Protokół Nr III/06

Protokół Nr III/06 z obrad III sesjia Rady Gminy Krynki w dniu 29.12.2006r.
PROTOKÓŁ NR III/06

PROTOKÓŁ NR III/06

Z OBRAD III SESJI RADY GMINY KRYNKI W DNIU 29 GRUDNIA 2006 ROKU.

Rada Gminy obradowała w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Krynkach przy ul. Grodzieńskiej 7. Obradom III sesji Rady Gminy Krynki przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Krynki Jan Augustyńczyk. Protokołowała inspektor ds. obsługi Rady Helena Citko oraz inspektor Ludmiła Kowerda . Obrady rozpoczęto o godzinie 900.

W sesji uczestniczyli:

- 15 radnych . Lista obecności stanowi zał. Nr 1. Spóźniony radny Mikołaj Kułakowski i radny Mirosław Radel.

- Wójt, skarbnik., sekretarz dyr. ZGKiM oraz kierownik Referatu Gospodarczego Lista obecności stanowi zał. Nr 2 . W sesji nie uczestniczył żaden mieszkaniec gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Jan Augustyńczyk otworzył obrady słowami „ otwieram III sesję Rady Gminy Krynki”.

Przew. Rady rozpoczął obrady od przywitania zebranych.

Przed rozpoczęciem realizacji porządku obrad Przew. Rady poinformował zebranych , że dzisiejsze uchwały będą prawomocne , ponieważ na sali obrad jest kworum radnych.

Przew. Rady powiedział: porządek obrad Państwo otrzymaliście, w związku z tym czy będą inne propozycje lub uwagi do przedstawionego porządku ?

Uwag i innych propozycji do porządku obrad nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. Rady zarządza głosowanie w sprawie przyjęcia

„za przyjęciem - 13 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( zał. nr 3 ), i który przedstawia się następująco:

1) Otwarcie III sesji Rady Gminy.

2) Przyjęcie porządku obrad.

3) Przyjęcie protokołu z obrad II sesji Rady Gminy.

4) Interpelacje i zapytania radnych.

5) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2006 .

6) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok.

7) Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z funkcji ławnika .

8) Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Krynkach.

9) Podjęcie uchwały w sprawie odwołania sekretarza Gminy.

10) Podjecie uchwały w sprawie powołania sekretarza Gminy.

11) Informacja bieżąca Wójta.

12) Sprawy różne, wolne wnioski i informacje.

13) Zamknięcie III sesji Rady Gminy Krynki .

Na salę obrad wchodzi radny Mirosław Radel.

Ad. 3

Przew. Rady zwrócił się do radnych z pytaniem : czy są uwagi do protokołu z II sesji Rady?

Do protokołu uwag nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. Rady zarządza głosowanie .

za przyjęciem - 14 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdził ,że protokół z II sesji został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4.

Przew. Rady zwrócił się do radnych o zadawanie zapytań i interpelacji.

Radna Renata A. Makar zapytała czy została naprawiona pętla we wsi Ciumicze oraz czy została naprawiona droga w Grzybowszczyźnie.

Odpowiedzi udzielił wójt, która przedstawia się następująco:

Ad. pętli w Ciumiczach - tą drogą jeździ szkolny autobus, kierowca nie narzeka .

Natomiast jeśli chodzi o drogę w Grzybowszczyźnie to na to potrzeba czasu. Drogi od ręki nie zrobi się , bo musi się uleżeć, ale co jakiś będzie czas jest poprawiana.

Następnie radna Makar podziękowała Wójtowi za wystąpienie do PKS i w sprawie asfaltowania drogi Kruszyniany -Nietupa.

Radny Eugeniusz Romanowicz zwrócił się odnośnie Osiedla Bema- jak w Urzędzie Gminy traktowane są drogi? Czy są to drogi gminne, powiatowe czy inne? Zbliża się zima , sesja będzie dopiero za trzy miesiące, być może zajdzie konieczność odśnieżania.

Wójt odpowiedział ,że są to drogi osiedlowe i nie należą do żadnej kategorii. Drogi te należą do Zarządu.

Radny Romanowicz odpowiedział ,że ustawa mówi aby drogi określić, dlatego musi być podjęta uchwała Rady Gminy.

Wójt natomiast odpowiedział ,że jest to z mocy ustawy i nie musi być uchwały. Natomiast z odśnieżaniem nie będzie problemu.

Innych zapytań nie wniesiono.

Ad 5.

Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2006 . ( Zał. Nr 4)

Przew. Rady poinformował ,że w dniu dzisiejszym radni otrzymali ostateczny projekt uchwały , o czym Wójt informował na Komisjach .

Następnie zwrócił się z pytaniem: czy do projektu będą uwagi ?

Radni uwag nie wnieśli.

W związku z powyższym zwrócił się do Skarbnik o przedstawienie projektu.

Następnie Przew. Rady zarządza głosowanie:

„za przyjęciem - 14głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/14/06 w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2006 została podjęta jednogłośnie ( zał. Nr 5).

Ad 6.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok ( zał. Nr 6)

Przew. Rady poinformował zebranych ,że projekt budżetu był przedstawiany na komisjach. Komisje uwag nie wniosły, ale jeśli są jakieś niejasności , poprosimy Wójta o wyjaśnienie.

Do projektu uwag i zapytań nie wniesiono.

Następnie Przew. Rady zwrócił się do Wójta o przedstawienie projektu budżetu na rok 2007.

Wójt - tak jak informowałem na posiedzeniach Komisji projekt budżetu gminy na rok 2007 przedstawia się następująco:

Dochody budżetu w wysokości 6.563.930 zł. Wydatki budżetu gminy 7.202.930 zł. deficyt budżetu w wysokości 639.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z planowanych do zaciągnięcia kredytów ( Kredyt w 2006 roku został wyłoniony - Bank Spółdzielczy Oddział Krynki) . W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 40.171 zł oraz celową w wysokości 62.877 zł . Również Rada upoważnia wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 289.000 zł.

Zał. Nr 1 - Dochody budżetu gminy : Dochody z podatków i opłat - ogółem - 1.152.963 zł. Udział w podatkach - ogółem - 817.410 zł . Dochody z majątku gminy - 80.000 zł. Pozostałe dochody - 150.300 zł. Dotacje celowe -zadania zlecone - 1.441.602 zł. Dotacje celowe - zadania własne - 215.000 zł. Środki ze źródeł pozabudżetowych 15.000 zł oraz Subwencja ogólna - 2. 684.655 zł. Dochody ogółem to kwota 6. 563.930 zł.

Zał. Nr 2 - Wydatki budżetu gminy na 2007 rok : rolnictwo i łowiectwo -470.460 zł. Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi - 464.960 zł. Dz. 600 Transport i łączność - 626.800 zł. W tym drogi publiczne wojewódzkie - 30.000 zł . drogi publiczne powiatowe - 130.000 zł . Drogi publiczne gminne - 466.800 zł. Zakup usług remontowych - 26.800 zł Zakup usług pozostałych - 140.000 zł oraz wydatki inwestycyjne 300.000 zł. Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa - 43.810 zł. Dz. 710 - działalność usługowa - 66.000 zł, w tym plany zagospodarowania przestrzennego 50.000 zł. Dz. 750 Administracja publiczna - 1.408.290 zł., w tym urzędy wojewódzkie - 84.680 zł, rady gmin 38.720 zł , urzędy gmin 1.077.710 zł. Dz. 751 - Urzędy nacz. organów władzy państw. kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - 602 zł. Dz. 75 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - 152.530 zł. Z tego na wydatki inwestycyjne 26.000 zł (zakup materiałów do centralnego ogrzewania w OSP). 40.000 zł przeznaczymy na monitoring Placu Jagiellońskiego i Ośrodka Sportu i Rekreacji . Dz. 756 Dochody od osób prawnych itd. 26.100 zł. (w tym inkasa sołtysów). Dz. 757 Obsługa długu publicznego - 43.600 zł. Dz. 758 Różne rozliczenia 103.048 zł. Dział 801 Oświata i wychowanie 1.684.060 zł . Szkoły podstawowe - 856.072 zł. Wydatki inwestycyjne - 50.000 zł. Przedszkola 237.500 zł. Gimnazja - 482.288 zł. Dowożenie uczniów do szkół - 57.000 zł. Dz. 851 Ochrona zdrowia - 28.000 zł. Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - 148.800 zł. Dz. 852 Opieka społeczna - 1892.030 zł. Domy pomocy społecznej 24.400 zł. Świadczenia rodzinne oraz skł. na ubezp. emeryt. i rentowe z ubezp. społ. 1.326.250 zł , składki na ubezp. zdrowotne opłac.za os. pobierające niektóre świadcz. z pom. społecznej - 8.000 zł.zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezp. społ. 202.000 zł. Dodatki mieszkaniowe - 122.000 zł. Ośrodki pomocy społecznej - 123.880 zł. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - 17.500 zł. Dz. 900 Gospodarka komunalna i mieszkaniowa - 268.000 zł . Oczyszczanie miast i wsi -9.000 zł . Oświetlenie ulic, placów i dróg -190.000 zł , w tym zakup energii 182.000 zł. zakup usług remontowych - 8.000 zł. Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 166.500 zł. Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - 101.500 zł. Biblioteki - 40.000 zł . Zakupy inwestycyjne - 20.000 zł ( remont dachu GOK). Dz. 926 Kultura fizyczna i sport - 73.900 zł. Ogółem wydatki wyniosą 7.202.930 zł.

Zał. Nr 3 określa Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009.

Zał. Nr 3a - Zadania inwestycyjne w 2007 r.:

  1. Dokumentacja wodociągu kol. Nietupa , Plebanowo , Kundzicze( jest to dokończenie nitki wodociągu, która poszła w kierunku Świdziałówki ) - 15.000 zł ( przeznaczone na podkłady i prace projektowe).

  2. Modernizacja funkcjonowania i obsługi kanalizacji sanitarnej w Krynkach ( komora krat) - 116.000 ( związane jest to w związku z umorzeniem pożyczki w NFOŚiGW).

  3. Budowa wodociągu we wsi Ozierany Wielkie ,Ozierany Małe, Rudaki, Łosiniany - 333.960 zł.

  4. Modernizacja układu komunikacyjnego i ciągów pieszych w Krynkach - 300.000 zł.

  5. Uzbrojenie terenów pod budownictwo mieszkaniowe - 25.000 zł.

  6. Remont i modernizacja budynku Urzędu Gminy - 199.000 zł (jest to płatność z tego roku).

  7. Montaż systemu centralnego ogrzewania 26.000 zł.

  8. Monitoring Placu Jagiellońskiego oraz obiektu rekreacyjno sportowego - 40.000 zł.

  9. Modernizacja budynku Szkoły Podstawowej ( wymiana kanału ciepłowniczego, docieplenie budynku) - 50.000 zł.

  10. Zmiana pokrycia dachu budynku GOK przy ul. Grodzieńskiej - 20.000 zł.

  11. Zakup zestawu komputerowego - 10.000 zł

  12. Zakup stolarki okiennej - 4.000 zł .

  13. Zakup kosiarki ciągnikowej - 15.000 ZŁ .

  14. Maszt widłowy do ciągnika - 6.000 zł

  15. Zakup piły spalinowej i wykaszarki - 8.000 zł.

W sumie jest to 1.168.000 zł.

Zał. Nr 4 określa Przychody i rozchody budżetu w 2007 rok .

Zał. Nr 5 określa Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami. Ogółem na kwotę 1.448.602 zł.

Zał. Nr 6 określa Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych , gospodarstw pomocniczych oraz dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych na 2007 rok. Przychody - 1.133.969 zł. Wydatki - 1.165.500 zł.

Zał. Nr 7 określa dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień ( umów) między jednostkami sam. terytorialnego w 2007 roku. 30.000 zł i 130.000 zł. Ogółem 160.000 zł

Zał. Nr 8 Dotacje podmiotowe w 2007 r. : Gminny Ośrodek Kultury 101.500 zł. Biblioteka 40.000 zł. Ogółem 141.500 zł.

Zał. Nr 9 Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2007 r. : 29.000 zł - Stacja Opieki Caritas ( bieżące utrzymanie + 4.000 zł na remont).

Zał. Nr 10 Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - załącznik ten będzie poprawiony. W pkt II przychody- określić źródła przychodu.

Zał. Nr 11 Prognoza kwoty długu i spłat na rok 2007 i lata następne: w roku 2007 1.559.000 zł . Pkt 6 Relacje dochodów 2007 rok - 14%, 2008 - 17% , 2009 - 13% i 2010 - 5%. Spłaty zadłużenia 2007 r. - 6%, 2008 - 5%, 2009 - 8% i 210 - 5%,

Radny Jerzy Wiszejko zwrócił się z propozycją , aby do budżetu ująć dokończenie drogi asfaltowej w Górce. Jak widać gro środków przeznacza się na wodociągi , a w Górce nie wiele się robi- powiedział i zapytał czy jest to możliwe?

Wójt udzielił następującej odpowiedzi: skoro o tym nie ma mowy w budżecie , to znaczy nie będzie robione. W Górce wykonaliśmy 300 m asfaltu i teraz będziemy realizowali inne odcinki.

Przed przystąpieniem do głosowania Przew. Rady odczytał uchwałę RIO Nr II.0131-6-68/06 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 19.12.2006r w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2007 rok Gminy Krynki , która przedstawia się następująco : Skład orzekający uchwala co następuje: zaopiniować pozytywnie projekt uchwały budżetowej na 2007rok wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Krynki wnosząc jednocześnie następujące uwagi:

  1. zastosowano niewłaściwy rozdział dla wpływów z subwencji wyrównawczej - powinien być rozdział 75807.

  2. w zał. nr 10 „plan przychodów i wydatków GFOŚiGW” nie określono źródeł przychodów.

Uchwała Składu Orzekającego RIO stanowi zał. Nr 7.

W związku z tym zwrócił się do Skarbnik.

Skarbnik poinformowała , że rozdział został poprawiony , a przychody zostaną uzupełnione.

Przew. Rady ponownie zwrócił się do Rady z pytaniem :czy są pytania do projektu budżetu?

Pytań nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. zarządza głosowanie

za przyjęciem - 14 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/15/06 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Krynki na rok 2007 została podjęta jednogłośnie ( zał. Nr 8).

Na salę obrad wchodzi radny Mikołaj Kułakowski.

Ad 7.

Projekt uchwały w sprawie odwołania z funkcji ławnika ( zał. nr 9)

Przew. Rady poinformował ,że radna Halina Nosewicz wyraziła zgodę na odwołanie. Chce zostać radną.

Do projektu uwag nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. Rady przedstawił projekt , a następnie zarządził głosowanie.

za przyjęciem - 15 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/16/06 w sprawie odwołania z funkcji ławnika została podjęta jednogłośnie ( zał. Nr 10).

Ad 8.

Projekt uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Krynkach ( zał. Nr 11)

Przew. Rady poinformował ,że Pani Jadwiga Bułach chce odejść na emeryturę, w związku z tym konieczne jest odwołanie .

Do projektu uwag nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. Rady przedstawił projekt , a następnie zarządził głosowanie.

za przyjęciem - 15 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/17/06 w sprawie odwołania ze stanowiska kierownika urzędu Stanu Cywilnego w Krynkach została podjęta jednogłośnie ( zał. Nr 12).

Ad 9.

Projekt uchwały w sprawie odwołania sekretarza Gminy ( zał. Nr 13)

Przed przystąpieniem do głosowania Przew. Rady zwrócił się do Pana Gudalewskiego z pytaniem czy chce zabrać głos.

P. Krzysztof Gudalewski na swoje usprawiedliwienie powiedział : większość radnych wie o co chodzi. Nie jestem przestępcą, nie znęcam się nad rodziną. Jedynym przewinieniem jest to , że podczas jazdy samochodem miałem 0,35 promila alkoholu. Byłem szykowny do zwolnienia od dawna. Doskonale wiecie że w sierpniu zostałem odsunięty od obowiązków służbowych. To czy mnie odwołacie jest sprawa państwa . Głosowanie będzie oceną za cztery lata mojej pracy.

Przew. Rady - przy odwołaniu opieramy się o wyrok. Rada nie ocenia pracy. Taki wszedł przepis i musimy się do niego dostosować. Póki tego nie było, nikt nie wnosił o odwołanie.

Następnie głos zabrał Wójt , który powiedział - od oceniania pracy jestem ja. Nowelizacja ustawy mówi jasno, co mamy robić. Sytuacja jest jasna. W inne sprawy nie będę wchodził, np. faktem jest ,że od 12.11. 2006 r. w BIP widnieje stary skład Rady.

Innych zapytań w tej sprawie nie było.

W związku z powyższym Przew. Rady przedstawił projekt uchwały i zarządził głosowanie.

za przyjęciem - 10 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- 5 głosów ”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/18/06 w sprawie odwołania sekretarza Gminy została podjęta ( zał. Nr 14).

Przew. Rady podziękował p. Gudalewskiemu za cztroletnia współpracę, a w szszególności za pracę związaną z OSP i jednocześnie ogłosił przerwę.

Po przerwie Przew. Rady poinformował ,że poprosił o przybycie kandydata na sekretarza P. Jerzego Citko.

Ad 10.

Projekt uchwały w sprawie powołania sekretarza Gminy ( zał. Nr 15).

Przew. Rady zwrócił się do Wójta o przybliżenie radnym kandydata.

Wójt - nie jest prawdą ,że z Panem Citko rozmawiałem latem. Tak pytał o jakąkolwiek pracę. Poinformowałem ,że będzie wakat w USC na stanowisko kierownika. Rozmawialismy,również o tym ,że weszła ustawa. Powiedziałem mu ,że jak przyjdzie czas, poinformuję go , aby był w dyspozycji. Znam tego człowieka. Wykszałcenie ma wyższe ( mgr inż.) z dużym doświadczeniem zawodowym , staż w administracji nie jest wymagany. W związku z tym,że na dzisiejszej sesji będzie uchwała o odwołaniu, poprosiłem o przybycie. Wakatu sekretarza nie może być. Sekretarz zajmuje się sprawami administracyjnymi , dyscypliną pracy w Urzędzie. Znając człowieka uważam,że będzie nadawał się na to stanowisko i dlatego stawiam wniosek.

Radny Eugeniusz Romanowicz zwrócił się z pyatniem : czy funkcja Pana Citki nie będzie kolidowała z pracą żony. Czy nie będzie tzw. podległości żony pod męża?.

Przew. Rady -jakie rozwiązanie widzi Wójt ?

Wójt - na pewno z Panią Citko nie rozwiążę umowy o pracę. Prawdopodobnie zostanie przeniesiona do Referatu Gospodarczego .

Radny Eugeniusz Romanowicz - proponowałbym , aby powołać Pana Citko , gdy żona zostanie przeniesiona na inne stanowisko.

Wójt - będzie przesunięcie do Refaratu Gospodarczego i wyłączenie obowiazków Pani Citko z kompetencji sekretarza.

Przew. Rady zwrócił się do Wójta z pytaniem : czy wójt zastanawiał się nad zastępcą wójta

Wójt odpowiedział , że jeszcze się nad tym nie zastanawiał .

Radny Jerzy Wiszejko zwrócił się do P. Jerzego Citko o przedstawienie swojej osoby.

Jerzy Citko - jak wszystkim wiadomo pochodzę z Krynek. Pracowałem w Garbarni , następnie w Krisbucie ok. 22-23 lat. Pracę rozpoczynałem od mistrza, poprzez kierownika , a następnie dyrektora zakładu. Krisbut rozpadł się nie winy Krynek. Ostatnio zajmowałem się handlem . Pracowałem też w samorządzie , byłem radnym i członkiem Zarządu Gminy.

Innych zapytań nie było.

W związku z powyższym Przew. Rady przedstawił projekt , a następnie zarządził głosowanie.

za przyjęciem - 15 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że uchwała Nr III/19/06 w sprawie powołania sekretarza Gminy została podjęta jednogłośnie ( zał. Nr 16).

Przew. Rady pogratulował Panu Jerzemu Citko powołania na Sekretarza Gminy.

Sekretarz podziękował radnym za zaufanie .

Ad 11.

W tym pkt Wójt przedstawił następujące informacje:

1. Poinformował Radę o problemach z firmą budowlaną.

2. Udało się zrealizować odcinek drogi powiatowej. Zapłaciliśmy 80.000 zł. Odbioru dokonano 21.12.2006r.

3. Dach budynku Urzedu Gminy zoastał przykryty. W tej chwili trwają rozmowy. Od 1 grudnia naliczamy kary.

4. Dokonaliśmy podłączeń przyłączy wodociągowych Krynki- Górany.

5. Temat docieplenia szkoły .

6. Podpisaliśmy akty na sprzedaż działek na ok. 100 tys. zł.

Ad 12.

W sprawach różnych głos zabrali:

Przew.Rady powiedział ,że jest taka zasada „ zgoda buduje , niezgoda rujnuje”. Dlatego jeśli są sprawy, które trzeba załatwić i aby nie czekać do sesji, można przyjść i porozmawiać. Ja jestem w każdą środę od godz. 9.00. Wójt jest też do dyspozycji radnych.

Następnie Przew. Rady złożył życzenia noworoczne i świąteczne, tym którzy będą jeszcze Święta obchodzili.

Do życzeń przłączył się także Wójt.

Następnie głos zabrał radny Eugeniusz Romanowicz , który wrócił do tematu dróg. Ustawa o tym mówi. Dobrze, że współpraca będzie większa, bo dotychczas była nikła. Chciałbym , żeby rozważyć jaka to jest droga, osiedlowa czy inna. Wszystko to musi być określone uchwałą Rady Gminy. Rada Gminy podejmuje uchwałę o zakwalifikowaniu dróg. Jeżeli Wójt będzie mówił przeciwko temu , będę się bronił. Mieszkamy na osiedlu i chcemy o tym wiedzieć.

Radny Leonard Hajdukiewicz powiedział,że temat jest skomplikowany, ale myślę ,że dojdziemy do porozumienia.

Przew. Rady - uchwała o drogach jest, ale nie ma w niej zapisu,że drogi między blokami są gminne. Np. droga do Jurowlan jest drogą powiatową.

Wójt natomiast wrócił do tematu odśnieżania. Gmina ma DET i równarkę. Jeśli snieg padał, najpierw odśnieżano drogi główne. Równarka odsnieżała i następnie jechała w teren ( np. Ozierany). Celowo kupiliśmy ciągnik i pług . Uważam ,że to poprawi sytuację.

Radny Józef St. Czarniecki - widzę ,że Wójt się broni, aby nie było więcej roboty.

Wójt - gdyby nie było przeszkód , podjęlibyśmy taką uchwałę. To jest wbrew ustawie.

Na tym dyskusję w temacie zakończono.

Następnie radny Eugeniusz Romanowicz poruszył temat skrzyżowań ulic i powiedział : w centrum ulice mamy wyasfaltowane . Interesują mnie skrzyżowania - Wąska - Bema - 11-go Listopada oraz koło apteki i kina. Należy określić ,że są to skrzyżowania równorzędne.

Radny Leonard Hajdukiewicz - źle jest także oznakowana ulica Sokólska ( przy rondzie).

Wójt odpowiedział , że na swoich drogach oznakowanie zrobimy , natomiast na drogi powiatowe i wojewódzkie wystąpimy z pismem.

Kolejnym temtem , który poruszył radny Eugeniusz Romanowicz jest pomoc unijna.

Radny Eugeniusz Romaowicz powiedział ,że w planie Komisji na miesiąc marzec jest pkt dotyczący pomocy unijnej. Proponuję aby na sesję zaprosić fachowca i tą sprawą zająć się.

Przew. Rady - niektórzy z radnych wiedzą,że składaliśmy projekt na drogę Łużany - Kruszyniany. Eksperci postawili wniosek na II miejsu. Natomiast Zarząd Województwa odrzucił. W tę sprawą bardzo zaangażowany był dyrektor Pul i Starosta. Również i na wodociag wnioski były składane. Każde składanie ponosi koszty.

Wójt potwierdził , że takie wnioski były składane.

Radny Eugeniusz Romanowicz - to dlaczego inne gminy dostają?

Wójt - bo mają swoich przedstawicieli w województwie.

Radnyt Józef St. Czarniecki - wiem,że gmina Wiżajny środki dostała . Nie można zakładać ,że nam się nie uda. Lepiej kogoś ściagnąć i zapłacić , aby nam pomógł.

Wójt - w naszym powiecie dostały Nowy Dwór i Sidra. Pozostałe gminy nie dostały. Nie jest to takie proste. To są bajki.

Radny Józef St. Czarniecki - wczoraj na Komisji Wójt powiedział jasno,że przyłącza będą ze środków unijych. Trzymamy Wójta za słowo.

Na zakończenie dyskusji radny Eugeniusz Romanowicz -powiedział „ fakt, faktem Krynki są na końcu”.

Ad 13.

Przewodniczący Rady Jan Augustyńczyk zamknął obrady słowami „zamykam III sesję Rady Gminy Krynki”

Obrady zakończono o godzinie 1045..

Na tym protokół zakończono.

Protokołowały;

insp. Helena Citko

insp. Ludmiła Kowerda

Przewodniczył

Przewodniczący Rady

Jan Augustyńczyk

9

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony