Gminy Krynki
na czas zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa /kryzysu polityczno-militarnego/ i wojny jest aktem
normatywnym, który wprowadza wójt w celu kontynuowania na administrowanym przez
siebie obszarze działalności
administracyjnej,
gospodarczo-obronnej i obrony cywilnej.
2. Działalność Urzędu, podporządkowana jest
nadrzędnemu zadaniu, jakim
jest obrona Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Czas
pracy Urzędu w zależności od
sytuacji ustalony będzie
w odrębnym trybie.