Projekt uchwały.

Projekty uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu Gminy Krynki dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy , sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
GGSSS SGS
  • projekt

  • UCHWAŁA NR viii/…/07

RADY GMINY KRYNKI

  1. …. września 2007 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu Gminy Krynki dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań Gminy, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania

      • Na podstawie art. 7 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 ), art. 176 ust. 3 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104, Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187 poz. 1381, Nr 170 poz. 1217 i 1218, Nr 249 poz. 1832, Nr 88 poz. 587, Nr 115 poz. 791) w związku z art. 4 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873; z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135; z 2005 r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104; z 2006 r. Nr 94, poz. 651 ) uchwala się , co następuje:

        1. Z budżetu Gminy Krynki mogą być udzielane dotacje podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy.

        2. Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Krynki podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na realizację zadań gminy oraz sposób rozliczania dotacji i kontroli wykonywania zadań, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

        3. Ustala się wzór wniosku o udzielenie dotacji, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

        4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

        5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

         

        • Przewodniczący Rady

        • Jan Augustyńczyk

          1. Nr 1

            1. do Uchwały NrVIII/../07

            2. Rady Gminy Krynki

            3. z dnia ….września 2007 r.

                      • TRYB POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE DOTACJI Z BUDŻETU GMINY

        I. Postanowienia ogólne

              1. Ilekroć w niniejszym załączniku jest mowa:

                  1. o gminie - należy przez to rozumieć GminęKrynki;

                  2. o Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy Krynki ;

                  3. o Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Krynki ;

                  4. o organizacjach pozarządowych - należy przez to rozumieć podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku;

                  5. o zadaniach gminy - należy przez to rozumieć zadania własne gminy, określone obowiązującymi przepisami prawa;

                  6. o dotacjach - należy przez to rozumieć wydatki budżetu gminy przeznaczone na dofinansowanie jej zadań, zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym.

        II. Rozpatrywanie ofert

              1. 1. Organizacja pozarządowa może otrzymać dotację na wykonanie zadania gminy po zapewnieniu udziału środków własnych w jego realizacji, z zastrzeżeniem ust.3.

                1. Warunkiem zlecenia zadania oraz przyznania dotacji na jego realizację jest zaplanowanie wydatku w budżecie gminy, a następnie zawarcie umowy z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

              2. Wybór ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w zakresie realizacji zadań gminy odbywa się na zasadzie konkursu ofert, ogłoszonego i przeprowadzonego przez Wójta.

              3. Konkurs ogłasza się poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń oraz publikację ogłoszenia na stronie internetowej gminy do 31 lipca roku kalendarzowego w którym ma nastąpić realizacja zadania.

              4. W ogłoszeniu konkursu należy określić w szczególności:

                  1. nazwę i siedzibę organu ogłaszającego konkurs;

                  2. zadania gminy realizowane przy współudziale organizacji pozarządowych;

                  3. miejsce i termin składania ofert

                  4. miejsce i termin rozstrzygnięcia konkursu;

                  5. miejsce i termin, w którym można zapoznać się ze szczegółowymi warunkami konkursu i odebrać oferty;

                  6. zasady przyznawania dotacji;

                  7. tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty,

                  8. zastrzeżenie o prawie do odwołania konkursu oraz przesunięcia terminu składania ofert.

              5. 1. Oferta złożona przez organizację pozarządową ubiegającą się o przyznanie dotacji na realizację zadań gminy powinna zawierać:

                  1. nazwę i siedzibę oferenta;

                  1. szczegółowy opis realizacji zadania gminy;

                  2. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania z zaznaczeniem udziału środków własnych oraz wysokości planowanej do uzyskania dotacji z budżetu gminy;

                  3. terminy i miejsce realizacji zadania gminy.

                1. Do oferty, o której mowa w ust.1 należy dołączyć, z zastrzeżeniem ust.3:

        1) aktualny dokument potwierdzający prawo organizacji pozarządowej do występowania w obrocie prawnym lub uwierzytelniony odpis dokumentu;

        2) potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię statutu organizacji pozarządowej;

        3) informacje o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych, zapewniających wykonanie zadania gminy.

              1. Ofertę według wzoru określonego w załączniku Nr 2, składa się w zamkniętej kopercie z oznaczeniem numeru zadania, w formie pisemnej pod rygorem nieważności w terminie do 31 października roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym ma nastąpić realizacja zadania. Rozstrzygnięcie konkursu na dotacje w 2007 roku powinno nastąpić w terminie 60 dni od wejścia w życie niniejszej uchwały.

              2. 1. W celu przeprowadzenia konkursu Wójt Gminy powołuje w drodze zarządzenia społeczną komisję konkursową w składzie 5 osób.

                1. Komisja konkursowa rozwiązuje się z chwilą rozstrzygnięcia konkursu.

                1. Do zadań Komisji należy przeprowadzenie postępowania konkursowego, wybór oferty i przedłożenie wyników konkursu do zatwierdzenia Wójtowi.

                2. Szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Komisji konkursowej określa regulamin zatwierdzony przez Wójta Gminy.

                3. Konkurs rozpoczyna się w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.

                4. Konkurs unieważnia się, jeżeli postępowanie nie zostanie zakończone wyborem najkorzystniejszej oferty.

                5. Postępowanie o udzielenie dotacji podmiotom realizujacym zadania gminy jest jawne.

              1. Konkurs skada się z dwóch etapów:

                  1. W pierwszym etapie komisja:

                    1. stwierdza prawidłowość ogłoszenia konkursu oraz liczbę złożonych ofert;

                    2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych wad, oferta nie jest rozpatrywana;

                    3. otwiera koperty z ofertami;

                    4. ustala, które z ofert spełniają warunki określone w § 6 i 7.

                  2. W drugim etapie konkursu komisja:

                    1. analizuje merytoryczną zawartość ofert;

                    2. wybiera najkorzystniejsze oferty proponuje wysokość środków przyznanych na realizację zadania.

              1. 1. Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert komisja konkursowa bierze pod uwagę:

                  1. zgodność projektu z zadaniami gminy oraz zadaniami statutowymi organizacji pozarządowej;

                  2. wartość merytoryczną projektu;

                  1. koszt realizacji projektu, w tym wysokość udziału środków własnych organizacji pozarządowej oraz oczekiwaną wysokość dotacji;

                  2. staranne i terminowe wywiązywanie się z umów i porozumień zawartych z gminą w ciągu poprzednich lat;

                  3. ocenę możliwości realizacji zadania przez składajacego ofertę;

                  4. możliwosci finansowe budżetu gminy;

                1. Komisja może dokonać wyboru w przypadku, gdy zostanie złożona nawet tylko jedna oferta na dane zadanie.

              1. Z przebiegu konkursu sporządza się protokół, który zawierać powinien:

                  1. imiona i nazwiska członków komisji konkursowej;

                  2. liczbę zgłoszonych ofert, w tym ofert spełniających warunki określone w § 6 i 7 oraz ofert odrzuconych

                  3. wskazanie ofert najkorzystniejszych, z uwzględnieniem wysokości przyznanej dotacji;

                  4. ewentualne uwagi członków komisji konkursowej;

                  5. wzmiankę o odczytaniu protokołu;

                  6. podpisy członków komisji konkursowej.

              1. Wójt Gminy publikuje w sposób zwyczajowo przyjęty wyniki ogłoszonego konkursu, zadania zlecone podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku i kwoty dotacji przyznanych na realizację tych zadań.

              2. Wójt Gminy zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania, tj. o zadaniach i kwotach dotacji na ich realizację.

        III. Kontrola wydatkowania dotacji i sposób ich rozliczania

              1. 1. Uruchomienie środków na realizację zadań gminy nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Wójtem Gminy, a organizacją pozarządową, której oferta została wybrana.

                1. Umowa powinna zawierać w szczególności:

                  1. oznaczenie stron umowy;

                  2. wysokość dotacji przyznanej organizacji pozarządowej na realizację zadania gminy i warunki płatności;

                  3. termin rozpoczęcia i zakończenia zadania;

                  4. sposób kontroli realizacji zadania i wydatkowania dotacji;

                  5. sposób i termin rozliczenia dotacji oraz zasady zwrotu w wypadku stwierdzenia wydatkowania jej niezgodnie z przeznaczeniem;

                  6. postanowienia dotyczące wydatkowania dotacji zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

                1. Umowa nie może być zawarta na okres dłuższy niż rok.

                2. Umowa wymaga kontrasygnaty Skarbnika Gminy.

              1. Podmiot otrzymujący dotację nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację zadania na cele inne niż okreslone w umowie.

              2. Dopuszcza się przekazywanie dotacji w ratach lub zaliczkowo, w zależności od rodzaju i specyfiki realizowanego zadania.

              3. Terminy przekazywania dotacji określa umowa.

              4. Podmiot otrzymujący dotację prowadzi dokumentację i ewidencję zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.

              5. Dowody dotyczące poniesionych kosztów związanych z realizacją dotowanego zadania pozostają w aktach podmiotu otrzymującego dotację.

              6. W trakcie realizacji zadania, gmina ma prawo żądania informacji, wglądu do dokumentacji zadania oraz sporządzania odpisów dokumentów.

              7. 1. Wójt Gminy dokonuje kontroli prawidłowości realizacji zleconego zadania.

                1. Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Wójta Gminy.

                2. Zakres kontroli obejmuje:

                  1. wykonanie zadania zgodnie z umową,

                  2. ) udokumentowanie zrealizowanego zadania,

                  3. przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych z budżetu gminy.

                1. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.

              1. 1. W przypadku stwierdzenia wydatkowania dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem lub w sposób niezgodny z innymi postanowieniami umowy, dotacja w całości podlega bezzwłocznemu zwrotowi na konto gminy wraz z ustawowymi odsetkami, liczonymi od dnia jej przekazania na konto organizacji pozarządowej.

                1. W przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w punkcie 1 organizacja pozarządowa zobowiązana jest do zwrotu udzielonej dotacji w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia. Zawiadomienie wymaga formy pisemnej i uzasadnienia.

              2. 1. Po zakończeniu realizacji zadania gminy, organizacja pozarządowa składa sprawozdanie z jego wykonania, w terminie 30 dni od dnia upływu okresu, na który umowa została zawarta.

                1. Sprawozdanie powinno zawierać:

                  1. informację o przebiegu realizacji zadania;

                  2. szczegółowe rozliczenie finansowe;

                  3. zestawienie uwierzytelnionych kserokopii dowodów księgowych;

                  4. inne istotne informacje o realizacji zadania.

              3. Rozliczenie dotacji jest jawne.

              4. Środki finansowe nie wykorzystane przez organizację pozarządową podlegają w części niewykorzystanej zwrotowi do budżetu gminy w terminie 14 dni od dnia zakończenia realizacji zadania lub odstąpienia od jego realizacji.

              5. Zbiorcze sprawozdanie z realizacji zadań gminy przez organizacje pozarządowe Wójt Gminy przedkłada Radzie w terminie do 30 czerwca każdego roku kalendarzowego, po roku, w którym nastąpiła realizacja zadania.

              6. Wójt Gminy opublikuje, w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

         IV. Postanowienia końcowe

              1. Uzyskanie środków finansowych przez organizację pozarządową na realizację zadania gminy z formą dotacji wyklucza możliwość przyznania środków budżetowych na to zadanie z innego tytułu, zaplanowanych w budżecie gminy.

              2. Wysokość dotacji nie może przekroczyć 75% całkowitych kosztów realizacji zadania.

              3. Limit dofinansowania, o którym mowa w ust. 1 nie ma zastosowania do zadań z zakresu kultury fizycznej.

              4. Organizacja pozarządowa może otrzymać dotację na nie więcej niż jedno zadanie w roku.

        • Przewodniczący Rady

        • Jan Augustyńczyk

          1. Nr 2

            1. do Uchwały Nr VIII/…/07

            2. Rady Gminy Krynki

            3. z dnia …września 2007 r.

        Wniosek o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Krynki podmiotom zaliczanym do sektora finansów publicznych .

        1.Wnioskodawca ( nazwa i adres) :……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

        - status prawny ………………………………………………………………………………….

        - numer i data wpisu……………………………………………………………………………..

        - aktualny wyciąg z rejestru sądowego bądź ewidencji jednostki nadzoru administracyjnego…

        …………………………………………………………………………………………………..

        - numer konta …………………………………………………………………………………...

        - cele i zadania statutowe ……………………………………………………………………….

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        - dotychczasowe przedsięwzięcia i osiągnięte efekty w zakresie zadań o charakterze społecznie użytecznym………………………………………..………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        2.Określenie celu dofinansowania - rodzaj przedsięwzięcia …………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        3.Harmonogram realizacji ( data rozpoczęcia i zakończenia, możliwość kontynuacji)……….

        ………………………………………………………………………………………………….

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        ……………………………………………………………………………………………….......

        …………………………………………………………………………………………………...

        4.Przewidywany całkowity koszt realizacji i jego kalkulacja …………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        5. Kwota wnioskowanej dotacji w zł …………………………………………………………...

        6.Źródło finansowania zadania :

        - elementy zadania finansowane z wnioskowanej dotacji ………………………………………

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        -środki własne …………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        - inne środki …………………………………………………………………………………….

        …………………………………………………………………………………………………..

        7. Rozliczenie z dotacji - termin ……………………………………………………………….

        8. Wysokość i cele dotychczasowych dotacji udzielonych z budżetu gminy…………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        - i sposób ich realizacji - terminy ……………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………..

        9.Osoba odpowiedzialna z ramienia wnioskodawcy za realizację zadania oraz wykorzystania i rozliczania przyznanych środków finansowych ………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        Data ………............................... ………………………….

        Podpis i pieczęć wnioskodawcy

        Opinia i propozycje rozpatrzenia wniosku ……………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………..

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        …………………………………………………………………………………………………...

        ………………………………………….

        (data- podpisy)

        2007-09-11 09:09:00

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony