Protokól Nr VI/07

Protokoł Nr VI/07 z z VI nadzwyczajnej sesji Rady Gminy w dniu 26 lipca 2007r.
PROTOKÓŁ NR VI/07

PROTOKÓŁ NR VI/07

Z OBRAD VI NADZWYCZAJNEJ SESJI RADY GMINY KRYNKI W DNIU 26 LIPCA 2007 ROKU.

Rada Gminy obradowała w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy Krynki. Obradom VI nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Krynki przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Krynki Jan Augustyńczyk. Protokołowała inspektor ds. obsługi Rady Helena Citko .Obrady rozpoczęto o godzinie 900.

W sesji uczestniczyli:

- 15 radnych . Lista obecności stanowi zał. Nr 1

- Wójt, skarbnik, sekretarz . Lista obecności stanowi zał. Nr 2.

Przewodniczący Rady Gminy Jan Augustyńczyk otworzył obrady słowami „ otwieram VI nadzwyczajną sesję Rady Gminy Krynki”.

Przew. Rady rozpoczął obrady od przywitania zebranych.

Przed rozpoczęciem realizacji porządku obrad Przew. Rady poinformował , że sesja została zwołana na wniosek Wójta . Wniosek stanowi zał. Nr 3

Następnie poinformował zebranych , że dzisiejsze uchwały będą prawomocne , ponieważ na sali obrad jest kworum radnych.

Przew. Rady - Porządek obrad państwo radni otrzymali .Czy są uwagi lub niejasności ?

Do porządku obrad uwag nie wniesiono. W związku z powyższym Przew. Rady zarządza głosowanie w sprawie przyjęcia .

„za przyjęciem - 15 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdza, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( zał. nr 4 ), który przedstawia się następująco:

  1. Otwarcie VI nadzwyczajnej sesji Rady Gminy.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Gminy.

  4. Interpelacje i zapytania radnych.

  5. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach.

  6. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Zespołowi Szkół Samorządowych w Krynkach.

  7. Podjecie uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.

  8. Sprawy różne i wolne wnioski .

  9. Zamknięcie VI sesji Rady Gminy.

Ad 3.

Przew. Rady zwrócił się do radnych z pytaniem : czy są uwagi do protokołu z V sesji Rady?

Do protokołu uwag nie wniesiono.

W związku z powyższym Przew. Rady zarządza głosowanie .

za przyjęciem - 15 głosów” , „przeciw - nie było”, „wstrzymał się- nie było”

Przew. Rady stwierdził ,że protokół z V sesji został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4.

W tym punkcie głos zabrali :

Radny Józef St. Czarniecki, który zwrócił się z prośbą o dokładne wyjaśnienie projektów uchwał.

Radna Renata A. Makar , która podziękowała Wójtowi za wyrównanie drogi w Kierunku Szacił oraz za skierowanie pisma do kierownika PKS w Sokółce i zapytała , co dalej z tą sprawą.

Na zapytanie radnego Czarnieckiego odpowiedzi udzielił Przew. Rady, który poinformował ,że projekty uchwał będą wyjaśnione, ponieważ jest to sesja nadzwyczajna i przed którą nie było posiedzeń Komisji.

Natomiast na zapytanie radnej R. Makar w sprawie kursu autobusu , odpowiedzi udzielił Wójt , który poinformował ,że taki problem występuje nie tylko u nas. Jest to kwestia taboru oraz dzikiej konkurencji. Rozmowy idą w tym kierunku aby kurs był. PKS wie ,że spada ilość pasażerów, 40 osobowe autobusy będą zamieniane na mniejsze busy. Utrzymanie kursu to 70 .000 zł rocznie. Będziemy rozmawiali powiedział Wójt. Do tematu jeszcze wrócimy.

Natomiast jeśli chodzi o drogi, robione są na bieżąco, jeśli warunki pogodowe sprzyjają . W pierwszej kolejności naprawiane są drogi , gdzie kursują autobusy.

Do przedstawionych odpowiedzi uwag nie wniesiono.

Ad 5, 6, 7.

Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. utworzenia Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach.

  2. nadania statutu Zespołowi Szkół Samorządowych w Krynkach.

  3. określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.

Przew. Rady zwrócił się do Wójta o wyjaśnienia do w/w projektów.

Wójt -dot. projektu uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach i nadania statutu Zespołowi Szkół Samorządowych w Krynkach. Od 1 września 2007 r. planowane jest utworzenie Zespołu Szkół. Procedura jest trudna. Nikogo nie zwalniamy, nic nie likwidujemy, jedynie łączymy. W miesiącu sierpniu trzeba zaplanować plan lekcji, załatwić problem mundurków . Aby zdążyć na czas muszą być podjęte uchwały. Zostały zaciągnięte opinie Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej, Kuratorium Oświaty. Przyjęcie uchwały o utworzeniu Zespołu Szkół skutkuje ,że stanie się faktem. Tworząc taki zespół zgodnie z ustawą , nadaje się akt założycielski. Odnośnie utworzenia zespołu szkół Kuratorium zaopiniowało pozytywnie. Jeżeli się tworzy zespół , oczywistym jest ,że pierwszy statut nadaje organ założycielski. Później rada pedagogiczna na bieżąco wprowadza zmiany. Uchwała w sprawie utworzenia zespołu szkół wchodzi z dniem podjęcia, daje to upoważnienie wójtowi do ogłoszenia konkursu na dyrektora.

Kolejną uchwałą jest projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin. Jest to uchwała , której podjęcia zaleciła PIP.

Radna Renat A. Makar zwróciła się z pytaniem dot. Statutu , które dotyczy opieki pedagogiczno- psychologicznej- czy zaplanowano nauczyciela i czy będą na to pieniądze?

Wójt odpowiedział ,że temat ten został zostawiony dyrektorowi. Jeśli rada i dyrektor podejmą decyzję , taki nauczyciel będzie.

Następnie radna Renat A. Makar zwróciła się odnośnie zapisu pkt 10 str. 18 statutu

„ Od kary udzielonej przez dyrektora Zespołu uczeń ma prawo odwołania do dyrektora Zespołu”

Wójt odpowiedział ,że jest taki zapis i można będzie go zmienić.

Radna Renat A. Makar - czyli zamiany mogą być nanoszone.

Wójt potwierdził , co wcześniej powiedział ,że pierwszy statut nadaje Rada Gminy, a wszelkie modyfikacje nanosi Rada Pedagogiczna .

Następnie radna Renata Makar zwróciła się z pytaniem dot. opieki nad dziećmi dojeżdżającymi oraz w sprawie wicedyrektora.

Wójt odpowiedział ,że taka osoba będzie. Natomiast odnośnie dyrektora wyjaśnień udzielił Przew. Rady , który poinformował ,że dyrektor Zespołu jest nad całością i jest bliżej gimnazjum , natomiast wicedyrektor bliżej szkoły podstawowej. Przew. Rady uzupełnił także wyjaśnienie Wójta dot. projektu uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin. Poinformował ,że dotyczy to nauczycieli pracujących w świetlicy i jednocześnie uczących .

Innych uwag i zapytań nie wniesiono.

W związku z powyższym przystąpiono do głosowania uchwał.

Przew. Rady przedstawił:

1. projekt uchwały ze zmianą ( dot. wejścia w życie ) w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach i zarządził głosowanie:

„za przyjęciem „ - 15 głosów

„przeciw” - nie było

„wstrzymał się” - nie było

Przew. Rady stwierdza ,że uchwała Nr VI/41/07 w sprawie utworzenia Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach została przyjęta jednogłośnie ( zał. Nr 5) .

2. projekt uchwały w sprawie nadania statutu Zespołowi Szkół Samorządowych w Krynkach i zarządził głosowanie.

„za przyjęciem „ - 15 głosów

„przeciw” - nie było

„wstrzymał się” - nie było

Przew. Rady stwierdza ,że uchwała Nr VI/42/07 w sprawie nadania statutu Zespołowi Szkół Samorządowych w Krynkach została przyjęta jednogłośnie ( zał. Nr 6).

3. .projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin i zarządził głosowanie .

„za przyjęciem „ - 15 głosów

„przeciw” - nie było

„wstrzymał się” - nie było

Przew. Rady stwierdza ,że uchwała Nr VI/43/07 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin została przyjęta jednogłośnie ( zał. Nr 7).

Ad 8.

W tym pkt obrad Wójt poinformował o następujących sprawach:

O inwestycjach robionych wspólnie z innymi podmiotami oraz robionych samodzielnie:

- utwardzanie dróg zostało zakończone,

- przepompownia zrobiona,

- podpisano umowę na wykonanie wodociągu. Przetarg wygrała firma JAWOLD z Białegostoku. Jest to firma z dużym doświadczeniem. Robią od 7 do 9 wodociągów rocznie . Wodociąg Rudaki - Łosiniany-Ozierany Wielkie - Ozierany Małe powstanie. Projekt na wodociąg Szaciły - Nietupa jest zrobiony. Kolejną inwestycją jest wodociąg z Kolonii Nietupa przez Plebanowo - Kundzicze - Ciumicze , projekt jest przygotowywany.

Realizujemy wspólnie z Powiatowym Zarządem Dróg chodnik przy ul. Bema. całkowity koszt to ok. 40.000 zł. Drugą taką inwestycją jest chodnik przy ul. Grodzieńskiej. Na to przeznaczamy 30.000 zł.

W latach 2007-2013 nastąpi rozdanie środków europejskich. U nas planowana jest droga powiatowa Łużany - Kruszyniany - Jurowlany - Usnarz.. Powiat będzie to pilotował. Na terenie naszej gminy jest to ponad 6,5 km. Jeżeli przez dwa lata nie prowadzi się budów , traci się pozwolenia. Jeżeli coś się robi, pozwolenie przedłuża się o kolejne dwa. W ubiegłym roku zrobiono 200 m drogi w Jurowlanach . Teraz planowany jest odcinek drogi Kruszyniany - Łużany o długości 240 m. Koszt remontu to 110.000 zł. Z tego 55.000 zł udział gminy i 55.000 zł powiatu. Pan Mentel deklaruje 11.000 zł. Podobne ruchy planowane są w innych gminach - w Szudziałowie ( 200m) , Sokółce , Suchowoli ( 396 m). Wójt podkreślił , że sytuacja jest dynamiczna. Aby coś zrobić gminy muszą znaleźć środki. Nigdy to tej pory osoby fizyczne nie angażowały się. Na następnej sesji wójt będzie prosił o zmiany budżetu. Poinformował, że warto to robić , nawet zwiększając deficyt. W związku z tym poprosił Radę o przemyślenie tematu.

Na zakończenie tego tematu wójt powiedział ,że czekamy , co nam Unia przyniesie. Generalnie bolączką są drogi nie tylko nasze , ale i inne.

- wodociąg na Rudaki - planowane są 84 przyłącza. Cena brutto to 285.000 zł. Plan wynosił 330.000 zł.

- opłacono projekt Sanniki - Szaciły oraz za wtórnik Plebanowo - Ciumicze.

W tej chwili w firmach wodociągowych jest zastój, ze względu ,że jest to mało zarobkowe. Symboliczna złotówka pozwoli firmom przetrwać. Jeśli we wsi jest wodociąg , ludzie szukają takich działek i kupują je.

Następnie głos zabrali:

- Radny Jerzy Wiszejko wrócił do tematu drogi Kruszyniany- Łużany i zapytał , stąd wynika kwota 11.000 zł, którą ma zapłacić p. Mentel.

Wójt odpowiedział ,że jest to 10% inwestycji.

Radny Jerzy Wiszejko stwierdził ,że wg .niego jest to trochę za mało.

- Radny Józef St. Czarniecki zwrócił się w dwóch sprawach:

Pierwsza sprawa dotyczy zalewu w Krynkach gdzie jest nadmiar wody z powodu ,że co jakiś czas bobry budują groble. Woda zalewa pobliskie tereny. Zaproponował , aby tym tematem zainteresować się.

Druga sprawa dotyczy p. Rudnik- na ul. Kaukazkiej ( która została wyasfaltowana) zalewane są ziemniaki tej pani. Nie chcę się wypowiadać czyj to błąd - powiedział radny. Poprosił Wójta o reakcję.

Wójt odpowiedział ,że tematy są znane. Odnośnie bobrów - pozwolenie na rozbiórkę mamy, ale żeremia ruszyć nie można. Natomiast jeśli chodzi o zalewanie , są takie miejsca, gdzie po burzy woda zalewa oraz gdy są roztopy. Na mojej ulicy też tak jest.

Radny Józef St. Czarniecki - rozumiem, że bobrów nie można ruszyć ,ale proponuję wykopanie jakiegoś rowu. Natomiast tam gdzie woda zalewa należy zrobić odwodnienie i dlatego proszę o pomoc dla tych ludzi.

- Radna Krystyna Karolkiewicz podziękowała Wójtowi za wyasfaltowanie ul. Ogrodowej . Jednocześnie poinformowała, że przy domu p. Citowicz nie ma odpływu (rowu) . W tym miejscu stoi kałuża wody, która podmywa asfalt. Jeżeli się tego nie usunie to szkoda pracy i asfaltu.

- Radny Józef St. Czarniecki - taka sama sytuacja jest przy ul. Czystej i Zielonej. To samo jest na ul. Grochowej. Te ulice nie mają odwodnień. Jak przyjdzie zima asfalt będzie rozwalony.

Innych spraw nie było .

Ad. 21

Przewodniczący Rady zamknął obrady słowami „ zamykam obrady VI sesji Rady Gminy Krynki”.

Obrady zakończono o godzinie 9.55.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Przewodniczył:

Inspektor Helena Citko Przewodniczący Rady

Jan Augustyńczyk

3

Redaktor

Emilia Szulborska-Żyndul
organizacyjny@krynki.pl 
tel.: 85 722 85 50 wew. 43

Adres redakcji

Urząd Miejski w Krynkach
ul. Garbarska 16
16-120 Krynki

Powrót na początek strony